Competitive Advantage to Markets (5 cr)
Code: LT00BX30-3011
General information
Enrollment
30.12.2024 - 26.01.2025
Timing
01.01.2025 - 31.05.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2.5 op
Mode of delivery
50 % Contact teaching, 50 % Distance learning
Unit
Business
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- BACHELORS DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION
Teachers
- Kirsi Meriläinen
- Pia Kuittinen
Groups
-
LLM24SELLM24SE
-
LLM24SHLLM24SH
- 24.01.2025 17:30 - 19:00, Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3011
- 21.02.2025 17:30 - 19:00, Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3011
- 28.03.2025 14:00 - 15:30, Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3011
- 25.04.2025 14:00 - 15:30, Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3011
- 24.05.2025 08:00 - 09:30, Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3011
Objective
Students will know the special features of services marketing while understanding the importance of customer relationship thinking and customer satisfaction as a part of profitable business operations. Students will be able to use basic relationship marketing and will learn to assess and use services marketing.
Content
LT00BX30 Competition in the market
Competitive means of marketing
Customer relationship management
Service processes and operating environment
Pricing strategies
Development of accessibility
elements of marketing communications
Location and time
Opiskelu tapahtuu kerran kuukaudessa 2,5-tunnin tapaamisissa joko lähitapaamisissa kampuksella tai etätapaamisissa Teamissä.
Teams-tapaamisiin opiskelija voi osallistua tietokoneella tai puhelimella. Opiskelijalla on oltava toimiva mikrofoni ja kamera Teams-tapaamisten aikana, jotta hänet voidaan katsoa läsnäolevaksi.
Tapaamiset keväällä 2025:
pe 24.1. klo 17:30-19 LähiTapiola Kainuu-Koillismaan toimistolla, Kauppakatu 16, Kajaani
pe 21.2. klo 17:30-19 Teams
pe 28.3. klo 14-15:30 Kampus (katso luokka lukujärjestyksestä)
pe 25.4. klo 14-15:30 Teams
la 24.5. klo 8-9:30 Kampus (katso luokka lukujärjestyksestä)
Materials
Reppu: Luentomateriaalit, erikseen ilmoitetut artikkelit, raportit ja muu oheismateriaali.
Kirjallisuus: Bergström, Seija & Leppänen Arja (2015 tai uudempi painos) Yrityksen asiakasmarkkinointi: Markkinoinnin kilpailukeinot.
Teaching methods
Luennot etä- ja lähitapaamisilla, ohjatut harjoitukset, yhteistoiminnallinen opiskelu (esim. pari- ja ryhmätyöskentely) ja itsenäinen opiskelu.
Employer connections
Luennoilla mahdolliset (yrittäjä)vierailijat ja ohjatuttuina harjoituksina yrityksille tehtävät projektit.
Mahdolliset vierailut lähialueen yrityksiin ja tapahtumiin.
Exam schedules
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Completion alternatives
Sovitaan opettajan kanssa tapauskohtaisesti KAMKin pääperiaatteiden mukaisesti:
- Aiemmat opintojakson sisältöihin liittyvät korkeakoulusuoritukset voidaan hyväksilukea tapauskohtaisesti.
- Työelämässä aiemmin hankittua osaamista tunnistetaan (AHOT) tapauskohtaisesti.
- Opinnollistaminen eli nykyisessä työssä hankittava ja osoitettava opintojakson sisältöihin liittyvä osaaminen.
Student workload
5 opintopistettä tarkoittaa noin 135 tuntia opiskelijan työtä.
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
The students are able to use the concepts and elements of the subject area in a variety of ways in practical work and assignments. They use concepts expertly and can justify their use. The students are able to use and compare various theories independently and critically in practical situations, direct the implementation of the assignment, work in a self-directed manner and reflect upon what they have learnt.
Assessment criteria, good (3)
The students are able to use marketing and customer relations concepts systematically and logically. The students are able to use various theories independently in practical situations, give reasons for the implementation of the assignment and choices of solutions and assess whether the solutions have been successful.
Assessment criteria, satisfactory (1)
The students are able to describe the fundamental concepts and contents of the main elements. Some uncertainty in their perception and description of the whole subject is apparent. The students are able to select suitable methods and channels for the situation and can partially employ various theories in practical situations.
Prerequisites
Customer Oriented Marketing
Further information
Work Placement 1 credit