Peliliiketoiminnan perusteet (3 op)
Toteutuksen tunnus: TT00CB36-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.12.2023 - 31.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 09.04.2024
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- OPE_Tietojenkäsittely OPE_Tietojenkäsittely
- Johanna Puirava
Ryhmät
-
TTK23SPOTTK23SPO
-
TTK23SPTTTK23SPT
-
TTK23SPGTTK23SPG
-
TTK23SPTTK23SP
- 10.01.2024 09:00 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3004
- 17.01.2024 09:00 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3004
- 24.01.2024 09:00 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3004
- 31.01.2024 09:00 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3004
- 07.02.2024 09:00 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3004
- 14.02.2024 09:00 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3004
- 21.02.2024 09:00 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3004
- 28.02.2024 09:00 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3004
- 13.03.2024 09:00 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3004
- 20.03.2024 09:00 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3004
- 26.03.2024 09:00 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3004
- 09.04.2024 09:00 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3004
Tavoitteet
Students will understand the characteristics of game business and be familiar with business operation models and the different opportunities of financing and marketing.
Sisältö
Characteristics of Game Business
Business Operation Models
Financing in Game Industry
Earning logics
Basics of Game Marketing
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Excellent knowledge in Game Business proved by assignments and activity during classes.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Good knowledge in Game Business proved by assignments and activity during classes.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Average knowledge in Game Business proved by assignments and activity during classes.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Failed if poor knowledge in Game Business proved by assignments and activity during classes.