Siirry suoraan sisältöön

Matkailun strateginen suunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: AM00BY44-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
19.08.2024 - 22.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Matkailun koulutus
Opettajat
Pasi Korhonen
Ryhmät
AMA22S
AMA22S
Opintojakso
AM00BY44

Toteutuksella on 13 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 42 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 10.09.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Matkailun strateginen suunnittelu AM00BY44-3003
TA21L142 TA21L142
Ti 17.09.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Matkailun strateginen suunnittelu AM00BY44-3003
TA21L142 TA21L142
Ti 24.09.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Matkailun strateginen suunnittelu AM00BY44-3003
TA21L142 TA21L142
Ti 01.10.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Matkailun strateginen suunnittelu AM00BY44-3003
TA21L142 TA21L142
Ti 08.10.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Matkailun strateginen suunnittelu AM00BY44-3003
TA21L142 TA21L142
Ti 22.10.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Matkailun strateginen suunnittelu AM00BY44-3003
TA21L142 TA21L142
Ti 29.10.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Matkailun strateginen suunnittelu AM00BY44-3003
TA21L142 TA21L142
Ti 05.11.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Matkailun strateginen suunnittelu AM00BY44-3003
TA21L142 TA21L142
Ti 12.11.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Matkailun strateginen suunnittelu AM00BY44-3003
TA21L142 TA21L142
Ti 19.11.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Matkailun strateginen suunnittelu AM00BY44-3003
TA21L142 TA21L142
Ti 26.11.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Matkailun strateginen suunnittelu AM00BY44-3003
TA21L142 TA21L142
Ti 03.12.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Matkailun strateginen suunnittelu AM00BY44-3003
TA21L142 TA21L142
Pe 13.12.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Matkailun strateginen suunnittelu ja kansainvälistäminen AM00BK95-3006
TA12L101 TA12L101
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija osaa selittää strategiaprosessin pääpiirteet, niihin liittyvät keskeiset käsitteet sekä keskeiset strategiset toimijat matkailun suunnittelussa.
Opiskelija osaa selittää Suomen (TEM & Finpro/VisitFinland) ja alueellisten matkailustrategioiden merkityksen matkailun kotimaisessa ja kansainvälisessä kehittämisessä sekä niiden vaikutukset matkailuyritysten toiminnassa että kehittämisessä.
Opiskelija osaa selittää ennakointiosaamisen ja proaktiivisen ajattelun sekä toiminnan tärkeyden matkailun strategisessa suunnittelussa. Opiskelija tuntee tulevaisuuden haltuunoton keskeisimmät menetelmät ja käsitteet.
Opiskelija osaa selittää hanketoiminnan merkityksen matkailun kehittämisessä.

Sisältö

Kulttuuriosaaminen
Kansainvälinen matkailu ja sen merkitys Suomen matkailuelinkeinolle
Suomalaisen kulttuurin ja luonnon hyödyntäminen matkailupalveluissa
Kestävän ja vastuullisen matkailun periaatteiden soveltaminen
Matkailun tulevaisuusajattelu ja tulevaisuudentutkimuksen peruskäsitteet
Matkailun hanketoiminta

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa kiitettävästi strategiaprosessin pääpiirteet, niihin liittyvät keskeiset käsitteet sekä keskeiset strategiset toimijat matkailun suunnittelussa. Opiskelija osaa kiitettävästi Suomen (TEM & Finpro/VisitFinland) ja alueellisten matkailustrategioiden merkityksen matkailun kotimaisessa ja kansainvälisessä kehittämisessä sekä niiden vaikutukset matkailuyritysten toiminnassa että kehittämisessä.
Opiskelija osaa kiitettävästi ennakointiosaamisen ja proaktiivisen ajattelun sekä toiminnan tärkeyden matkailun strategisessa suunnittelussa. Opiskelija tuntee kiitettävästi tulevaisuuden haltuunoton keskeisimmät menetelmät ja käsitteet. Opiskelija osaa selittää kiitettävästi hanketoiminnan merkityksen matkailun kehittämisessä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa hyvin strategiaprosessin pääpiirteet, niihin liittyvät keskeiset käsitteet sekä keskeiset strategiset toimijat matkailun suunnittelussa. Opiskelija osaa hyvin Suomen (TEM & Finpro/VisitFinland) ja alueellisten matkailustrategioiden merkityksen matkailun kotimaisessa ja kansainvälisessä kehittämisessä sekä niiden vaikutukset matkailuyritysten toiminnassa että kehittämisessä.
Opiskelija osaa hyin ennakointiosaamisen ja proaktiivisen ajattelun sekä toiminnan tärkeyden matkailun strategisessa suunnittelussa. Opiskelija tuntee hyvin tulevaisuuden haltuunoton keskeisimmät menetelmät ja käsitteet. Opiskelija osaa selittää hyvin hanketoiminnan merkityksen matkailun kehittämisessä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa tyydyttävästi strategiaprosessin pääpiirteet, niihin liittyvät keskeiset käsitteet sekä keskeiset strategiset toimijat matkailun suunnittelussa. Opiskelija osaa tyydyttävästi Suomen (TEM & Finpro/VisitFinland) ja alueellisten matkailustrategioiden merkityksen matkailun kotimaisessa ja kansainvälisessä kehittämisessä sekä niiden vaikutukset matkailuyritysten toiminnassa että kehittämisessä.
Opiskelija osaa tyydyttävästi ennakointiosaamisen ja proaktiivisen ajattelun sekä toiminnan tärkeyden matkailun strategisessa suunnittelussa. Opiskelija tuntee tyydyttävästi tulevaisuuden haltuunoton keskeisimmät menetelmät ja käsitteet. Opiskelija osaa selittää tyydyttävästi hanketoiminnan merkityksen matkailun kehittämisessä.

Siirry alkuun