Siirry suoraan sisältöön

Pelisuunnittelun perusteet (3 op)

Toteutuksen tunnus: KTAD035-3016

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.08.2023 - 29.10.2023

Ajoitus

30.10.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Tietojenkäsittelyn koulutus

Opettaja

  • Joonas Muhonen

Ryhmät

  • TTK23SP
    TTK23SP
  • 30.10.2023 12:30 - 16:00, Pelisuunnittelun perusteet KTAD035-3016
  • 06.11.2023 12:30 - 16:00, Pelisuunnittelun perusteet KTAD035-3016
  • 13.11.2023 12:30 - 16:00, Pelisuunnittelun perusteet KTAD035-3016
  • 20.11.2023 12:30 - 16:00, Pelisuunnittelun perusteet KTAD035-3016
  • 27.11.2023 12:30 - 16:00, Pelisuunnittelun perusteet KTAD035-3016
  • 04.12.2023 12:30 - 16:00, Pelisuunnittelun perusteet KTAD035-3016
  • 11.12.2023 12:30 - 16:00, Pelisuunnittelun perusteet KTAD035-3016

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee pelisuunnittelun teorian ja ymmärtää pelisuunnittelun perusperiaatteet. Osaa analysoida pelejä, tuottaa peli-ideoita, tuottaa pelikonseptin ja alustavan pelisuunnitelman. Hallitsee prototypoinnin ja pitchauksen perusteet.

Sisältö

Vuorovaikutus ja pelimekaniikka
Pelianalyysit
Alustava konseptikuvaus
Ominaisuuksien luokittelu
Alustava kenttä ja hahmosuunnittelu
Prototypointi
Pitchaus

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty:
Opiskelija hallitsee pelisuunnittelun eri vaiheet ja osaa soveltaa niitä työtilanteissa, osaa toimia itsenäisesti ja ryhmässä sekä pystyy osoittamaan perehtyneisyytensä alan tietoperustaan ja selviää annetuissa tehtävissä asianmukaisesti.