Asiakkaan kohtaaminen (3 op)
Toteutuksen tunnus: AM00BG89-3010
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
19.08.2024 - 22.09.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
67 % Lähiopetus, 33 % Etäopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Matkailun koulutus
Opettaja
- Katja-Mari Kärkkäinen
Ryhmät
-
AMA24SAMA24S
- 23.08.2024 10:00 - 11:00, Asiakkaan kohtaaminen AM00BG89-3010
- 28.08.2024 09:00 - 11:30, Asiakkaan kohtaaminen AM00BG89-3010
- 11.09.2024 09:00 - 11:45, Asiakkaan kohtaaminen AM00BG89-3010
- 18.09.2024 09:00 - 11:45, Asiakkaan kohtaaminen AM00BG89-3010
- 25.09.2024 09:00 - 11:45, Asiakkaan kohtaaminen AM00BG89-3010
- 02.10.2024 09:00 - 11:45, Asiakkaan kohtaaminen AM00BG89-3010
- 09.10.2024 09:00 - 11:45, Asiakkaan kohtaaminen AM00BG89-3010
- 05.11.2024 12:30 - 15:00, Asiakkaan kohtaaminen AM00BG89-3010
Tavoitteet
Opiskelija: osaa selittää palvelun ja vieraanvaraisuuden käsitteenä ja soveltaa niitä käytännössä. Tunnistaa oman roolinsa palvelutehtävissä ja osaa muokata asiakaspalveluvalmiuksia erilaisissa asiakastilanteissa. Osaa arvioida asiakkaan palvelupolkua.
Sisältö
Palvelun ominaispiirteet (palvelujärjestelmän osatekijät)
Vieraanvaraisuus – Hospitality
Asiakaspalvelija ja palveluntuottaja -roolit työssä
Ensivaikutelman merkitys, mm. äänentuotto, nonverbaalinen ja verbaalinen viestintä.
Asiakkaan kohtaaminen ja haasteelliset asiakaspalvelutilanteet
Vakuuttavan esiintymisen perusteet, mm. aseman merkitys, asianhallinta, vuorovaikutteisuus ja persoonallisuus
Asiakkaan palvelupolku
Mystery Shopping
Aika ja paikka
Kurssi toteutuu ajalla 28.8.- 15.12.2024. Lukujärjestykseen merkittyinä ajankohtina. Teoriatuntien lisäksi erikseen ilmoitetut tapahtumat / tilaisuudet, johon opiskelijat osallistuvat.
Oppimateriaalit
- Oppimateriaalit ovat Repussa.
Opetusmenetelmät
- Lähiopetus luokkatilassa- ja tai ilmoitetussa muussa oppimisympäristössä.
- Itsenäinen työskentely:
-annetut tehtäväharjoitteet
-muu itsenäinen opiskelumateriaaliin perehtyminen.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Osallistuminen tapahtumiin, jotka ilmoitetaan myöhemmin.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä, osaaminen osoitetaan annettujen raporttien avulla.
Kansainvälisyys
Tapahtumat / kv- opiskelijakontaktit.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Laajuus 3 op (81 h), josta itsenäistä työskentelyä on noin 50 %.
Lisätietoja opiskelijoille
-Opiskelijat osallistuvat erilaisiin asiakaspalvelukohtaamisiin, jotka sijoittuvat tapahtumiin. Esim. Joulutori.
Arviointiasteikko
Hylätty/Hyväksytty
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty:
Opiskelija osaa palvelutilanteissa toimia asiakaslähtöisesti, omatoimisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi. Opiskelija osaa selittää palvelupolun sekä arvioida sitä asiakkaan näkökulmasta. Opiskelija osaa johdattaa vuorovaikutusta asiakaslähtöisesti erilaisissa asiakaspalvelutilanteissa.
Hylätty:
Opiskelija ei osaa toimia palvelutilanteissa eikä ymmärrä palvelujärjestelmän kokonaisuutta.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytty - Hylätty
Hyväksytty:
Opiskelija osaa palvelutilanteissa toimia asiakaslähtöisesti, omatoimisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi. Opiskelija osaa selittää palvelupolun sekä arvioida sitä asiakkaan näkökulmasta. Opiskelija osaa johdattaa vuorovaikutusta asiakaslähtöisesti erilaisissa asiakaspalvelutilanteissa.
Hylätty:
Opiskelija ei osaa toimia palvelutilanteissa eikä ymmärrä palvelujärjestelmän kokonaisuutta.