Siirry suoraan sisältöön

Globaalit markkinat ja tuotteen lanseeraus (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00BX71-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

19.08.2024 - 22.09.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Outi Lundahl

Ryhmät

  • LLT22SM
    LLT22SM
  • 02.09.2024 08:15 - 11:30, Globaalit markkinat ja tuotteen lanseeraus LT00BX71-3003
  • 09.09.2024 08:15 - 11:30, Globaalit markkinat ja tuotteen lanseeraus LT00BX71-3003
  • 16.09.2024 08:15 - 11:30, Globaalit markkinat ja tuotteen lanseeraus LT00BX71-3003
  • 23.09.2024 08:15 - 11:30, Globaalit markkinat ja tuotteen lanseeraus LT00BX71-3003
  • 30.09.2024 08:15 - 11:30, Globaalit markkinat ja tuotteen lanseeraus LT00BX71-3003
  • 07.10.2024 08:15 - 11:30, Globaalit markkinat ja tuotteen lanseeraus LT00BX71-3003
  • 21.10.2024 08:15 - 11:30, Globaalit markkinat ja tuotteen lanseeraus LT00BX71-3003
  • 28.10.2024 08:15 - 11:30, Globaalit markkinat ja tuotteen lanseeraus LT00BX71-3003
  • 04.11.2024 08:15 - 11:30, Globaalit markkinat ja tuotteen lanseeraus LT00BX71-3003
  • 11.11.2024 08:15 - 11:30, Globaalit markkinat ja tuotteen lanseeraus LT00BX71-3003
  • 18.11.2024 08:15 - 11:30, Globaalit markkinat ja tuotteen lanseeraus LT00BX71-3003
  • 25.11.2024 08:15 - 11:30, Globaalit markkinat ja tuotteen lanseeraus LT00BX71-3003
  • 02.12.2024 08:15 - 11:30, Globaalit markkinat ja tuotteen lanseeraus LT00BX71-3003
  • 09.12.2024 08:15 - 11:30, Globaalit markkinat ja tuotteen lanseeraus LT00BX71-3003

Tavoitteet

Opiskelija tuntee kansainvälisen liiketoiminnan erityispiirteet ja haasteet
Opiskelija tunnistaa tuotteiden ja palvelujen markkinamahdollisuuksia kansainvälisillä markkinoilla.
Opiskelija osaa tehdä asiakastarpeita vastaavia kehittämis- ja toteuttamisratkaisuja ja arvioida niiden kannattavuusvaikutuksia
Opiskelija hallitsee tuotteen / palvelun lanseerauksen valitulle kohdemarkkinalle.

Sisältö

Ulkomaan kaupan merkitys Suomen kansantaloudelle
Globaalin toimintaympäristön haasteet yritykselle ja globaalit markkinapaikat
Yrityksen kansainvälistymisen polut ja kansainvälistymisstrategia
Markkinatiedon analysointi ja hyödyntäminen
Kaupallistamisen suunnittelu: kilpailukeinojen kokonaisvaltainen hyödyntäminen
Markkinoinnin ja myynnin suunnittelu

Oppimateriaalit

Vahvaselkä, Irma (2009) Kansainvälinen liiketoiminta ja markkinointi. Edita.
Tienari – Meriläinen (2021). Johtaminen ja globaali talous.
Hollendsen, Svend 2014: Global Marketing, edition 6.
Hill, Charles 2011: International Business: Competing in the Global Marketplace.
Cavusgil- Knight- Riesenberger- Freeman -Rammal 2012: International Business.
Muu materiaali opintojakson Moodlessa.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
Opiskelija hyödyntää, vertailee ja soveltaa keskeisiä liittyviä sisältöjä ja peruskäsitteitä. Käsitteiden käyttö on monipuolista, asiantuntevaa ja perusteltua.
Opiskelija kykenee tehokkaasti yhdistämään aikaisempaa markkinointiosaamistaan.
Opiskelija osoittaa tehtävien laatimisessa, analysoinnissa ja johtopäätöksissä kriittistä arviointia ja huomioi tulevaisuuden haasteet. Opintojaksolle asetetut tavoitteet saavutetaan oma-aloitteisesti ja itseohjautuvasti

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
Opiskelija kuvaa ja selittää keskeiset sisällöt ja peruskäsitteet. Käsitteiden käyttö ja teorian hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa parhaiten soveltuvia manetelmiä.
Opiskelija toimii itsenäisesti ja osaa perustella tehtävissä tehdyt ratkaisut.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
Opiskelija nimeää, ymmärtää ja osittain hyödyntää keskeisiä sisältöjä ja peruskäsitteitä. Tehtävien taso on vielä kuvaileva ja selkeän kokonaisuuden muodostamisessa ja analysoinnissa on puutteita.
Aiemmin opittujen tietojen ja taitojen hyödyntäminen toteutuu osittain tehtävientekemisessä.
Opiskelija tarvitsee vielä ohjausta tehtävien tekemisessä