Skip to main content

Service Marketing and Sales Competence (5 cr)

Code: LT00CE41-3002

General information


Enrollment

19.08.2024 - 22.09.2024

Timing

02.08.2024 - 30.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Business

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Bachelor’s Degree in Tourism
  • Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
  • BACHELORS DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION

Teachers

  • Mervi Väisänen
  • Pia Kuittinen

Groups

  • LLT23SM
    LLT23SM
  • LLT23SH
    LLT23SH
  • 30.09.2024 12:30 - 15:45, Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3002
  • 07.10.2024 12:30 - 15:45, Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3002
  • 21.10.2024 12:30 - 15:45, Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3002
  • 28.10.2024 12:30 - 15:45, Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3002
  • 04.11.2024 12:30 - 15:45, Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3002
  • 11.11.2024 12:30 - 15:45, Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3002
  • 18.11.2024 12:30 - 15:45, Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3002
  • 25.11.2024 12:30 - 15:45, Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3002
  • 02.12.2024 12:30 - 15:45, Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3002
  • 09.12.2024 12:30 - 15:45, Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3002

Objective

Opiskelija ymmärtää palveluliiketoimintaa, jossa palvelu muodostaa arvonluonnin perustan. Tavoitteena on, että opiskelija tunnistaa erilaisia palveluihin liittyviä prosesseja sekä kehittämistarpeita. Opiskelija tuntee palvelujen markkinoinnin erityispiirteet ja ymmärtää asiakastyytyväisyyden sekä asiakassuhdeajattelun merkityksen osana kannattavan liiketoiminnan toteutusta. Opiskelija myös omaksuu palvelun ja asiakaskokemuksen tärkeyden ja vahvistaa osaamistaan palvelujen käyttäjälähtöisessä kehittämisessä. Opiskelija tuntee palvelumyynnin vaiheet ja myynnin johtamisen kokonaisuuden.

Content

Palvelut ja palvelujen tuottaminen
Palvelukonseptit ja asiakaskokemus
Palvelujen laatu
Palvelujen markkinointi ja myynti

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa monipuolisesti aihealueen käsitteitä käytännön työ- ja tehtävätilanteiden ratkaisuissa. Käsitteiden käyttö on perusteltua ja asiantuntevaa.
Opiskelija osaa itsenäisesti ja kriittisesti hyödyntää ja vertailla eri teoriataustoja käytännön tilanteissa, ohjata tehtäväkokonaisuuden toteutusta, toimia itseohjautuvasti sekä reflektoida oppimaansa.

Assessment criteria, good (3)

Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa itsenäisesti hyödyntää teoriataustoja käytännön tilanteissa, perustella tehtäväkokonaisuuden toteutusta ja ratkaisujen valintaa sekä arvioida ratkaisujen onnistuneisuutta.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija kykenee kuvaamaan aihealueen peruskäsitteet ja pääelementtien sisällöt. Kuvaus vielä irrallista ja kokonaisuuden muodostaminen puutteellista.
Opiskelija osaa valita tilanteeseen sopivia keinoja ja kanavia sekä hyödyntää ainakin osittain eri teoriataustoja käytännön tehtävässä.