Siirry suoraan sisältöön

Asiakaskokemus ja ostokäyttäytyminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00BX68-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.12.2024 - 26.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2025 - 31.05.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Petri Lintumäki
Pia Kuittinen
Ryhmät
LLT23SM
LLT23SM
Opintojakso
LT00BX68

Toteutuksella on 12 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 35 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ma 13.01.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Asiakaskokemus ja ostokäyttäytyminen LT00BX68-3004
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Ma 20.01.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Asiakaskokemus ja ostokäyttäytyminen LT00BX68-3004
TA12L116 TH luokka TA12L116 TH luokka
Ma 27.01.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Asiakaskokemus ja ostokäyttäytyminen LT00BX68-3004
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Ma 03.02.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Asiakaskokemus ja ostokäyttäytyminen LT00BX68-3004
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Ma 17.02.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Asiakaskokemus ja ostokäyttäytyminen LT00BX68-3004
TA12L116 TH luokka TA12L116 TH luokka
Ma 24.02.2025 klo 13:00 - 15:00
(2 t 0 min)
Asiakaskokemus ja ostokäyttäytyminen LT00BX68-3004
Teams
Ma 10.03.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Asiakaskokemus ja ostokäyttäytyminen LT00BX68-3004
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Ma 17.03.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Asiakaskokemus ja ostokäyttäytyminen LT00BX68-3004
TA12L129 TA12L129
Ma 24.03.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Asiakaskokemus ja ostokäyttäytyminen LT00BX68-3004
TA12L120 TA12L120
Ma 31.03.2025 klo 09:30 - 11:45
(2 t 15 min)
Asiakaskokemus ja ostokäyttäytyminen LT00BX68-3004
TA12L129 TA12L129
Ma 14.04.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Asiakaskokemus ja ostokäyttäytyminen LT00BX68-3004
TA12L127 TA12L127
Ti 13.05.2025 klo 14:30 - 16:00
(1 t 30 min)
Palvelumuotoilu LT00BX69-3004 & Asiakaskokemus ja ostokäyttäytyminen LT00BX68-3004 & Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002
TA12L101 TA12L101
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Osaamistavoite:
Opiskelija ymmärtää asiakaskokemuksen ja ostokäyttäytymisen periaatteet osana kannattavaa liiketoimintaa.
Opiskelija tuntee sekä kuluttajan että organisaation ostopäätöksen tekemiseen vaikuttavat tekijät ja osaa analysoida ostopäätöksen syntymiseen vaikuttavia tekijöitä.

Sisältö

Kuluttajan päätöksentekoprosessi ja ostokäyttäytymispolku
Organisaation ostoprosessi ja siihen vaikuttavat tekijät
Asiakaskokemusprosessin tunnistaminen
Asiakaskokemuksen kehittäminen, mittaaminen ja vaikutusten arviointi
Digiajan asiakaskokemus

Aika ja paikka

Kevätlukukaudella kerran viikolla 2,5-tunnin tapaaminen. Tarpeen mukaan myös etätapaamisia.

Oppimateriaalit

Luennot ja lisämateriaalit on jaettu Repussa.

Tenttikirja: Korkiakoski, Kari 2019. Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus. Uusi aika. Uudenlainen johtaminen.Alma Talent | Helsinki 2019. E-kirja: KAMK / Finna / Alma Talent Bisneskirjasto.

Esseen kirja: Gerdt, B. & Eskelinen, S.(2018) Digiajan asiakaskokemus. E-kirja: KAMK / Finna / Alma Talent Bisneskirjasto.

Opetusmenetelmät

Teorialuennot, soveltavat tehtävät, tentti, itsenäiset tehtävät ja ryhmätyöt.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Luennoilla mahdolliset vierailijat, webinaarit ja seminaarit.
Vierailut yrityksiin ja mahdollisiin paikallisiin tapahtumiin.
Opintomatka kuuluu opintojakson pakollisiin suorituksiin. Matka tehdään yhden päivän aikana ja se on ilmainen opiskelijoille.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentti suoritetaan etänä 28. - 29.4. välisenä aikana. Kellonajat on kerrottu Repussa.
Uusintatentti järjestetään KAMKin uusintatenttipäivänä.

Kansainvälisyys

Mahdolliset aiheeseen sopivat webinaarit sekä vierailijaluennot muista oppilaitoksista, yrityksistä ja organisaatioista.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sovitaan opettajan kanssa tapauskohtaisesti KAMKin pääperiaatteiden mukaisesti:
- Aiemmat korkeakoulusuoritukset voidaan hyväksilukea tapauskohtaisesti.
- Työelämässä aiemmin hankittua osaamista tunnistetaan (AHOT) tapauskohtaisesti.
- Opinnollistaminen eli nykyisessä työssä hankittava ja osoitettava opintojakson tavoitteiden osaaminen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 opintopistettä tarkoittaa noin 135 tuntia opiskelijan työskentelyä.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hyödyntää, vertailee ja soveltaa keskeisiä asiakaskokemukseen ja ostokäyttäytymiseen kuuluvia käsitteitä ja näkökulmia. Käsitteiden käyttö on monipuolista, asiantuntevaa ja perusteltua.
Opiskelija kykenee tehokkaasti yhdistelemään ja soveltamaan aikaisempaa markkinointiosaamista.
Opiskelija osoittaa tehtävässään kriittistä arviointia ja huomioi asiakaskeskeisen markkinoinnin tulevaisuuden haasteet. Tehtävän tavoitteet saavutetaan oma-aloitteisesti ja itseohjautuvasti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija kuvaa ja selittää keskeisten asiakaskokemukseen ja ostokäyttäytymiseen kuuluvien käsitteiden ja elementtien pääsisällöt. Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa hyödyntää parhaiten soveltuvia asiakaskeskeisen markkinoinnin prosesseja ja näkökulmia. Opiskelija toimii itsenäisesti ja osaa perustella johdonmukaisesti ratkaisunsa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija nimeää, ymmärtää ja osittain hyödyntää keskeisiä asiakaskokemukseen ja ostokäyttäytymiseen liittyviä sisältöjä ja peruskäsitteitä. Kokonaisuus on vielä kuvaavaa ja selkeän kokonaisuuden muodostamisessa on puutteita.
Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia markkinointiin liittyviä näkökulmia. Aiemmin opittujen tietojen ja taitojen hyödyntäminen toteutuu osittain.
Opiskelija vaatii vielä ohjausta.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan (1-5) suoritusten yhteispistemäärän perusteella seuraavasti:
5 = 90 % = 90 -100 pistettä
4 = 80 % = 80 - 89 pistettä
3 = 70 % = 70 – 79 pistettä
2 = 60 % = 60 – 69 pistettä
1 = vähintään 50 % = 50 - 59 pistettä ja tentti läpi

Myöhästyneistä palautuksista vähennetään 20 % saaduista pisteistä

Siirry alkuun