Siirry suoraan sisältöön

Palveluliiketoiminta ja palvelujen tuotteistaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: YA00BR09-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.01.2024 - 31.08.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 15.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

KAMK Master School

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketoiminnan kehittämisen ja johtamisen koulutus

Opettaja

  • Mervi Väisänen

Ryhmät

  • SJY23S
    SJY23S
  • LYL23S
    LYL23S
  • SYT23S
    SYT23S
  • TLY23S
    TLY23S
  • AYM23S
    AYM23S
  • LYL22SV
    LYL22SV
  • ALY23S
    ALY23S
  • 13.09.2024 12:30 - 16:00, Palveluliiketoiminta ja palvelujen tuotteistaminen YA00BR09-3006
  • 11.10.2024 12:30 - 16:00, Palveluliiketoiminta ja palvelujen tuotteistaminen YA00BR09-3006
  • 08.11.2024 08:30 - 11:30, Palveluliiketoiminta ja palvelujen tuotteistaminen YA00BR09-3006

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää palvelujen johtamisen erityispiirteet, periaatteet ja osaa kehittää palveluita sekä johtaa organisaation palveluympäristöä. Opiskelija ymmärtää palvelujen tuotteistamisen mahdollisuudet sekä omaa valmiudet tuotteistaa ja modularisoida palveluita.
Opiskelija tunnistaa monikanavaisen asiakaskohtaamisen vaatimukset ja osaa hyödyntää laajasti erilaisia viestintäkanavia asiakaspalvelussa ja palvelujen johtamisessa.

Sisältö

Keskeiset käsitteet
Palvelujen tuotteistaminen, modularisointi ja hinnoittelu
Palveluprosessit monikanavaisissa ympäristöissä
Uudet palveluliiketoimintamallit
Palvelun laadun johtaminen
Palvelukulttuurin rakentaminen

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on palauttanut suoritukseen kuuluvat kurssitehtävät. Niiden suorittaminen on hyvällä tasolla ja niissä näkyy, että opiskelija osaa soveltaa käytäntöön palvelujen tuotteistamisen ja palveluliiketoiminnan kehittämisen käsitteitä.
Kurssin kehittämistehtävän teoreettisessa taustoituksessa käsitteiden käyttö ja täsmällisyys ovat hyvällä tasolla. Siinä on kuvattu palveluliiketoiminnan ja tuotteistuksen merkitys ja keskeisiä toimintatatapoja liiketoiminnan kehittämisessä, sekä hyödynnetty relevantteja lähdemateriaaleja riittävän monipuolisesti.
Kehittämistehtävässä näkyy kyky soveltaa esitettyä tietoperustaa oman esimerkkiyrityksen (oman työpaikan) palvelujen ja palveluliiketoiminnan kehittämiseen tavoitteiden mukaisesti.
Pohdinnassa näkyy teoreettisen tarkastelun ja kehittämisosuuden välinen yhteys. Opiskelija osaa analysoida ja arvioida pohdinnassaan riittävän kriittisesti, analyyttisesti ja monipuolisesti soveltamisosuuden jatkokehitysmahdollisuuksia ja hyödynnettävyyttä.
Kirjallisen raportin rakenne ja kieliasu ovat Kamkin ohjeistuksen mukaiset.