Siirry suoraan sisältöön

Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00CE41-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

19.08.2024 - 22.09.2024

Ajoitus

02.08.2024 - 30.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Matkailun koulutus
  • Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Mervi Väisänen
  • Pia Kuittinen

Ryhmät

  • LLT23SM
    LLT23SM
  • LLT23SH
    LLT23SH
  • 30.09.2024 12:30 - 15:45, Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3002
  • 07.10.2024 12:30 - 15:45, Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3002
  • 21.10.2024 12:30 - 15:45, Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3002
  • 28.10.2024 12:30 - 15:45, Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3002
  • 04.11.2024 12:30 - 15:45, Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3002
  • 11.11.2024 12:30 - 15:45, Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3002
  • 18.11.2024 12:30 - 15:45, Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3002
  • 25.11.2024 12:30 - 15:45, Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3002
  • 02.12.2024 12:30 - 15:45, Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3002
  • 09.12.2024 12:30 - 15:45, Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3002

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää palveluliiketoimintaa, jossa palvelu muodostaa arvonluonnin perustan. Tavoitteena on, että opiskelija tunnistaa erilaisia palveluihin liittyviä prosesseja sekä kehittämistarpeita. Opiskelija tuntee palvelujen markkinoinnin erityispiirteet ja ymmärtää asiakastyytyväisyyden sekä asiakassuhdeajattelun merkityksen osana kannattavan liiketoiminnan toteutusta. Opiskelija myös omaksuu palvelun ja asiakaskokemuksen tärkeyden ja vahvistaa osaamistaan palvelujen käyttäjälähtöisessä kehittämisessä. Opiskelija tuntee palvelumyynnin vaiheet ja myynnin johtamisen kokonaisuuden.

Sisältö

Palvelut ja palvelujen tuottaminen
Palvelukonseptit ja asiakaskokemus
Palvelujen laatu
Palvelujen markkinointi ja myynti

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa monipuolisesti aihealueen käsitteitä käytännön työ- ja tehtävätilanteiden ratkaisuissa. Käsitteiden käyttö on perusteltua ja asiantuntevaa.
Opiskelija osaa itsenäisesti ja kriittisesti hyödyntää ja vertailla eri teoriataustoja käytännön tilanteissa, ohjata tehtäväkokonaisuuden toteutusta, toimia itseohjautuvasti sekä reflektoida oppimaansa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa itsenäisesti hyödyntää teoriataustoja käytännön tilanteissa, perustella tehtäväkokonaisuuden toteutusta ja ratkaisujen valintaa sekä arvioida ratkaisujen onnistuneisuutta.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija kykenee kuvaamaan aihealueen peruskäsitteet ja pääelementtien sisällöt. Kuvaus vielä irrallista ja kokonaisuuden muodostaminen puutteellista.
Opiskelija osaa valita tilanteeseen sopivia keinoja ja kanavia sekä hyödyntää ainakin osittain eri teoriataustoja käytännön tehtävässä.