Siirry suoraan sisältöön

Johdanto pelimoottoriohjelmointiin (3 op)

Toteutuksen tunnus: TTAE008-3010

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

19.08.2024 - 22.09.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 27.10.2024

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus

Opettaja

  • Mikko Romppainen

Ryhmät

  • TTV23SP
    TTV23SP
  • 27.08.2024 08:15 - 11:30, Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3010
  • 03.09.2024 08:15 - 11:30, Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3010
  • 10.09.2024 08:15 - 11:30, Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3010
  • 17.09.2024 08:15 - 11:30, Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3010
  • 24.09.2024 08:15 - 11:30, Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3010
  • 01.10.2024 08:15 - 11:30, Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3010
  • 08.10.2024 08:15 - 11:30, Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3010
  • 22.10.2024 08:15 - 11:30, Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3010

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää erilaiset peli- ja välikerrosmoottoreiden tyypit ja arkkitehtuurit. Opiskelija osaa käyttää yhtä tai useampaa pelimoottoria yksinkertaisen pelisovelluksen tekemiseen.

Sisältö

Pelimoottorityypit
Pelimoottorien arkkitehtuurit
Pelimoottoreihin tutustuminen ohjelmoimalla.
Oman tuotoksen esittely

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tuntee hyvin erilaiset peli- ja välikerrosmoottoreiden tyypit ja arkkitehtuurit.
Opiskelija osaa käyttää useampaa pelimoottoria kompleksisen pelisovelluksen tekemiseen itsenäisesti ja kehittäen toimintaansa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee hyvin erilaiset peli- ja välikerrosmoottoreiden tyypit ja arkkitehtuurit.
Opiskelija osaa käyttää useampaa pelimoottoria yksinkertaisen pelisovelluksen tekemiseen itsenäisesti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija ymmärtää erilaiset peli-ja välikerrosmoottoreiden tyypit ja arkkitehtuurit.
Opiskelija osaa käyttää yhtä pelimoottoria yksinkertaisen pelisovelluksen tekemiseen ohjatusti.

Esitietovaatimukset

C++ -ohjelmointi