Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet (3 op)
Toteutuksen tunnus: AL00CF00-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
19.08.2024 - 22.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2024 - 31.12.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 0.5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Business
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Toteutuksella on 15 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 23 t 30 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 27.08.2024 klo 12:30 - 14:00 (1 t 30 min) |
Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet AL00CF00-3005 |
TA21L158
TA21L158
|
Ke 28.08.2024 klo 12:30 - 14:00 (1 t 30 min) |
Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet AL00CF00-3005 |
TA21L159
TA21L159
|
Ke 04.09.2024 klo 10:00 - 11:30 (1 t 30 min) |
Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet AL00CF00-3005 |
TA20L126
TA20L126
|
Ke 11.09.2024 klo 12:30 - 14:00 (1 t 30 min) |
Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet AL00CF00-3005 |
TA21L159
TA21L159
|
Ke 18.09.2024 klo 12:30 - 14:00 (1 t 30 min) |
Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet AL00CF00-3005 |
TA21L159
TA21L159
|
Ke 18.09.2024 klo 14:15 - 15:45 (1 t 30 min) |
Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet AL00CF00-3005 |
Ulkona
|
To 19.09.2024 klo 12:45 - 13:45 (1 t 0 min) |
Ryhmät 1-3_Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet AL00CF00-3005 |
TA21L159
TA21L159
|
To 19.09.2024 klo 14:00 - 15:00 (1 t 0 min) |
Ryhmät 4-5_Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet AL00CF00-3005 |
TA21L159
TA21L159
|
Ma 23.09.2024 klo 12:30 - 14:00 (1 t 30 min) |
Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet AL00CF00-3005 |
TA21L143
TA21L143
|
Ke 25.09.2024 klo 12:30 - 15:00 (2 t 30 min) |
Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet AL00CF00-3005 |
TA21L159
TA21L159
|
Ma 30.09.2024 klo 14:15 - 16:15 (2 t 0 min) |
Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet AL00CF00-3005 |
TA21L149
TA21L149
|
Ke 02.10.2024 klo 12:30 - 15:00 (2 t 30 min) |
Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet AL00CF00-3005 |
TA21L102P
Ta2 Liikuntasali Pelikenttä
|
Ti 08.10.2024 klo 12:30 - 14:00 (1 t 30 min) |
Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet AL00CF00-3005 |
Kävelytesti ulkona
|
Ti 08.10.2024 klo 14:15 - 15:15 (1 t 0 min) |
Testin yhteenveto_Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet AL00CF00-3005 |
TA21L159
TA21L159
|
Ke 09.10.2024 klo 12:30 - 14:00 (1 t 30 min) |
TENTTI_Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet AL00CF00-3005 |
TA21L158
TA21L158
|
Tavoitteet
Opiskelija osaa selittää, miten terveyden edistämisen teoreettinen perusta on rakentunut sekä määritellä terveyden edistämisen keskeiset käsitteet.
Opiskelija tunnistaa terveyden edistämisen keskeisiä sisältöalueita sekä kykenee analysoimaan millaiset tekijät uhkaavat eri-ikäisten terveyttä ja hyvinvointia.
Opiskelija tunnistaa hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen menetelmiä, asiakirjoja sekä indikaattoreita.
Opiskelija osaa kuvata terveysliikunnan perusteita sekä tunnistaa liikunnallisen elämäntavan merkityksen terveydelle ja hyvinvoinnille.
Opiskelija osaa suorittaa terveyskunnon mittaukset turvallisesti
Sisältö
Hyvinvointi yksilön, yhteisön ja yhteiskunnan näkökulmasta
Terveyden edistämisen käsitteet
Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen menetelmät, asiakirjat ja indikaattorit
Terveysliikunnan perusteet: terveyskunto, vaikutukset, suositukset, annostelu
Terveyskunnon mittaaminen
Oppimateriaalit
Moodlessa
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa arvioida kriittisesti sekä analysoida liikunnallisen elämäntavan merkitystä.
Opiskelija osaa tulkita ja soveltaa hyvinvoinnin ja terveyden keskeisiä käsitteitä ja sisältöjä, terveysliikunnan vaikutusmekanismeja, suosituksia sekä annostuksia.
Opiskelija toimii ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa perustella ja arvioida liikunnallisen elämäntavan merkitystä.
Opiskelija osaa nimetä, kuvailla ja perustella hyvinvoinnin ja terveyden keskeisiä käsitteitä ja sisältöjä, terveysliikunnan vaikutusmekanismit, suositukset sekä terveysliikuntalajeja.
Opiskelija toimii ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa liikunnallisen elämäntavan merkityksen.
Opiskelija osaa nimetä ja kuvailla hyvinvoinnin ja terveyden keskeisiä käsitteitä ja sisältöjä, terveysliikunnan vaikutukset, suositukset sekä annostelun sekä terveysliikuntalajeja.
Opiskelija ottaa toiminnassaan toiset huomioon.
Opiskelija toimii ryhmän jäsenenä.