Siirry suoraan sisältöön

Verkkopelien ohjelmointi (3 op)

Toteutuksen tunnus: KTVS030-3014

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.12.2023 - 31.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 31.07.2024

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Tietojenkäsittelyn koulutus

Opettaja

  • Janne Remes

Ryhmät

  • TTK22SPORaahe
    TTK22SPORaahe
  • 10.01.2024 12:30 - 16:00, Etäopetus_Verkkopelien ohjelmointi KTVS030-3014
  • 17.01.2024 12:30 - 16:00, Etäopetus_Verkkopelien ohjelmointi KTVS030-3014
  • 24.01.2024 12:30 - 16:00, Etäopetus_Verkkopelien ohjelmointi KTVS030-3014
  • 31.01.2024 12:30 - 16:00, Etäopetus_Verkkopelien ohjelmointi KTVS030-3014
  • 07.02.2024 12:30 - 16:00, Etäopetus_Verkkopelien ohjelmointi KTVS030-3014
  • 14.02.2024 12:30 - 16:00, Etäopetus_Verkkopelien ohjelmointi KTVS030-3014
  • 21.02.2024 12:30 - 16:00, Etäopetus_Verkkopelien ohjelmointi KTVS030-3014
  • 28.02.2024 12:30 - 16:00, Etäopetus_Verkkopelien ohjelmointi KTVS030-3014
  • 13.03.2024 12:30 - 16:00, Etäopetus_Verkkopelien ohjelmointi KTVS030-3014

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää verkkopelien tyypit ja ominaispiirteet sekä osaa kehittää yksinkertaisen monen pelaajan verkkopelin.

Sisältö

Verkkopelien eri tyypit
Verkkoarkkitehtuurit, protokollat ja tiedonsiirto
Tilan synkronointi ja ennustaminen
Verkkoarkkitehtuurit
Verkkopelien tietoturvaongelmat ja huijausten ja hyökkäysten estäminen

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Esitietovaatimukset

Peliohjelmointi I ja Game Programming II