Service Design (5 cr)
Code: YA00BR17-3008
General information
- Enrollment
-
01.01.2025 - 30.08.2025
Registration for the implementation has begun.
- Timing
-
01.09.2025 - 15.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- RDI portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- KAMK Master School
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master´s Degree in Responsible Business Management
- Teachers
- Maarit Vuorinen
- Groups
-
ALY24SALY24S
-
AYM24SAYM24S
-
LYL24SLYL24S
-
LYL24SVLYL24SV
-
SYT24SSYT24S
-
TLY24STLY24S
-
SJY24SSJY24S
- Course
- YA00BR17
Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 10 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Fri 19.09.2025 time 12:30 - 16:00 (3 h 30 min) |
Palvelumuotoilu YA00BR17-3008 |
Teams
|
Thu 06.11.2025 time 12:30 - 16:00 (3 h 30 min) |
Palvelumuotoilu YA00BR17-3008 |
Teams
|
Thu 04.12.2025 time 08:30 - 11:30 (3 h 0 min) |
Palvelumuotoilu YA00BR17-3008 |
Teams
|
Evaluation scale
0 - 5
Content scheduling
Kaksi verkkoluentoa syyskuussa ja marraskuussa. Viimeisessä verkkotapaamisessa projektitöiden loppuesitykset, josta viikon päästä kirjallisen projektiraportin palautus.
Kurssitehtävät ja luennot pohjustavat projektityön tekemistä.
Objective
The student is able to describe the central service design concepts, emphasis and meanings. The student understands the key principles of service design thinking in business development and learns to seek for and interpret user / customer needs from the perspective of his/her own field. He/She learns to improve an existing service or to create a new one – based on creating value for users and customers and to be as efficient as possible. The student is familiar with the service design process and can implement that knowledge creatively into practice. The student is aware of the various research methods and creative tools used in service design when seeking information. In addition, she/he is able to enhance the stakeholder involvement and encourage the engagement with the design process. Student’s workshop facilitator skills will improve.
Execution methods
Multiform learning
Online lectures
Workshops
Accomplishment methods
Preliminary assignment
Contact lectures (at the beginning, at the end)
Course assignments
Independent and group work
Service Design Case
Content
The key guidelines in design thinking.
Step-by-step –process of the service design (Empathize, Define, Ideate, Prototype, Test).
Creative tools and research methods to collect and construct point of view based on user needs.
Building representation of the creative solutions and ideas.
The stakeholder engagement methods and practices & facilitation tools.
Guidelines to facilitate and conduct a workshop and an innovative design process.
Service design case study connected with the specific field chosen.
Facilitating innovation, and change in the organization and stressing current user needs: Planning, organizing, facilitating and conducting one workshop.
Location and time
Verkko-opetus
19.9. klo 12.30 - 16.00
6.11. klo 12.30 - 16.00
4.12. klo 8.30 - 11.30
Nauhoitettuja luentoja noin 12 h.
Arvioinnin viimeistely 2 viikkoa projektityön palauttamisen jälkeen 9.12. Muut tehtävät palautetaan viimeisellä verkkotapaamiskerralla 4.12.
Materials
Kurssimateriaali on saatavilla Reppu oppimisympäristössä. Materiaali käydään läpi kurssin alussa. Opiskelijalla on mahdollisuus valita tarjolla olevasta kirja- ja artikkeliluettelosta haluamansa kirjan (Kirjasukellu, laajennettu abstrakti) Opiskelija voi myös ehdottaa omaa kirjaa, artikkelia, jos hyödyntää sitä esim. työtehtävissä tai opinnäytetyössä.
Teaching methods
Verkko-opetus, itsenäiset ja ryhmätehtävät, loppuprojektityö ryhmissä.
1. Ennakkotehtävä: Muotoiluajattelu vs. Palvelumuotoilu - konseptin kuvaus: hyv/hyl, itsenäinen tehtävä, (3 tuntia)
2. Kirjareferaatti: hyv/hyl, itsenäinen tehtävä, (25 tuntia)
3. Akateeminen artikkeli, laajennettu abstrakti: hyv/hyl, itsenäinen tehtävä, (10 tuntia)
4. Käytännön palvelumuotoilu -case: arvio 1 - 5, ryhmätehtävä: 3-5 opisk. / ryhmä, (noin 70 - 75 tuntia). Esitys ja kirjallinen raportti.
12 online lähiopetus ja nauhoitettuja luentoja noin 12 tuntia.
Mahdollisuus ryhmätutorointiin noin 2 h.
Exam schedules
-
Completion alternatives
Voi hopsata tai hakea korvaavaa suoritusta vastaavalla opintojaksolla, jonka on suorittanut yliopistossa tai ylemmässä ammattikorkeakoulussa.
Student workload
Verkkopetus 12 h, itsenäiset ja ryhmätehtävät, projektityö.
1. Ennakkotehtävä, hyv/hyl (3 tuntia), itsenäinen tehtävä
2. Kirjasukellus, hyv/hyl (25 tuntia), itsenäinen tehtävä
3. Laajennettu abstrakti, hyv/hyl, (10 tuntia), itsenäinen tehtävä
4. Palvelumuotoiluprojekti 1 - 5 ( 75 tuntia), group assignment: presentation & written assignment
12 tuntia verkkoluentoja ja noin 12 tuntia nauhoitettuja luentoja.