Siirry suoraan sisältöön

E-business (5 op)

Toteutuksen tunnus: YA00BR10-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.08.2023 - 31.12.2023

Ajoitus

01.01.2024 - 15.05.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

KAMK Master School

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketoiminnan kehittämisen ja johtamisen koulutus

Opettaja

  • Elina Jääskeläinen

Ryhmät

  • AYM22S
    AYM22S
  • SYT22S
    SYT22S
  • TLY22S
    TLY22S
  • LYL22SV
    LYL22SV
  • LYL22S
    LYL22S
  • ALY22S
    ALY22S

Tavoitteet

Opiskelija
- Tunnistaa oman liiketoiminnan kannalta merkittävät digitalisaation megatrendit ja toimintaympäristön muutokset.
- Osaa kehittää liiketoimintastrategiaa digitalisaation tuomat mahdollisuudet huomioiden.
- Osaa analysoida ja kehittää digitaalista liiketoimintaa, analysoida ja tulkita olemassa olevaa dataa ja toiminnan vaikutuksia sekä sen pohjalta iteroida toimintaa.
- Osaa arvioida monikanavaisuuden mahdollisuuksia osana yrityksen liiketoimintaa sekä osaa suunnitella myynnin kasvua tukevia digitaalisia kanavia sekä soveltaa digitaalisen markkinoinnin keinoja ja laatia digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.

Sisältö

Verkkokaupan alustat
Verkkokauppastrategia
Verkkokauppa osana kivijalkakauppaa
Asiakkuuksien hallinta ja asiakkaiden sitouttaminen
Logistisen prosessin optimointi
Digitaalinen markkinointi
Monikanavaisuus myynnissä, viestinnässä ja asiakaspalvelussa
Verkkopalvelu

Aika ja paikka

1.2.2024-31.12.2024

Oppimateriaalit

Jaetaan Moodlessa

Opetusmenetelmät

Itsenäisesti suoritettava verkkokurssi
Tallennetut luentomateriaalit
Moodlessa jaetut oppimistehtävät

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Orientaatiotehtävä 1op
Oppimistehtävä verkkokauppa 1op
Oppimistehtävä digitaalinen asiakaspolku 1op
Lopputehtävä 2op

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Opiskelija
- käyttää ja analysoi digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä monipuolisesti ja johdonmukaisesti
- arvioi uskottavasti erilaisia digitaalisia työkaluja ja kanavia sekä osaa hyödyntää niitä oman liiketoiminnan kehittämisessä
- laatii monipuolisen, uskottavan ja kattavan digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- analysoi ja soveltaa uutta tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön

Sisällön jaksotus

Orientaatiotehtävä
Oppimistehtävä verkkokauppa
Oppimistehtävä digitaalinen asiakaspolku
Lopputehtävä

Arviointiasteikko

Hylätty/Hyväksytty

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija
- käyttää ja analysoi digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä monipuolisesti ja johdonmukaisesti
- arvioi uskottavasti erilaisia digitaalisia työkaluja ja kanavia sekä osaa hyödyntää niitä oman liiketoiminnan kehittämisessä
- laatii monipuolisen, uskottavan ja kattavan digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- analysoi ja soveltaa uutta tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija
- käyttää ja hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä melko johdonmukaisesti
- arvioi digitaalisia työkaluja ja kanavia melko kattavasti sekä soveltaa niitä oman liiketoiminnan kehittämisessä
- laatii melko monipuolisen ja kattavan digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- analysoi ja soveltaa annettua tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija
- hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä jokseenkin johdonmukaisesti
- ymmärtää erilaisten digitaalisten työkalujen ja kanavien käytön sekä soveltaa niitä oman liiketoiminnan kehittämisessä jossain määrin
- laatii suppean digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- soveltaa annettua tietoa ja perustelee eri tietolähteiden käyttöä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävät