Siirry suoraan sisältöön

Grafiikkamoottorin ohjelmointi (3 op)

Toteutuksen tunnus: TTAN011-3010

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
19.08.2024 - 22.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
28.10.2024 - 31.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettajat
Mikko Romppainen
Ryhmät
TTV23SP
TTV23SP
Opintojakso
TTAN011

Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 26 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 29.10.2024 klo 08:15 - 11:30
(3 t 15 min)
Grafiikkamoottorin ohjelmointi TTAN011-3010
TA11L151 TA11L151
Ti 05.11.2024 klo 08:15 - 11:30
(3 t 15 min)
Grafiikkamoottorin ohjelmointi TTAN011-3010
TA11L151 TA11L151
Ti 12.11.2024 klo 08:15 - 11:30
(3 t 15 min)
Grafiikkamoottorin ohjelmointi TTAN011-3010
TA11L151 TA11L151
Ti 19.11.2024 klo 08:15 - 11:30
(3 t 15 min)
Grafiikkamoottorin ohjelmointi TTAN011-3010
TA11L151 TA11L151
Ti 26.11.2024 klo 08:15 - 11:30
(3 t 15 min)
Grafiikkamoottorin ohjelmointi TTAN011-3010
TA11L151 TA11L151
Ti 03.12.2024 klo 08:15 - 11:30
(3 t 15 min)
Grafiikkamoottorin ohjelmointi TTAN011-3010
TA11L151 TA11L151
Ti 10.12.2024 klo 08:15 - 11:30
(3 t 15 min)
Grafiikkamoottorin ohjelmointi TTAN011-3010
TA11L151 TA11L151
Ti 17.12.2024 klo 08:15 - 11:30
(3 t 15 min)
Grafiikkamoottorin ohjelmointi TTAN011-3010
TA11L151 TA11L151
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata yksinkertaisen 2D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL 2 -grafiikkarajapintaa.

Sisältö

Eri grafiikkarajapinnat
Ikkunan luominen
Verteksi- ja fragmenttivarjostin
Primitiivien piirtäminen
Teksturointi
Syvyyspuskurointi
Pelimoottorin testisovelluksen tekeminen

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata itsenäisesti kompleksisen 2D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa. Opiskelija osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja osaa itsenäisesti soveltaa taitojaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata itsenäisesti yksinkertaisen 2D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa.
Opiskelija osaa toimia aloitteellisesti ja vastuullisesti annetuissa tehtävissä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata ohjatusti yksinkertaisen 2D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa.

Esitietovaatimukset

Johdanto pelimoottoriohjelmointiin

Siirry alkuun