Siirry suoraan sisältöön

Peliteknologia II (5 op)

Toteutuksen tunnus: TT00CB39-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2023 - 31.12.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2024 - 31.07.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettajat
Niko Kinnunen
Mikko Romppainen
Ryhmät
TTV21SP
TTV21SP
Opintojakso
TT00CB39

Toteutuksella on 6 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 48 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 16.04.2024 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001
TA11L151 TA11L151
Ti 23.04.2024 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001
TA11L151 TA11L151
Ti 30.04.2024 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001
TA11L151 TA11L151
Ti 07.05.2024 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001
TA11L151 TA11L151
Ti 14.05.2024 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001
TA11L151 TA11L151
Ti 21.05.2024 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001
TA11L151 TA11L151
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Ohjelmointitaide.

Opiskelija osaa ohjelmoida ja dokumentoida grafiikkademon tai vastaavan sovelluksen, jonka toteuttamisessa on pitänyt ottaa huomioon keinotekoiset taiteelliset rajoitteet.

Sisältö

Harjoitustyön määrittely, suunnittelu, toteutus, testaus, dokumentointi ja julkaisu. Harjoitustyössa pitää määrittää tehtävälle projektille keinotekoinen rajoite, jonka rajoissa ohjelmiston pitää toimia. Hyviä rajoitteita on esimerkiksi:
- Joku vanha laite, esim Commodore 64, Amiga 500, Sulautettu käyttöjärjestelmä tai vastaava
- Suoritettavan binäärin kokorajoitus (esim. 2K, 4K, 64K)
- Software renderöijän tekeminen (käytössä vain pikselin piirtäminen ruudulle)
- Pelikonsolille, esim PS4 tehty demo
- Muuten teknisesti haastava demo, esim Grafiikkademo käyttäen oskilloskooppia
- Jonkin laitteiston emulaattorin toteutus
- Jollakin harvinaisella ohjelmointikielellä toteutettu demo

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on onnistunut tekemään julkaisukelpoisen demon, joka on toteutettu ennalta määriteltyjen rajojen puitteissa. Rajoitteet ovat olleet erittäin haastavia tai julkaistu tuotos on erittäin laadukas. Opiekelija osaa dokumentoida tekemänsä tuotoksen erinomaisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on onnistunut tekemään julkaisukelpoisen demon, joka on toteutettu ennalta määriteltyjen rajojen puitteissa. Opiekelija osaa dokumentoida tekemänsä tuotoksen hyvin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on yrittänyt tehdä sovellusta jonkin rajoitteen puitteissa. Työstä ei kuitenkaan ole saatu tehtyä mitään julkaisukelpoista, mutta opiskelija on saanut kokemusta ja osaa analysoida epäonnistumisen syyt. Opiekelija osaa dokumentoida tekemänsä tuotoksen välttävästi.

Siirry alkuun