Siirry suoraan sisältöön

Asiakkaan kohtaaminen (3 op)

Toteutuksen tunnus: AM00BG89-3010

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
19.08.2024 - 22.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Matkailun koulutus
Opettajat
Katja-Mari Kärkkäinen
Ryhmät
AMA24S
AMA24S
Opintojakso
AM00BG89

Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 19 t 45 min.

Aika Aihe Tila
Pe 23.08.2024 klo 10:00 - 11:00
(1 t 0 min)
Asiakkaan kohtaaminen AM00BG89-3010
TA11L159 Matkailu TA11L159 Matkailu
Ke 28.08.2024 klo 09:00 - 11:30
(2 t 30 min)
Asiakkaan kohtaaminen AM00BG89-3010
TA21L145 TA21L145
Ke 11.09.2024 klo 09:00 - 11:45
(2 t 45 min)
Asiakkaan kohtaaminen AM00BG89-3010
TA11L159 Matkailu TA11L159 Matkailu
Ke 18.09.2024 klo 09:00 - 11:45
(2 t 45 min)
Asiakkaan kohtaaminen AM00BG89-3010
TA11L159 Matkailu TA11L159 Matkailu
Ke 25.09.2024 klo 09:00 - 11:45
(2 t 45 min)
Asiakkaan kohtaaminen AM00BG89-3010
TA11L159 Matkailu TA11L159 Matkailu
Ke 02.10.2024 klo 09:00 - 11:45
(2 t 45 min)
Asiakkaan kohtaaminen AM00BG89-3010
TA21L157 TA21L157 Suomen kieli
Ke 09.10.2024 klo 09:00 - 11:45
(2 t 45 min)
Asiakkaan kohtaaminen AM00BG89-3010
TA11L159 Matkailu TA11L159 Matkailu
Ti 05.11.2024 klo 12:30 - 15:00
(2 t 30 min)
Asiakkaan kohtaaminen AM00BG89-3010
TA11L159 Matkailu TA11L159 Matkailu
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija: osaa selittää palvelun ja vieraanvaraisuuden käsitteenä ja soveltaa niitä käytännössä. Tunnistaa oman roolinsa palvelutehtävissä ja osaa muokata asiakaspalveluvalmiuksia erilaisissa asiakastilanteissa. Osaa arvioida asiakkaan palvelupolkua.

Sisältö

Palvelun ominaispiirteet (palvelujärjestelmän osatekijät)
Vieraanvaraisuus – Hospitality
Asiakaspalvelija ja palveluntuottaja -roolit työssä
Ensivaikutelman merkitys, mm. äänentuotto, nonverbaalinen ja verbaalinen viestintä.
Asiakkaan kohtaaminen ja haasteelliset asiakaspalvelutilanteet
Vakuuttavan esiintymisen perusteet, mm. aseman merkitys, asianhallinta, vuorovaikutteisuus ja persoonallisuus
Asiakkaan palvelupolku
Mystery Shopping

Aika ja paikka

Kurssi toteutuu ajalla 28.8.- 15.12.2024. Lukujärjestykseen merkittyinä ajankohtina. Teoriatuntien lisäksi erikseen ilmoitetut tapahtumat / tilaisuudet, johon opiskelijat osallistuvat.

Oppimateriaalit

- Oppimateriaalit ovat Repussa.

Opetusmenetelmät

- Lähiopetus luokkatilassa- ja tai ilmoitetussa muussa oppimisympäristössä.
- Itsenäinen työskentely:
-annetut tehtäväharjoitteet
-muu itsenäinen opiskelumateriaaliin perehtyminen.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Osallistuminen tapahtumiin, jotka ilmoitetaan myöhemmin.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä, osaaminen osoitetaan annettujen raporttien avulla.

Kansainvälisyys

Tapahtumat / kv- opiskelijakontaktit.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Laajuus 3 op (81 h), josta itsenäistä työskentelyä on noin 50 %.

Lisätietoja opiskelijoille

-Opiskelijat osallistuvat erilaisiin asiakaspalvelukohtaamisiin, jotka sijoittuvat tapahtumiin. Esim. Joulutori.

Arviointiasteikko

Hylätty/Hyväksytty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty:
Opiskelija osaa palvelutilanteissa toimia asiakaslähtöisesti, omatoimisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi. Opiskelija osaa selittää palvelupolun sekä arvioida sitä asiakkaan näkökulmasta. Opiskelija osaa johdattaa vuorovaikutusta asiakaslähtöisesti erilaisissa asiakaspalvelutilanteissa.

Hylätty:
Opiskelija ei osaa toimia palvelutilanteissa eikä ymmärrä palvelujärjestelmän kokonaisuutta.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Hyväksytty - Hylätty

Hyväksytty:
Opiskelija osaa palvelutilanteissa toimia asiakaslähtöisesti, omatoimisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi. Opiskelija osaa selittää palvelupolun sekä arvioida sitä asiakkaan näkökulmasta. Opiskelija osaa johdattaa vuorovaikutusta asiakaslähtöisesti erilaisissa asiakaspalvelutilanteissa.

Hylätty:
Opiskelija ei osaa toimia palvelutilanteissa eikä ymmärrä palvelujärjestelmän kokonaisuutta.

Siirry alkuun