Skip to main content

Network Game Programming (3 cr)

Code: KTVS030-3014

General information


Enrollment

01.12.2023 - 31.01.2024

Timing

01.01.2024 - 31.07.2024

Number of ECTS credits allocated

3 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Teknologia

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Bachelor’s Degree in Business Information Technology

Teachers

  • Janne Remes

Groups

  • TTK22SPORaahe
    TTK22SPORaahe
  • 10.01.2024 12:30 - 16:00, Etäopetus_Verkkopelien ohjelmointi KTVS030-3014
  • 17.01.2024 12:30 - 16:00, Etäopetus_Verkkopelien ohjelmointi KTVS030-3014
  • 24.01.2024 12:30 - 16:00, Etäopetus_Verkkopelien ohjelmointi KTVS030-3014
  • 31.01.2024 12:30 - 16:00, Etäopetus_Verkkopelien ohjelmointi KTVS030-3014
  • 07.02.2024 12:30 - 16:00, Etäopetus_Verkkopelien ohjelmointi KTVS030-3014
  • 14.02.2024 12:30 - 16:00, Etäopetus_Verkkopelien ohjelmointi KTVS030-3014
  • 21.02.2024 12:30 - 16:00, Etäopetus_Verkkopelien ohjelmointi KTVS030-3014
  • 28.02.2024 12:30 - 16:00, Etäopetus_Verkkopelien ohjelmointi KTVS030-3014
  • 13.03.2024 12:30 - 16:00, Etäopetus_Verkkopelien ohjelmointi KTVS030-3014

Objective

Students will understand the features and types of network games and will be able to develop a simple multiplayer network game.

Content

Different types of network games
Network architectures, protocols and data transfer
Forecasting and synchronising state
Network architectures
Online game security problems and Preventing fraud and attacks

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, approved/failed

To be announced

Prerequisites

Game Programming I Game Programming II