Siirry suoraan sisältöön

2D Character Design (3 op)

Toteutuksen tunnus: KTVP032-3013

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

19.08.2024 - 22.09.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet

  • Englanti
  • Suomi

Koulutus

  • Tietojenkäsittelyn koulutus

Opettaja

  • Kiia Aihkisalo

Ryhmät

  • TTK23SPG
    TTK23SPG
  • 26.08.2024 10:00 - 11:30, 2D Character Design KTVP032-3013
  • 02.09.2024 10:00 - 11:30, 2D Character Design KTVP032-3013
  • 16.09.2024 10:00 - 11:30, 2D Character Design KTVP032-3013
  • 23.09.2024 10:00 - 11:30, 2D Character Design KTVP032-3013
  • 30.09.2024 10:00 - 11:30, 2D Character Design KTVP032-3013
  • 07.10.2024 10:00 - 11:30, 2D Character Design KTVP032-3013
  • 21.10.2024 10:00 - 11:30, 2D Character Design KTVP032-3013
  • 28.10.2024 10:00 - 11:30, 2D Character Design KTVP032-3013
  • 04.11.2024 10:00 - 11:30, 2D Character Design KTVP032-3013
  • 11.11.2024 10:00 - 11:30, 2D Character Design KTVP032-3013
  • 18.11.2024 10:00 - 11:30, 2D Character Design KTVP032-3013
  • 25.11.2024 10:00 - 11:30, 2D Character Design KTVP032-3013
  • 02.12.2024 10:00 - 11:30, 2D Character Design KTVP032-3013
  • 09.12.2024 10:00 - 11:30, 2D Character Design KTVP032-3013
  • 16.12.2024 10:00 - 11:30, 2D Character Design KTVP032-3013

Tavoitteet

Opiskelijat ymmärtävät 2D pelihahmojen suunnittelun perusteet.

Sisältö

Katsaus hahmosuunnitteluun ja sen historiaan viihdeteolisuudessa
Ihmisen anatomia ja mittasuhteet.
Hahmosuunnittelu eri kohdeyleisöille.

Opetusmenetelmät

Opetus koostuu luennoista, demonstraatioista, työpajoista ja itsenäisestä työskenteltystä. Lähiopetus.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssi on 3op = 81 tuntia
9 oppituntia = 18 tuntia
3 työpajaa = 6 tuntia
1 palautesessio = 2h
itsenäinen työskentely= 55 tuntia

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Käsitteiden syvempi ymmärrys, erittäin hyvät harjoitustyöt ja ylimääräisiä harjoituksia.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Ymmärtää käsitteet, kaikki harjoitukset tehty hyvin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

On läsnä, palauttaa tehtävät.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu pisteisiin. Kaikki kirjalliset tehtävät ja suunnittelutehtävät ovat pakollisia, joten esimerkiksi vain suunnittelutehtävien palauttaminen ei riitä.

Arvosana-asteikko on 0-5, katso pisteet alla:

90-100 pistettä = 5
80-89 pistettä = 4
70-79 pistettä = 3
60-69 pistettä = 2
50-59 pistettä = 1
alle 50 pistettä = Hylätty

Esitietovaatimukset

Basics of 2D Game Graphics