Basics of XR development (3 cr)
Code: TT00CE14-3002
General information
- Enrollment
-
17.04.2023 - 30.04.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
16.10.2023 - 20.10.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Business Information Technology
- Bachelor’s Degree in Mechanical Engineering
- Bachelor’s Degree in Information and Communication Technology
Objective
Opiskelija pääsee tutustumaan XR ympäristöön, sen pystyttämiseen, laitteiden toimintoihin ja käyttämään, sekä ideoimaan niille pelejä ja sovelluksia. Opiskelija ymmärtää, miten VR/AR voisi hyödyntää uusilla tavoilla. Kurssilla toteutettavassa projektityössä suunnitellaan yksin tai pienissä ryhmissä oma VR/AR-sovellus, jossa otetaan huomioon kurssilla opittuja asioita. Projektityön aihe voi olla joko peleihin tai hyötysovelluksiin suuntautuva.
Content
• VR/AR yleisesti
o historia
o nykytilanne
o mihin ollaan menossa
• VR/AR laitteisiin tutustuminen
o markkinoilla olevat laitteet.
o kurssilla käytössä oleviin laitteisiin tutustuminen
• VR/AR ympäristön käyttäminen
o kurssilla käytössä olevien laitteiden käyttöönotto
o turvallisuus
o asetuksien läpikäyminen
• Valmiisiin sovelluksiin tutustuminen
o sovellusten asennus
o sovellustestausta
• Unity/Unreal-projektin valmistelu VR:ää varten
• Projektityö
o suunnittele oma VR/AR-sovellus
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty:
Opiskelija palauttaa projektityön, jossa on otettu huomioon kurssilla opetetut asiat
Opiskelija osaa valmistella Unity/Unreal -projektin VR/AR sovellusta varten.
Hylätty:
Opiskelijan tekemässä projektityössä ei näy tunnilla opetetut asiat tai projektityötä ei palauta ollenkaan.
Opiskelija ei osaa valmistella Unity/Unreal -projektia VR/AR sovellusta varten.
Englanniksi
Prerequisites
Ohjelmoinnin perusteet tai Unity/Unreal perusteet.
Objective
Opiskelija pääsee tutustumaan XR ympäristöön, sen pystyttämiseen, laitteiden toimintoihin ja käyttämään, sekä ideoimaan niille pelejä ja sovelluksia. Opiskelija ymmärtää, miten VR/AR voisi hyödyntää uusilla tavoilla. Kurssilla toteutettavassa projektityössä suunnitellaan yksin tai pienissä ryhmissä oma VR/AR-sovellus, jossa otetaan huomioon kurssilla opittuja asioita. Projektityön aihe voi olla joko peleihin tai hyötysovelluksiin suuntautuva.
Execution methods
Sisältää 5 päivää (6-8 tuntia per päivä) lähiopetusta (30-40 tuntia), eli enimmillään n. puolet opin-topistekokonaisuudesta.
Loput tunnit ovat itsenäistä työskentelyä projektityön parissa.
Accomplishment methods
• Projektityö
o suunnittele oma VR/AR-sovellus
Läsnäolo lähiopetuksessa
Content
• VR/AR yleisesti
o historia
o nykytilanne
o mihin ollaan menossa
• VR/AR laitteisiin tutustuminen
o markkinoilla olevat laitteet.
o kurssilla käytössä oleviin laitteisiin tutustuminen
• VR/AR ympäristön käyttäminen
o kurssilla käytössä olevien laitteiden käyttöönotto
o turvallisuus
o asetuksien läpikäyminen
• Valmiisiin sovelluksiin tutustuminen
o sovellusten asennus
o sovellustestausta
• Unity/Unreal-projektin valmistelu VR:ää varten
• Projektityö
o suunnittele oma VR/AR-sovellus
Qualifications
Ohjelmoinnin perusteet tai Unity/Unreal perusteet.