Mathematics for Game Programmers (3 op)
Toteutuksen tunnus: KTVP053-3010
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.08.2023 - 30.09.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Simo Määttä
- Mikko Romppainen
Ryhmät
-
TTK22SPOTTK22SPO
- 06.11.2023 12:30 - 14:00, Mathematics for Game Programmers KTVP053-3010
- 13.11.2023 12:30 - 14:00, Mathematics for Game Programmers KTVP053-3010
- 20.11.2023 12:30 - 14:00, Mathematics for Game Programmers KTVP053-3010
Tavoitteet
Students will know the basics of trigonometry, basics of vector and matrix calculus and how to utilize them in 3D graphics.
Sisältö
Analytical geometry, trigonometry, vectors, matrices, affine transformations, complex numbers.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
The students know and are proficient in the basic concepts of the course.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
The students are able to use the methods they learn during the course appropriately.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
The students are able to apply their learning to different tasks in a variety of ways.