Siirry suoraan sisältöön

Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: AL00CF12-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
19.08.2024 - 22.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
2.5 op
Virtuaaliosuus
2.5 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Opettajat
Anne Karhu
Ryhmät
ALM23K
ALM23K
Opintojakso
AL00CF12

Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 21 t 0 min.

Aika Aihe Tila
To 17.10.2024 klo 12:30 - 16:00
(3 t 30 min)
Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen AL00CF12-3002
Itsenäinen työskentely ennakkotehtävä
Pe 18.10.2024 klo 09:00 - 12:30
(3 t 30 min)
Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen AL00CF12-3002
Itsenäinen työskentely ennakkotehtävä
La 26.10.2024 klo 12:30 - 14:00
(1 t 30 min)
Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen AL00CF12-3002
Vuo_Tykky 2 Vuokatti Tykky 2 Sokos Hotel
La 09.11.2024 klo 08:15 - 11:30
(3 t 15 min)
Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen AL00CF12-3002
Teams opetus
La 09.11.2024 klo 12:00 - 14:00
(2 t 0 min)
Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen AL00CF12-3002
Teams
Pe 22.11.2024 klo 14:15 - 15:45
(1 t 30 min)
Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen AL00CF12-3002
Vuo_Tykky 2 Vuokatti Tykky 2 Sokos Hotel
La 23.11.2024 klo 09:00 - 14:00
(5 t 0 min)
Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen AL00CF12-3002
Vuo_Tykky 2 Vuokatti Tykky 2 Sokos Hotel
To 12.12.2024 klo 16:00 - 16:45
(0 t 45 min)
Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen AL00CF12-3002
Vuo_Tykky 2 Vuokatti Tykky 2 Sokos Hotel
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija tunnistaa palveluihin liittyviä kehittämistarpeita ja osaa tuottaa niihin ratkaisuja. Opiskelija osaa soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä liikunta- ja hyvinvointipalveluiden kehittämisessä. Opiskelija osaa kehittää organisaation palveluita käyttäjälähtöisesti liiketoiminnalliset periaatteet huomioiden.

Sisältö

Palveluiden kehittämisen prosessi
Palveluiden kehittämisen menetelmät ja työkalut
Palveluiden tuotteistaminen
Kehittämistyön toteuttaminen

Aika ja paikka

Syksy 2024: lähiopetustunnit Vuokatissa

Oppimateriaalit

Materiaali ja kirjallisuus osoitettu Repussa

Opetusmenetelmät

Monimuotototeutus: lähiopetus ja itsenäinen työskentely

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Työelämäyhteistyö: palvelujen kehittäminen / tuotteistaminen käytännössä

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä, pakolliset oppimistehtävät osoitetaan Repussa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Vaihtoehtoinen suoritustapa: täysin itsenäisesti suoritettava toteutus

Jos haluat suorittaa opintojakson täysin itsenäisesti tai et pysty osallistumaan lähiopetukseen läsnäolovaatimusten mukaisesti, pyydä Annelta pääsyoikeus itsenäisesti suoritettavaan Reppu-toteutukseen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op: kokonaisaika 133h

Sisällön jaksotus

Eteneminen osoitettu Repussa

Lisätietoja opiskelijoille

Lähiopetustunneista osa Vuokatissa ja osa etänä Teamsissä (ks. etenemissuunnitelma Repussa), huomioi läsnäolovelvollisuus

Läsnäolovelvollisuus 80%.
100% läsnäolovaatimus la 26.10. (2 h), pe 22.11. (2 h) ja la 23.11. (6 h).
Opintojakson aloitustehtävien tekeminen to 25.10. mennessä.

Arviointiasteikko

Hylätty/Hyväksytty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Tiedot:
Opiskelija käyttää keskeisiä käsitteitä asianmukaisesti ja osaa kuvailla palveluiden kehittämisen prosessin ja työkaluja.
Taidot:
Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja hankkimansa tiedon ja ohjeistuksen perusteella ja toteuttaa kehittämistyötä asianmukaisesti. Opiskelija osaa arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja alan toimintatapoja. Opiskelija osaa toimia itsenäisesti ja vastuullisesti erilaisissa tehtävissä ja soveltaa tarkoituksenmukaisesti toimintaan soveltuvia tekniikoita ja malleja.
Asenteet:
Opiskelija osaa toimia ammatillisesti asiakastilanteissa ja ryhmän jäsenenä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi. Opiskelija osaa toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Hyv / Hyl

Siirry alkuun