Asiakaskokemus ja ostokäyttäytyminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00BX68-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
19.02.2024 - 25.02.2024
Ajoitus
01.01.2025 - 31.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Pia Kuittinen
Ryhmät
-
LLT23SMLLT23SM
Tavoitteet
Osaamistavoite:
Opiskelija ymmärtää asiakaskokemuksen ja ostokäyttäytymisen periaatteet osana kannattavaa liiketoimintaa.
Opiskelija tuntee sekä kuluttajan että organisaation ostopäätöksen tekemiseen vaikuttavat tekijät ja osaa analysoida ostopäätöksen syntymiseen vaikuttavia tekijöitä.
Sisältö
Kuluttajan päätöksentekoprosessi ja ostokäyttäytymispolku
Organisaation ostoprosessi ja siihen vaikuttavat tekijät
Asiakaskokemusprosessin tunnistaminen
Asiakaskokemuksen kehittäminen, mittaaminen ja vaikutusten arviointi
Digiajan asiakaskokemus
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hyödyntää, vertailee ja soveltaa keskeisiä asiakaskokemukseen ja ostokäyttäytymiseen kuuluvia käsitteitä ja näkökulmia. Käsitteiden käyttö on monipuolista, asiantuntevaa ja perusteltua.
Opiskelija kykenee tehokkaasti yhdistelemään ja soveltamaan aikaisempaa markkinointiosaamista.
Opiskelija osoittaa tehtävässään kriittistä arviointia ja huomioi asiakaskeskeisen markkinoinnin tulevaisuuden haasteet. Tehtävän tavoitteet saavutetaan oma-aloitteisesti ja itseohjautuvasti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija kuvaa ja selittää keskeisten asiakaskokemukseen ja ostokäyttäytymiseen kuuluvien käsitteiden ja elementtien pääsisällöt. Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa hyödyntää parhaiten soveltuvia asiakaskeskeisen markkinoinnin prosesseja ja näkökulmia. Opiskelija toimii itsenäisesti ja osaa perustella johdonmukaisesti ratkaisunsa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija nimeää, ymmärtää ja osittain hyödyntää keskeisiä asiakaskokemukseen ja ostokäyttäytymiseen liittyviä sisältöjä ja peruskäsitteitä. Kokonaisuus on vielä kuvaavaa ja selkeän kokonaisuuden muodostamisessa on puutteita.
Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia markkinointiin liittyviä näkökulmia. Aiemmin opittujen tietojen ja taitojen hyödyntäminen toteutuu osittain.
Opiskelija vaatii vielä ohjausta.