Siirry suoraan sisältöön

Peliohjelmointi (3 op)

Toteutuksen tunnus: TTAP013-3010

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.08.2023 - 30.09.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus

Opettaja

  • Janne Remes

Ryhmät

  • TTV22SP
    TTV22SP

Tavoitteet

Students will understand and know how to design and implement high level gameplay components into a game engine. They will be able to use these components to develop a simple game.

Sisältö

Game loop and timing
Game object models
Scripting
Artificial intelligence basics

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Students will demonstrate a deep knowledge of how to design high level gameplay components for a game engine. They will be able to implement the components into a game engine independently and use them efficiently in game development.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Students will understand and know how to design high level gameplay components for a game engine. They will be able to implement the components into a game engine independently and use them in game development.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Students will be able to implement high level gameplay components for a game engine. They will be able to implement the components into a game engine and use them in game development.

Lisätiedot

Ei vastaa KAT- ja TTK-ryhmän Game Programming II -kurssia.