Professional Competence for Customer Contacts in Social Services (5 cr)
Code: SO00CA24-3006
General information
Enrollment
19.08.2024 - 22.09.2024
Timing
01.08.2024 - 31.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Sote
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Bachelor Degree Programme in Social Services
Teachers
- Kaisa Kepanen
Groups
-
SOS24SBSOS24SB
-
SOS24SASOS24SA
-
SOS24SCSOS24SC
- 21.08.2024 14:15 - 15:45, Ammatillinen osaaminen sosiaalialan asiakastyössä SO00CA24-3006
- 24.10.2024 08:00 - 09:30, Ammatillinen osaaminen sosiaalialan asiakastyössä SO00CA24-3006
- 22.11.2024 08:15 - 09:45, Ammatillinen osaaminen sosiaalialan asiakastyössä SO00CA24-3006
Objective
The students will be familiar with their professional opportunities and role within work with customers and in the promotion of wellbeing.
They will understand the importance and impact of respecting customers as the basis of ethical guidance within case management and their role within this process.
Students will become familiar with the customer case management process.
They will know what multi-professional work and working within networks mean.
They will become familiar with the opportunities offered by digital services and applications within social services and case management.
Other recommended studies: to be discussed with the study counsellor in the personal study plan review
Content
Working in social services as a profession, required competences within social services and early years education training, guidance and case management as a profession, customer-centredness, multi-professionalism and networks within social services work, introduction to the concept of social services case management, introduction to the concept of green care.
Materials
Pakollinen kirjallisuus:
- Raatikainen, E. & Rahikka, A. & Saarnio, T. (2020). Ammattina sosionomi. Sanoma Pro. (ks. saatavuus KAMK:n kirjaston sivuilta)
- Mönkkönen K. 2018. Vuorovaikutus asiakastyössä. Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. Gaudeamus.
- STM. (2017). Sosiaalihuoltolain soveltamisopas.
- Pyykönen, A-M. (2021). Sähköinen asiointi sosiaalityössä. Teoksessa Pehkonen, A., Pyykönen, A.-M. & Okulov, S. (2021). Sosiaalisesti kestävä Kainuu. Kuopio: University of Eastern Finland, s. 142-164.
- Talentia (2017). Malli sosiaalihuollon laillistettujen ammattihenkilöiden työnjaon laatimiseksi sosiaalialan työpaikoille. Ks. Talentian Internet-sivut.
Valinnainen kirjallisuus:
- Saari, J., Eskelinen, N. & Björklund, L. (2020). Raskas perintö. Helsinki: Gaudeamus.
- Saari, J. (2020). Samassa veneessä: hyvinvointivaltio eriarvoistuneessa yhteiskunnassa. Helsinki: Docendo
- Frankl, V. E. (2010). Ihmisyyden rajalla. Man's search for meaning. Helsinki: Otava. (ks. saatavuus KAMK:n kirjaston sivuilta )
Opintojakson kirjallisuuden löydät Repusta.
Teaching methods
Opintojakso sisältää:
- verkkoluentoja ja tehtäviä
- kirjallisuuteen ja materiaaleihin itsenäistä perehtymistä
- lähiopetusta 4 - 8 tuntia
- verkkotenttejä
Exam schedules
Opintojakson tentit voi suorittaa joustavasti oman aikataulun mukaan opintojakson aikana (verkkotentit) aika välillä 1.11 - 31.12.2024.
Mahdollinen tenttien uusiminen Kamk yleisen ohjeistuksen mukaisesti.
Student workload
Opintojakson laajuus 5op eli 135 tuntia opiskelijan työtä.
Content scheduling
Opintojaksolle on tehty suositus suoritusaikataulusta, jonka tavoitteena on tukea opiskelijaa opiskelussa. Opintojakson voi kuitenkin suorittaa myös oman aikataulunsa mukaisesti ja haluamassaan järjestyksessä aika välillä 21.8 - 31.12.2024.
Opintojakson tentit ovat auki ja suoritettavissa repussa 1.11 - 31.12.2024.
Further information
Reppukurssin kurssiavain: uteq8w
Evaluation scale
0 - 5
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Arviointiin vaikuttaa opiskelijan menestys opintojakson oppimistehtävissä ja tenteissä.
Further information
The course involves 135 hours of studyThe course includes online lectures / video materials (10 h) contact teaching / exercises / simulations / project:contact teaching, group instruction 8 h, work based assignment linked to case management, cooperating in a network, customer encounters/guidance - the course teacher will determine the tasks in more detail
Literature: Model for defining the division of work between registered social services professonals within social work (2017). Further literature to be announced by the course teacher.
Assessment 0-5