Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet (3 cr)
Code: AL00CF00-3005
General information
- Enrollment
-
19.08.2024 - 22.09.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- RDI portion
- 0.5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
- Teachers
- Liisa Paavola
- Course
- AL00CF00
Realization has 15 reservations. Total duration of reservations is 23 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 27.08.2024 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet AL00CF00-3005 |
TA21L158
TA21L158
|
Wed 28.08.2024 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet AL00CF00-3005 |
TA21L159
TA21L159
|
Wed 04.09.2024 time 10:00 - 11:30 (1 h 30 min) |
Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet AL00CF00-3005 |
TA20L126
TA20L126
|
Wed 11.09.2024 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet AL00CF00-3005 |
TA21L159
TA21L159
|
Wed 18.09.2024 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet AL00CF00-3005 |
TA21L159
TA21L159
|
Wed 18.09.2024 time 14:15 - 15:45 (1 h 30 min) |
Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet AL00CF00-3005 |
Ulkona
|
Thu 19.09.2024 time 12:45 - 13:45 (1 h 0 min) |
Ryhmät 1-3_Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet AL00CF00-3005 |
TA21L159
TA21L159
|
Thu 19.09.2024 time 14:00 - 15:00 (1 h 0 min) |
Ryhmät 4-5_Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet AL00CF00-3005 |
TA21L159
TA21L159
|
Mon 23.09.2024 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet AL00CF00-3005 |
TA21L143
TA21L143
|
Wed 25.09.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet AL00CF00-3005 |
TA21L159
TA21L159
|
Mon 30.09.2024 time 14:15 - 16:15 (2 h 0 min) |
Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet AL00CF00-3005 |
TA21L149
TA21L149
|
Wed 02.10.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet AL00CF00-3005 |
TA21L102P
Ta2 Liikuntasali Pelikenttä
|
Tue 08.10.2024 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet AL00CF00-3005 |
Kävelytesti ulkona
|
Tue 08.10.2024 time 14:15 - 15:15 (1 h 0 min) |
Testin yhteenveto_Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet AL00CF00-3005 |
TA21L159
TA21L159
|
Wed 09.10.2024 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
TENTTI_Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen perusteet AL00CF00-3005 |
TA21L158
TA21L158
|
Objective
Opiskelija osaa selittää, miten terveyden edistämisen teoreettinen perusta on rakentunut sekä määritellä terveyden edistämisen keskeiset käsitteet.
Opiskelija tunnistaa terveyden edistämisen keskeisiä sisältöalueita sekä kykenee analysoimaan millaiset tekijät uhkaavat eri-ikäisten terveyttä ja hyvinvointia.
Opiskelija tunnistaa hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen menetelmiä, asiakirjoja sekä indikaattoreita.
Opiskelija osaa kuvata terveysliikunnan perusteita sekä tunnistaa liikunnallisen elämäntavan merkityksen terveydelle ja hyvinvoinnille.
Opiskelija osaa suorittaa terveyskunnon mittaukset turvallisesti
Content
Hyvinvointi yksilön, yhteisön ja yhteiskunnan näkökulmasta
Terveyden edistämisen käsitteet
Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen menetelmät, asiakirjat ja indikaattorit
Terveysliikunnan perusteet: terveyskunto, vaikutukset, suositukset, annostelu
Terveyskunnon mittaaminen
Materials
Moodlessa
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa arvioida kriittisesti sekä analysoida liikunnallisen elämäntavan merkitystä.
Opiskelija osaa tulkita ja soveltaa hyvinvoinnin ja terveyden keskeisiä käsitteitä ja sisältöjä, terveysliikunnan vaikutusmekanismeja, suosituksia sekä annostuksia.
Opiskelija toimii ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa perustella ja arvioida liikunnallisen elämäntavan merkitystä.
Opiskelija osaa nimetä, kuvailla ja perustella hyvinvoinnin ja terveyden keskeisiä käsitteitä ja sisältöjä, terveysliikunnan vaikutusmekanismit, suositukset sekä terveysliikuntalajeja.
Opiskelija toimii ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija tunnistaa liikunnallisen elämäntavan merkityksen.
Opiskelija osaa nimetä ja kuvailla hyvinvoinnin ja terveyden keskeisiä käsitteitä ja sisältöjä, terveysliikunnan vaikutukset, suositukset sekä annostelun sekä terveysliikuntalajeja.
Opiskelija ottaa toiminnassaan toiset huomioon.
Opiskelija toimii ryhmän jäsenenä.