E-business (5 cr)
Code: YA00BR10-3006
General information
Enrollment
01.08.2023 - 31.12.2023
Timing
01.01.2024 - 15.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
KAMK Master School
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- MASTER´S DEGREE IN BUSINESS MANAGEMENT
Teachers
- Elina Jääskeläinen
Groups
-
AYM22SAYM22S
-
SYT22SSYT22S
-
TLY22STLY22S
-
LYL22SVLYL22SV
-
LYL22SLYL22S
-
ALY22SALY22S
Objective
Opiskelija
- Tunnistaa oman liiketoiminnan kannalta merkittävät digitalisaation megatrendit ja toimintaympäristön muutokset.
- Osaa kehittää liiketoimintastrategiaa digitalisaation tuomat mahdollisuudet huomioiden.
- Osaa analysoida ja kehittää digitaalista liiketoimintaa, analysoida ja tulkita olemassa olevaa dataa ja toiminnan vaikutuksia sekä sen pohjalta iteroida toimintaa.
- Osaa arvioida monikanavaisuuden mahdollisuuksia osana yrityksen liiketoimintaa sekä osaa suunnitella myynnin kasvua tukevia digitaalisia kanavia sekä soveltaa digitaalisen markkinoinnin keinoja ja laatia digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
Content
Verkkokaupan alustat
Verkkokauppastrategia
Verkkokauppa osana kivijalkakauppaa
Asiakkuuksien hallinta ja asiakkaiden sitouttaminen
Logistisen prosessin optimointi
Digitaalinen markkinointi
Monikanavaisuus myynnissä, viestinnässä ja asiakaspalvelussa
Verkkopalvelu
Location and time
1.2.2024-31.12.2024
Materials
Jaetaan Moodlessa
Teaching methods
Itsenäisesti suoritettava verkkokurssi
Tallennetut luentomateriaalit
Moodlessa jaetut oppimistehtävät
Completion alternatives
-
Student workload
Orientaatiotehtävä 1op
Oppimistehtävä verkkokauppa 1op
Oppimistehtävä digitaalinen asiakaspolku 1op
Lopputehtävä 2op
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija
- käyttää ja analysoi digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä monipuolisesti ja johdonmukaisesti
- arvioi uskottavasti erilaisia digitaalisia työkaluja ja kanavia sekä osaa hyödyntää niitä oman liiketoiminnan kehittämisessä
- laatii monipuolisen, uskottavan ja kattavan digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- analysoi ja soveltaa uutta tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön
Content scheduling
Orientaatiotehtävä
Oppimistehtävä verkkokauppa
Oppimistehtävä digitaalinen asiakaspolku
Lopputehtävä
Evaluation scale
Hylätty/Hyväksytty
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija
- käyttää ja analysoi digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä monipuolisesti ja johdonmukaisesti
- arvioi uskottavasti erilaisia digitaalisia työkaluja ja kanavia sekä osaa hyödyntää niitä oman liiketoiminnan kehittämisessä
- laatii monipuolisen, uskottavan ja kattavan digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- analysoi ja soveltaa uutta tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija
- käyttää ja hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä melko johdonmukaisesti
- arvioi digitaalisia työkaluja ja kanavia melko kattavasti sekä soveltaa niitä oman liiketoiminnan kehittämisessä
- laatii melko monipuolisen ja kattavan digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- analysoi ja soveltaa annettua tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija
- hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä jokseenkin johdonmukaisesti
- ymmärtää erilaisten digitaalisten työkalujen ja kanavien käytön sekä soveltaa niitä oman liiketoiminnan kehittämisessä jossain määrin
- laatii suppean digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- soveltaa annettua tietoa ja perustelee eri tietolähteiden käyttöä
Assessment methods and criteria
Oppimistehtävät