Service Business (5 cr)
Code: LT00BX68-3004
General information
- Enrollment
-
30.12.2024 - 26.01.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2025 - 31.05.2025
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- BACHELORS DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION
Realization has 12 reservations. Total duration of reservations is 35 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 13.01.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Asiakaskokemus ja ostokäyttäytyminen LT00BX68-3004 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Mon 20.01.2025 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Asiakaskokemus ja ostokäyttäytyminen LT00BX68-3004 |
TA12L116 TH luokka
TA12L116 TH luokka
|
Mon 27.01.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Asiakaskokemus ja ostokäyttäytyminen LT00BX68-3004 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Mon 03.02.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Asiakaskokemus ja ostokäyttäytyminen LT00BX68-3004 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Mon 17.02.2025 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Asiakaskokemus ja ostokäyttäytyminen LT00BX68-3004 |
TA12L116 TH luokka
TA12L116 TH luokka
|
Mon 24.02.2025 time 13:00 - 15:00 (2 h 0 min) |
Asiakaskokemus ja ostokäyttäytyminen LT00BX68-3004 |
Teams
|
Mon 10.03.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Asiakaskokemus ja ostokäyttäytyminen LT00BX68-3004 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Mon 17.03.2025 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Asiakaskokemus ja ostokäyttäytyminen LT00BX68-3004 |
TA12L129
TA12L129
|
Mon 24.03.2025 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Asiakaskokemus ja ostokäyttäytyminen LT00BX68-3004 |
TA12L120
TA12L120
|
Mon 31.03.2025 time 09:30 - 11:45 (2 h 15 min) |
Asiakaskokemus ja ostokäyttäytyminen LT00BX68-3004 |
TA12L129
TA12L129
|
Mon 14.04.2025 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Asiakaskokemus ja ostokäyttäytyminen LT00BX68-3004 |
TA12L127
TA12L127
|
Tue 13.05.2025 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
Palvelumuotoilu LT00BX69-3004 & Asiakaskokemus ja ostokäyttäytyminen LT00BX68-3004 & Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002 |
TA12L101
TA12L101
|
Objective
Learning Outcome:
The student understands the principles of customer experience and purchasing behavior as part of a profitable business.
The student knows the factors influencing the purchasing decision of both the consumer and the organization and is able to analyze the factors influencing the making of a purchasing decision.
Content
Consumer decision-making process and purchasing behavior path
Organizational purchasing process and influencing factors
Identifying the customer experience process
Developing, measuring, and evaluating the impact of customer experience
Customer experience in the digital age
Location and time
Kevätlukukaudella kerran viikolla 2,5-tunnin tapaaminen. Tarpeen mukaan myös etätapaamisia.
Materials
Luennot ja lisämateriaalit on jaettu Repussa.
Tenttikirja: Korkiakoski, Kari 2019. Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus. Uusi aika. Uudenlainen johtaminen.Alma Talent | Helsinki 2019. E-kirja: KAMK / Finna / Alma Talent Bisneskirjasto.
Esseen kirja: Gerdt, B. & Eskelinen, S.(2018) Digiajan asiakaskokemus. E-kirja: KAMK / Finna / Alma Talent Bisneskirjasto.
Teaching methods
Teorialuennot, soveltavat tehtävät, tentti, itsenäiset tehtävät ja ryhmätyöt.
Employer connections
Luennoilla mahdolliset vierailijat, webinaarit ja seminaarit.
Vierailut yrityksiin ja mahdollisiin paikallisiin tapahtumiin.
Opintomatka kuuluu opintojakson pakollisiin suorituksiin. Matka tehdään yhden päivän aikana ja se on ilmainen opiskelijoille.
Exam schedules
Tentti suoritetaan etänä 28. - 29.4. välisenä aikana. Kellonajat on kerrottu Repussa.
Uusintatentti järjestetään KAMKin uusintatenttipäivänä.
International connections
Mahdolliset aiheeseen sopivat webinaarit sekä vierailijaluennot muista oppilaitoksista, yrityksistä ja organisaatioista.
Completion alternatives
Sovitaan opettajan kanssa tapauskohtaisesti KAMKin pääperiaatteiden mukaisesti:
- Aiemmat korkeakoulusuoritukset voidaan hyväksilukea tapauskohtaisesti.
- Työelämässä aiemmin hankittua osaamista tunnistetaan (AHOT) tapauskohtaisesti.
- Opinnollistaminen eli nykyisessä työssä hankittava ja osoitettava opintojakson tavoitteiden osaaminen.
Student workload
5 opintopistettä tarkoittaa noin 135 tuntia opiskelijan työskentelyä.
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
The student utilizes, compares, and applies key concepts and perspectives related to customer experience and purchasing behavior. The use of the concepts is diverse, expert and justified.
The student is able to effectively combine and apply previous marketing skills.
In the assignment, the student demonstrates critical appraisal and considers the future challenges of customer-centric marketing. The objectives of the task are achieved on their own initiative and in a self-directed manner.
Assessment criteria, good (3)
The student describes and explains the main contents of the key concepts and elements of the customer experience and purchasing behavior. The use and exploitation of concepts is consistent and logical.
The student is able to utilize the most suitable customer-centric marketing processes and perspectives. The student acts independently and is able to consistently justify his / her solution.
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student names, understands, and partially utilizes key content and basic concepts related to customer experience and purchasing behavior. The use of knowledge is still descriptive and there are shortcomings in forming a clear whole picture.
The student is able to choose appropriate aspects related to marketing. Utilization of previously learned knowledge and skills will be partially realized.
The student still requires guidance.
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan (1-5) suoritusten yhteispistemäärän perusteella seuraavasti:
5 = 90 % = 90 -100 pistettä
4 = 80 % = 80 - 89 pistettä
3 = 70 % = 70 – 79 pistettä
2 = 60 % = 60 – 69 pistettä
1 = vähintään 50 % = 50 - 59 pistettä ja tentti läpi
Myöhästyneistä palautuksista vähennetään 20 % saaduista pisteistä
Objective
Learning Outcome:
The student understands the principles of customer experience and purchasing behavior as part of a profitable business.
The student knows the factors influencing the purchasing decision of both the consumer and the organization and is able to analyze the factors influencing the making of a purchasing decision.
Execution methods
The teaching will be conducted through face-to-face instruction.
Accomplishment methods
Completion of approved performances as indicated in the implementation plan.
Content
Consumer decision-making process and purchasing behavior path
Organizational purchasing process and influencing factors
Identifying the customer experience process
Developing, measuring, and evaluating the impact of customer experience
Customer experience in the digital age