Siirry suoraan sisältöön

Kilpailukykyä markkinoille (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00BX30-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

30.12.2024 - 26.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Kirsi Meriläinen
  • Pia Kuittinen

Ryhmät

  • LLM24SE
    LLM24SE
  • LLM24SH
    LLM24SH
  • 24.01.2025 17:30 - 19:00, Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3011
  • 21.02.2025 17:30 - 19:00, Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3011
  • 28.03.2025 14:00 - 15:30, Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3011
  • 25.04.2025 14:00 - 15:30, Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3011
  • 24.05.2025 08:00 - 09:30, Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3011

Tavoitteet

Opiskelija tuntee markkinoinnin peruskilpailukeinot ja ymmärtää asiakkuuksien hallinnan ja johtamisen merkityksen osana kannattavaa liiketoimintaa. Opiskelija osaa kehittää ja soveltaa asiakaslähtöisiä käytännön ratkaisuja sekä oppii arvioimaan ja hyödyntämään markkinointia organisaation kilpailukeinona.

Sisältö

Markkinoinnin kilpailukeinot
Asiakkuuksien hallinta
Palveluprosessit ja toimintaympäristö
Hinnoittelustrategiat
Saatavuuden kehittäminen
Markkinointiviestinnän osat

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa monipuolisesti aihealueen käsitteitä käytännön työ- ja tehtävätilanteiden ratkaisuissa. Käsitteiden käyttö on perusteltua ja asiantuntevaa.
Opiskelija osaa itsenäisesti ja kriittisesti hyödyntää ja vertailla eri teoriataustoja käytännön tilanteissa, ohjata tehtäväkokonaisuuden toteutusta, toimia itseohjautuvasti sekä reflektoida oppimaansa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa itsenäisesti hyödyntää teoriataustoja käytännön tilanteissa, perustella tehtäväkokonaisuuden toteutusta ja ratkaisujen valintaa sekä arvioida ratkaisujen onnistuneisuutta.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija kykenee kuvaamaan aihealueen peruskäsitteet ja pääelementtien sisällöt. Kuvaus vielä irrallista ja kokonaisuuden muodostaminen puutteellista.
Opiskelija osaa valita tilanteeseen sopivia keinoja ja kanavia sekä hyödyntää ainakin osittain eri teoriataustoja käytännön tehtävässä.

Esitietovaatimukset

Asiakassuuntainen markkinointi

Lisätiedot

Päivätoteutuksessa opintojakso sisältää kevään Työelämäjakson (1 op). TKI 1 op