Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi (3 op)
Toteutuksen tunnus: TTAN012-3009
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.12.2023 - 31.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 31.07.2024
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Mikko Romppainen
Ryhmät
-
TTV22SPTTV22SP
- 09.01.2024 12:30 - 15:45, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3009
- 16.01.2024 12:30 - 15:45, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3009
- 23.01.2024 12:30 - 15:45, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3009
- 30.01.2024 12:30 - 15:45, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3009
- 06.02.2024 12:30 - 15:45, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3009
- 13.02.2024 12:30 - 15:45, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3009
- 20.02.2024 12:30 - 15:45, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3009
- 27.02.2024 12:30 - 15:45, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3009
- 12.03.2024 12:30 - 15:45, Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3009
Tavoitteet
Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata yksinkertaisen 3D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa
Sisältö
3D-pipeline
Koordinaattimuunnokset
3D-objektit
Mallien lataaminen tiedostosta
Materiaalit
Pelimoottorin testisovelluksen tekeminen
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata itsenäisesti kompleksisen 3D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa.
Opiskelija osoittaa asiantuntijuutta ja pystyy soveltamaan oppimaansa sekä kehittämään uutta tavoitteellisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata itsenäisesti yksinkertaisen 3D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa.
Opiskelija toimii aloitteellisesti ja tavoitteellisesti annetuissa tehtävissä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata ohjatusti yksinkertaisen 3D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa.
Esitietovaatimukset
Grafiikkamoottorin ohjelmointi