Pelisuunnittelun perusteet (3 op)
Toteutuksen tunnus: KTAD035-3015
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.08.2022 - 30.09.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
31.10.2022 - 31.12.2022
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Teknologia
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
- Opettajat
- Antti Junttila
- Ryhmät
-
TTK22SPRaaheTTK22SPRaahe
-
TTK22SPORaaheTTK22SPORaahe
-
TTK22SPGRaaheTTK22SPGRaahe
-
TTK22SPTRaaheTTK22SPTRaahe
- Opintojakso
- KTAD035
Arviointiasteikko
0 - 5
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee pelisuunnittelun teorian ja ymmärtää pelisuunnittelun perusperiaatteet. Osaa analysoida pelejä, tuottaa peli-ideoita, tuottaa pelikonseptin ja alustavan pelisuunnitelman. Hallitsee prototypoinnin ja pitchauksen perusteet.
Sisältö
Vuorovaikutus ja pelimekaniikka
Pelianalyysit
Alustava konseptikuvaus
Ominaisuuksien luokittelu
Alustava kenttä ja hahmosuunnittelu
Prototypointi
Pitchaus
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty:
Opiskelija hallitsee pelisuunnittelun eri vaiheet ja osaa soveltaa niitä työtilanteissa, osaa toimia itsenäisesti ja ryhmässä sekä pystyy osoittamaan perehtyneisyytensä alan tietoperustaan ja selviää annetuissa tehtävissä asianmukaisesti.