Lasten ja nuorten liikuntapalvelut (10 op)
Toteutuksen tunnus: AL00BF94-3014
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
19.08.2024 - 22.09.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Opettaja
- Kirsi Huotari
- Helka Leimu-Pelkonen
Ryhmät
-
ALM22KALM22K
-
ALK22SALK22S
- 30.08.2024 10:00 - 11:30, Lasten ja nuorten liikuntapalvelut AL00BF94-3014
- 30.08.2024 12:30 - 14:00, Lasten ja nuorten liikuntapalvelut AL00BF94-3014
- 30.08.2024 14:15 - 15:45, Lasten ja nuorten liikuntapalvelut AL00BF94-3014
- 13.09.2024 14:15 - 15:45, Lasten ja nuorten liikuntapalvelut AL00BF94-3014
- 26.09.2024 10:00 - 11:30, Lasten ja nuorten liikuntapalvelut AL00BF94-3014
- 26.09.2024 12:30 - 14:00, Lasten ja nuorten liikuntapalvelut AL00BF94-3014
- 27.09.2024 12:30 - 15:00, Lasten ja nuorten liikuntapalvelut AL00BF94-3014
- 24.10.2024 12:00 - 15:30, Lasten ja nuorten liikuntapalvelut AL00BF94-3014
- 25.10.2024 10:00 - 11:30, Lasten ja nuorten liikuntapalvelut AL00BF94-3014
- 25.10.2024 12:15 - 14:00, Lasten ja nuorten liikuntapalvelut AL00BF94-3014
- 08.11.2024 10:00 - 11:30, Lasten ja nuorten liikuntapalvelut AL00BF94-3014
- 22.11.2024 08:00 - 08:45, Lasten ja nuorten liikuntapalvelut AL00BF94-3014
- 23.11.2024 08:00 - 11:45, Lasten ja nuorten liikuntapalvelut AL00BF94-3014
- 23.11.2024 12:15 - 14:30, Lasten ja nuorten liikuntapalvelut AL00BF94-3014
- 12.12.2024 12:30 - 16:00, Loppuseminaari_Lasten ja nuorten liikuntapalvelut AL00BF94-3014
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida tavoitteellisia lasten ja nuorten liikuntapalveluja eri toimintaympäristöissä.
Sisältö
Liikunta lapsen ja nuoren kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin ja vuorovaikutuksen edistäjänä
Lasten ja nuorten liikuntakulttuuri
Lasten ja nuorten liikunnan suunnittelu, toteutus ja arviointi
Aika ja paikka
Katso ALK22S/ALM22K lukujärjestys.
Oppimateriaalit
Osoitetaan opintojakson yhteydessä.
Opetusmenetelmät
Luennot / ohjatut harjoitukset, itsenäinen opiskelu
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opiskelijan valitsema päiväkoti- ja kouluympäristö.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojakso sisältää useita erilaisia tehtäviä, jotka esitetään tarkemmin opintojakson alussa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakson suorittaminen edellyttää läsnäolo-opiskelua.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10 op = 270h
Sisällön jaksotus
Osa 1: Liikunta lapsen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin ja vuorovaikutuksen edistäjänä.
Osa 2: Lasten ja nuorten liikuntakulttuuri.
Osa 3: Lasten ja nuorten liikunnan suunnittelu, toteutus ja arviointi.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso toteutetaan yhdessä päivä- ja monimuoto-opiskelijoille. Opetus ajoittuu monimuotoryhmän aikataulun mukaan, joten opetusta saattaa olla satunnaisesti myös lauantaisin.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa valita asiantuntevasti opetusmenetelmät ja sisällöt eri toimintaympäristöissä toteutettavissa liikuntapalveluissa lapsen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistämisen huomioiden.
Opiskelija toimii aloitteellisesti, ammatillisesti ja tavoitteellisesti opetus- ja ohjaustilanteessa.
Opiskelija toimii aktiivisena ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa nimetä, kuvailla ja perustella eri toimintaympäristöissä toteutettavissa liikuntapalveluissa käyttämiään opetusmenetelmiä ja sisältöjä lapsen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistämiseksi.
Opiskelija toimii itsenäisesti ja vastuullisesti oppimis- ja ohjaustilanteissa.
Opiskelija toimii ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa nimetä ja kuvailla eri toimintaympäristöissä toteutettavissa liikuntapalveluissa käyttämiään opetusmenetelmiä ja sisältöjä. Opiskelija tunnistaa liikunnan merkityksen lapsen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistäjänä.
Opiskelija toimii asianmukaisesti oppimis- ja ohjaustilanteissa.
Opiskelija ottaa toiminnassaan toiset huomioon.
Opiskelija toimii ryhmän jäsenenä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi 1-5, katso arviointikriteerit opintojakson tiedoista. Tehtäväkohtainen tarkempi arviointi ilmoitetaan opintojakson yhteydessä.