Siirry suoraan sisältöön

Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi (3 op)

Toteutuksen tunnus: TTAN012-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.12.2023 - 31.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 31.07.2024

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus

Opettaja

  • Mikko Romppainen

Ryhmät

  • TTV22SP
    TTV22SP
  • 09.01.2024 12:30 - 15:45, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3009
  • 16.01.2024 12:30 - 15:45, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3009
  • 23.01.2024 12:30 - 15:45, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3009
  • 30.01.2024 12:30 - 15:45, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3009
  • 06.02.2024 12:30 - 15:45, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3009
  • 13.02.2024 12:30 - 15:45, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3009
  • 20.02.2024 12:30 - 15:45, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3009
  • 27.02.2024 12:30 - 15:45, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3009
  • 12.03.2024 12:30 - 15:45, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3009

Tavoitteet

Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata yksinkertaisen 3D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa

Sisältö

3D-pipeline
Koordinaattimuunnokset
3D-objektit
Mallien lataaminen tiedostosta
Materiaalit
Pelimoottorin testisovelluksen tekeminen

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata itsenäisesti kompleksisen 3D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa.
Opiskelija osoittaa asiantuntijuutta ja pystyy soveltamaan oppimaansa sekä kehittämään uutta tavoitteellisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata itsenäisesti yksinkertaisen 3D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa.
Opiskelija toimii aloitteellisesti ja tavoitteellisesti annetuissa tehtävissä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata ohjatusti yksinkertaisen 3D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa.

Esitietovaatimukset

Grafiikkamoottorin ohjelmointi