Grafiikkamoottorin ohjelmointi (3 op)
Toteutuksen tunnus: TTAN011-3010
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
19.08.2024 - 22.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
28.10.2024 - 31.12.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Teknologia
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 26 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 29.10.2024 klo 08:15 - 11:30 (3 t 15 min) |
Grafiikkamoottorin ohjelmointi TTAN011-3010 |
TA11L151
TA11L151
|
Ti 05.11.2024 klo 08:15 - 11:30 (3 t 15 min) |
Grafiikkamoottorin ohjelmointi TTAN011-3010 |
TA11L151
TA11L151
|
Ti 12.11.2024 klo 08:15 - 11:30 (3 t 15 min) |
Grafiikkamoottorin ohjelmointi TTAN011-3010 |
TA11L151
TA11L151
|
Ti 19.11.2024 klo 08:15 - 11:30 (3 t 15 min) |
Grafiikkamoottorin ohjelmointi TTAN011-3010 |
TA11L151
TA11L151
|
Ti 26.11.2024 klo 08:15 - 11:30 (3 t 15 min) |
Grafiikkamoottorin ohjelmointi TTAN011-3010 |
TA11L151
TA11L151
|
Ti 03.12.2024 klo 08:15 - 11:30 (3 t 15 min) |
Grafiikkamoottorin ohjelmointi TTAN011-3010 |
TA11L151
TA11L151
|
Ti 10.12.2024 klo 08:15 - 11:30 (3 t 15 min) |
Grafiikkamoottorin ohjelmointi TTAN011-3010 |
TA11L151
TA11L151
|
Ti 17.12.2024 klo 08:15 - 11:30 (3 t 15 min) |
Grafiikkamoottorin ohjelmointi TTAN011-3010 |
TA11L151
TA11L151
|
Tavoitteet
Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata yksinkertaisen 2D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL 2 -grafiikkarajapintaa.
Sisältö
Eri grafiikkarajapinnat
Ikkunan luominen
Verteksi- ja fragmenttivarjostin
Primitiivien piirtäminen
Teksturointi
Syvyyspuskurointi
Pelimoottorin testisovelluksen tekeminen
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata itsenäisesti kompleksisen 2D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa. Opiskelija osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja osaa itsenäisesti soveltaa taitojaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata itsenäisesti yksinkertaisen 2D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa.
Opiskelija osaa toimia aloitteellisesti ja vastuullisesti annetuissa tehtävissä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata ohjatusti yksinkertaisen 2D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa.
Esitietovaatimukset
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin