Skip to main content

Game Technology II (5 cr)

Code: TT00CB39-3001

General information


Enrollment
02.12.2023 - 31.12.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2024 - 31.07.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Teknologia
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Bachelor’s Degree in Information and Communication Technology
Teachers
Niko Kinnunen
Mikko Romppainen
Groups
TTV21SP
TTV21SP
Course
TT00CB39

Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 40 h 0 min.

Time Topic Location
Tue 23.04.2024 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001
TA11L151 TA11L151
Tue 30.04.2024 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001
TA11L151 TA11L151
Tue 07.05.2024 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001
TA11L151 TA11L151
Tue 14.05.2024 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001
TA11L151 TA11L151
Tue 21.05.2024 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001
TA11L151 TA11L151
Changes to reservations may be possible.

Objective

Ohjelmointitaide.

Opiskelija osaa ohjelmoida ja dokumentoida grafiikkademon tai vastaavan sovelluksen, jonka toteuttamisessa on pitänyt ottaa huomioon keinotekoiset taiteelliset rajoitteet.

Content

Harjoitustyön määrittely, suunnittelu, toteutus, testaus, dokumentointi ja julkaisu. Harjoitustyössa pitää määrittää tehtävälle projektille keinotekoinen rajoite, jonka rajoissa ohjelmiston pitää toimia. Hyviä rajoitteita on esimerkiksi:
- Joku vanha laite, esim Commodore 64, Amiga 500, Sulautettu käyttöjärjestelmä tai vastaava
- Suoritettavan binäärin kokorajoitus (esim. 2K, 4K, 64K)
- Software renderöijän tekeminen (käytössä vain pikselin piirtäminen ruudulle)
- Pelikonsolille, esim PS4 tehty demo
- Muuten teknisesti haastava demo, esim Grafiikkademo käyttäen oskilloskooppia
- Jonkin laitteiston emulaattorin toteutus
- Jollakin harvinaisella ohjelmointikielellä toteutettu demo

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on onnistunut tekemään julkaisukelpoisen demon, joka on toteutettu ennalta määriteltyjen rajojen puitteissa. Rajoitteet ovat olleet erittäin haastavia tai julkaistu tuotos on erittäin laadukas. Opiekelija osaa dokumentoida tekemänsä tuotoksen erinomaisesti.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on onnistunut tekemään julkaisukelpoisen demon, joka on toteutettu ennalta määriteltyjen rajojen puitteissa. Opiekelija osaa dokumentoida tekemänsä tuotoksen hyvin.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on yrittänyt tehdä sovellusta jonkin rajoitteen puitteissa. Työstä ei kuitenkaan ole saatu tehtyä mitään julkaisukelpoista, mutta opiskelija on saanut kokemusta ja osaa analysoida epäonnistumisen syyt. Opiekelija osaa dokumentoida tekemänsä tuotoksen välttävästi.

Go back to top of page