Siirry suoraan sisältöön

Verkkopelien ohjelmointi (3 op)

Toteutuksen tunnus: KTVS030-3013

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2023 - 31.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2024 - 31.07.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
englanti
Koulutus
Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettajat
Janne Remes
Ryhmät
TTK22SPO
TTK22SPO
Opintojakso
KTVS030

Toteutuksella on 7 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 22 t 45 min.

Aika Aihe Tila
Ma 08.04.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Etäopetus Kajaaniin_Network Game Programming
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ma 15.04.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Etäopetus Kajaaniin_Network Game Programming
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ma 22.04.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Etäopetus Kajaaniin_Network Game Programming
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ma 29.04.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Etäopetus Kajaaniin_Network Game Programming
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ma 06.05.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Etäopetus Kajaaniin_Network Game Programming
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ma 13.05.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Etäopetus Kajaaniin_Network Game Programming
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ma 20.05.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Etäopetus Kajaaniin_Network Game Programming
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää verkkopelien tyypit ja ominaispiirteet sekä osaa kehittää yksinkertaisen monen pelaajan verkkopelin.

Sisältö

Verkkopelien eri tyypit
Verkkoarkkitehtuurit, protokollat ja tiedonsiirto
Tilan synkronointi ja ennustaminen
Verkkoarkkitehtuurit
Verkkopelien tietoturvaongelmat ja huijausten ja hyökkäysten estäminen

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Esitietovaatimukset

Peliohjelmointi I ja Game Programming II

Siirry alkuun