Skip to main content

Coaching and Training skills (3 cr)

Code: TT00CB05-3003

General information


Enrollment

01.08.2023 - 30.09.2023

Timing

01.08.2023 - 31.12.2023

Number of ECTS credits allocated

3 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Teknologia

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Bachelor’s Degree in Business Information Technology

Teachers

  • Jani Vattula

Groups

  • TTK21SPG
    TTK21SPG
  • TTK21SPT
    TTK21SPT
  • TTK21SPO
    TTK21SPO
  • 28.08.2023 12:30 - 14:00, Ohjaus- ja kouluttajaosaaminen TT00CB05-3003
  • 29.08.2023 12:30 - 14:00, Ohjaus- ja kouluttajaosaaminen TT00CB05-3003
  • 04.09.2023 12:30 - 14:00, Ohjaus- ja kouluttajaosaaminen TT00CB05-3003
  • 05.09.2023 12:30 - 14:00, Ohjaus- ja kouluttajaosaaminen TT00CB05-3003
  • 11.09.2023 12:30 - 14:00, Ohjaus- ja kouluttajaosaaminen TT00CB05-3003
  • 12.09.2023 12:30 - 14:00, Ohjaus- ja kouluttajaosaaminen TT00CB05-3003
  • 18.09.2023 12:30 - 14:00, Ohjaus- ja kouluttajaosaaminen TT00CB05-3003
  • 19.09.2023 12:30 - 14:00, Ohjaus- ja kouluttajaosaaminen TT00CB05-3003
  • 25.09.2023 12:30 - 14:00, Ohjaus- ja kouluttajaosaaminen TT00CB05-3003
  • 26.09.2023 12:30 - 14:00, Ohjaus- ja kouluttajaosaaminen TT00CB05-3003
  • 09.10.2023 12:30 - 14:00, Ohjaus- ja kouluttajaosaaminen TT00CB05-3003
  • 10.10.2023 12:30 - 14:00, Ohjaus- ja kouluttajaosaaminen TT00CB05-3003
  • 23.10.2023 12:30 - 14:00, Ohjaus- ja kouluttajaosaaminen TT00CB05-3003
  • 24.10.2023 12:30 - 14:00, Ohjaus- ja kouluttajaosaaminen TT00CB05-3003
  • 30.10.2023 12:30 - 14:00, Ohjaus- ja kouluttajaosaaminen TT00CB05-3003
  • 31.10.2023 12:30 - 14:00, Ohjaus- ja kouluttajaosaaminen TT00CB05-3003
  • 07.11.2023 12:30 - 14:00, Ohjaus- ja kouluttajaosaaminen TT00CB05-3003
  • 13.11.2023 12:00 - 14:00, Ohjaus- ja kouluttajaosaaminen TT00CB05-3003
  • 14.11.2023 12:30 - 15:30, TENTTI_Ohjaus- ja kouluttajaosaaminen TT00CB05-3003

Objective

Opiskelija osaa suunnitella ja toimia koulutus- tai ohjaustilanteessa.

Content

Kouluttajan ja/tai ohjaajan tehtävät, mentorointi, valmistelu ja suunnittelu, käytännön ohjaustehtävät. Koulutusmenetelmät, eri tyyppisten koulutusten erot. Reflektointi.

Location and time

Autumn 2023

Materials

Kirjallisuus: Kupias P. & Koski M. 2012. Hyvä kouluttaja. Sanoma Pro.

Teaching methods

The theoretical part of the course is covered during lectures and classroom tasks, after which there is an exam. During the latter part of the course the students organize a coaching/training session in practice.

Exam schedules

Exam and assignment dates/deadlines are decided during the beginning of the course period.

Completion alternatives

Recognition of previously acquired competence can be possible with relevant work experience or previous studies. Contact the course teacher for more information.

Student workload

- Participating in contact teaching
- Preparing for course exam
- Planning, executing and reporting on the practical training session

Content scheduling

1. Opintojakson aloitus
2. Koulutuksen tavoitteet ja ohjaajan tehtävät
3. Erilaiset oppimistyylit ja motivaatio
4. Kouluttajan osaaminen ja koulutuksen sisältö
5. Materiaalit, havainnollistaminen ja oppimistila
6. Koulutusmenetelmät
7. Ryhmän ohjaaminen ja esiintyminen
8. Arviointi ja palaute

Evaluation scale

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Students will be able to work in complex situations, organise and instruct a group and work responsibly.

Assessment criteria, good (3)

The students will be able to apply their professional competence doing different jobs, work independently and responsibly and as a group towards common goals.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

The students will be able to demonstrate their familiarity with the knowledge base of the field, work on given tasks in an appropriate manner and participate in group activities using their own competences.

Assessment methods and criteria

Läpipääsyraja 50% (arvosana 1). 60% = 2, 70 % = 3, jne.

Teoriaosuuden tentti: 50% pisteistä
Käytännön koulutustehtävä: 50% pisteistä (suunnittelu, materiaalit ja palaute)

Läsnäolosta +1% per oppitunti.

Assessment criteria, fail (0)

Opiskelija ei hallitse koulutusteoriaa tai käytännön koulutustehtävä on riittämätön.

Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa toimia monimutkaisissa koulutus- ja ohjaustilanteissa sekä kykenee organisoimaan ja ohjaamaan omaa toimintaansa. Opiskelija kykenee reflektoimaan omaa osaamistaan kouluttajana sekä liittämään alan teoriaperustaa käytännön työhön laadukkaasti.

Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa tuoda esille kouluttamisen ja ohjaamisen teoriaosaamistaan sekä pystyy soveltamaan teoreettista tietoa käytännön koulutus- ja ohjaustehtävissä. Opiskelija osaa reflektoida omaa oppimistaan ja käytännön työskentelyä.

Toteutuksen arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osaa tyydyttävällä tasolla osoittaa perehtyneisyytensä kouluttamisen ja ohjaamisen tietoperustaan. Opiskelija on suorittanut käytännön koulutustehtävän.