Verkkopelien ohjelmointi (3 op)
Toteutuksen tunnus: KTVS030-3013
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.12.2023 - 31.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2024 - 31.07.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Teknologia
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Toteutuksella on 7 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 22 t 45 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 08.04.2024 klo 12:30 - 15:45 (3 t 15 min) |
Etäopetus Kajaaniin_Network Game Programming |
TA11L141 pelilabra
TA11L141 pelilabra
|
Ma 15.04.2024 klo 12:30 - 15:45 (3 t 15 min) |
Etäopetus Kajaaniin_Network Game Programming |
TA11L141 pelilabra
TA11L141 pelilabra
|
Ma 22.04.2024 klo 12:30 - 15:45 (3 t 15 min) |
Etäopetus Kajaaniin_Network Game Programming |
TA11L141 pelilabra
TA11L141 pelilabra
|
Ma 29.04.2024 klo 12:30 - 15:45 (3 t 15 min) |
Etäopetus Kajaaniin_Network Game Programming |
TA11L141 pelilabra
TA11L141 pelilabra
|
Ma 06.05.2024 klo 12:30 - 15:45 (3 t 15 min) |
Etäopetus Kajaaniin_Network Game Programming |
TA11L141 pelilabra
TA11L141 pelilabra
|
Ma 13.05.2024 klo 12:30 - 15:45 (3 t 15 min) |
Etäopetus Kajaaniin_Network Game Programming |
TA11L141 pelilabra
TA11L141 pelilabra
|
Ma 20.05.2024 klo 12:30 - 15:45 (3 t 15 min) |
Etäopetus Kajaaniin_Network Game Programming |
TA11L141 pelilabra
TA11L141 pelilabra
|
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää verkkopelien tyypit ja ominaispiirteet sekä osaa kehittää yksinkertaisen monen pelaajan verkkopelin.
Sisältö
Verkkopelien eri tyypit
Verkkoarkkitehtuurit, protokollat ja tiedonsiirto
Tilan synkronointi ja ennustaminen
Verkkoarkkitehtuurit
Verkkopelien tietoturvaongelmat ja huijausten ja hyökkäysten estäminen
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Esitietovaatimukset
Peliohjelmointi I ja Game Programming II