Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen (4 op)
Toteutuksen tunnus: BY00BX43-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.12.2023 - 31.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2024 - 31.05.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 4 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Business
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Matkailualan koulutus
- Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
- Liiketalouden koulutus
Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 7 t 30 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 02.04.2024 klo 14:15 - 15:45 (1 t 30 min) |
Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen BY00BX43-3007 |
TA12L127
TA12L127
|
Ti 09.04.2024 klo 14:15 - 15:45 (1 t 30 min) |
Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen BY00BX43-3007 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Ti 16.04.2024 klo 14:15 - 15:45 (1 t 30 min) |
Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen BY00BX43-3007 |
TA12L127
TA12L127
|
Ti 23.04.2024 klo 11:00 - 14:00 (3 t 0 min) |
Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen BY00BX43-3007 |
TA11L156-aud
TA11L156-aud
|
Tavoitteet
Tavoitteena on, että opiskelija ymmärtää tuotekehityksen ja palvelumuotoilun perusteet.
Opiskelija tuntee palveluiden kehittämisen sekä asiakassuhdeajattelun merkityksen osana kannattavan liiketoiminnan toteutusta.
Opiskelija osaa kehittää organisaation palveluja liiketoiminnalliset periaatteet huomioiden.
Sisältö
Tuotekehitys
Palvelut ja palvelujen tuottaminen
Palvelujen tuotteistaminen
Palveluinnovaatiot ja palveluliiketoiminnan kehittäminen
Uudet teknologiat ja niiden mahdollisuus palveluiden tuottamisessa
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija käyttää keskeisiä palvelumuotoilun ja tuotekehityksen käsitteitä asianmukaisesti ja osaa kuvailla palveluiden kehittämisen prosessin ja työkaluja.
Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia palvelumuotoilun työkaluja hankkimansa tiedon ja ohjeistuksen perusteella ja toteuttaa kehittämistyötä asianmukaisesti. Opiskelija osaa toimia itsenäisesti ja vastuullisesti ja osaa käyttää tarkoituksenmukaisesti toimintaan soveltuvia tekniikoita ja malleja.
Opiskelija osaa toimia ammatillisesti asiakastilanteissa ja ryhmän jäsenenä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi. Opiskelija osaa toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.