2D Character Design (3 op)
Toteutuksen tunnus: KTVP032-3013
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
19.08.2024 - 22.09.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Englanti
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Kiia Aihkisalo
Ryhmät
-
TTK23SPGTTK23SPG
- 26.08.2024 10:00 - 11:30, 2D Character Design KTVP032-3013
- 02.09.2024 10:00 - 11:30, 2D Character Design KTVP032-3013
- 16.09.2024 10:00 - 11:30, 2D Character Design KTVP032-3013
- 23.09.2024 10:00 - 11:30, 2D Character Design KTVP032-3013
- 30.09.2024 10:00 - 11:30, 2D Character Design KTVP032-3013
- 07.10.2024 10:00 - 11:30, 2D Character Design KTVP032-3013
- 21.10.2024 10:00 - 11:30, 2D Character Design KTVP032-3013
- 28.10.2024 10:00 - 11:30, 2D Character Design KTVP032-3013
- 04.11.2024 10:00 - 11:30, 2D Character Design KTVP032-3013
- 11.11.2024 10:00 - 11:30, 2D Character Design KTVP032-3013
- 18.11.2024 10:00 - 11:30, 2D Character Design KTVP032-3013
- 25.11.2024 10:00 - 11:30, 2D Character Design KTVP032-3013
- 02.12.2024 10:00 - 11:30, 2D Character Design KTVP032-3013
- 09.12.2024 10:00 - 11:30, 2D Character Design KTVP032-3013
- 16.12.2024 10:00 - 11:30, 2D Character Design KTVP032-3013
Tavoitteet
Opiskelijat ymmärtävät 2D pelihahmojen suunnittelun perusteet.
Sisältö
Katsaus hahmosuunnitteluun ja sen historiaan viihdeteolisuudessa
Ihmisen anatomia ja mittasuhteet.
Hahmosuunnittelu eri kohdeyleisöille.
Opetusmenetelmät
Opetus koostuu luennoista, demonstraatioista, työpajoista ja itsenäisestä työskenteltystä. Lähiopetus.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kurssi on 3op = 81 tuntia
9 oppituntia = 18 tuntia
3 työpajaa = 6 tuntia
1 palautesessio = 2h
itsenäinen työskentely= 55 tuntia
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Käsitteiden syvempi ymmärrys, erittäin hyvät harjoitustyöt ja ylimääräisiä harjoituksia.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Ymmärtää käsitteet, kaikki harjoitukset tehty hyvin.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
On läsnä, palauttaa tehtävät.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu pisteisiin. Kaikki kirjalliset tehtävät ja suunnittelutehtävät ovat pakollisia, joten esimerkiksi vain suunnittelutehtävien palauttaminen ei riitä.
Arvosana-asteikko on 0-5, katso pisteet alla:
90-100 pistettä = 5
80-89 pistettä = 4
70-79 pistettä = 3
60-69 pistettä = 2
50-59 pistettä = 1
alle 50 pistettä = Hylätty
Esitietovaatimukset
Basics of 2D Game Graphics