Game Technology II (5 cr)
Code: TT00CB39-3001
General information
- Enrollment
-
02.12.2023 - 31.12.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2024 - 31.07.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Teknologia
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Information and Communication Technology
Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 40 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 23.04.2024 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001 |
TA11L151
TA11L151
|
Tue 30.04.2024 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001 |
TA11L151
TA11L151
|
Tue 07.05.2024 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001 |
TA11L151
TA11L151
|
Tue 14.05.2024 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001 |
TA11L151
TA11L151
|
Tue 21.05.2024 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3001, Peliteknologia II TT00CB39-3001, Peliteknologia III TT00CB40-3001 |
TA11L151
TA11L151
|
Objective
Ohjelmointitaide.
Opiskelija osaa ohjelmoida ja dokumentoida grafiikkademon tai vastaavan sovelluksen, jonka toteuttamisessa on pitänyt ottaa huomioon keinotekoiset taiteelliset rajoitteet.
Content
Harjoitustyön määrittely, suunnittelu, toteutus, testaus, dokumentointi ja julkaisu. Harjoitustyössa pitää määrittää tehtävälle projektille keinotekoinen rajoite, jonka rajoissa ohjelmiston pitää toimia. Hyviä rajoitteita on esimerkiksi:
- Joku vanha laite, esim Commodore 64, Amiga 500, Sulautettu käyttöjärjestelmä tai vastaava
- Suoritettavan binäärin kokorajoitus (esim. 2K, 4K, 64K)
- Software renderöijän tekeminen (käytössä vain pikselin piirtäminen ruudulle)
- Pelikonsolille, esim PS4 tehty demo
- Muuten teknisesti haastava demo, esim Grafiikkademo käyttäen oskilloskooppia
- Jonkin laitteiston emulaattorin toteutus
- Jollakin harvinaisella ohjelmointikielellä toteutettu demo
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on onnistunut tekemään julkaisukelpoisen demon, joka on toteutettu ennalta määriteltyjen rajojen puitteissa. Rajoitteet ovat olleet erittäin haastavia tai julkaistu tuotos on erittäin laadukas. Opiekelija osaa dokumentoida tekemänsä tuotoksen erinomaisesti.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on onnistunut tekemään julkaisukelpoisen demon, joka on toteutettu ennalta määriteltyjen rajojen puitteissa. Opiekelija osaa dokumentoida tekemänsä tuotoksen hyvin.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on yrittänyt tehdä sovellusta jonkin rajoitteen puitteissa. Työstä ei kuitenkaan ole saatu tehtyä mitään julkaisukelpoista, mutta opiskelija on saanut kokemusta ja osaa analysoida epäonnistumisen syyt. Opiekelija osaa dokumentoida tekemänsä tuotoksen välttävästi.