Skip to main content

Competitive Advantage to Markets (5 cr)

Code: LT00BX30-3011

General information


Enrollment
30.12.2024 - 26.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2025 - 31.05.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2.5 cr
Virtual portion
2.5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
BACHELORS DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION
Teachers
Kirsi Meriläinen
Pia Kuittinen
Groups
LLM24SE
LLM24SE
LLM24SH
LLM24SH
Course
LT00BX30

Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 7 h 30 min.

Time Topic Location
Fri 24.01.2025 time 17:30 - 19:00
(1 h 30 min)
Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3011
TA12L125 TA12L125
Fri 21.02.2025 time 17:30 - 19:00
(1 h 30 min)
Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3011
Teams
Fri 28.03.2025 time 14:00 - 15:30
(1 h 30 min)
Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3011
TA12L119 TA12L119
Fri 25.04.2025 time 14:00 - 15:30
(1 h 30 min)
Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3011
Teams
Sat 24.05.2025 time 08:00 - 09:30
(1 h 30 min)
Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3011
TA21L146 TA21L146
Changes to reservations may be possible.

Objective

Students will know the special features of services marketing while understanding the importance of customer relationship thinking and customer satisfaction as a part of profitable business operations. Students will be able to use basic relationship marketing and will learn to assess and use services marketing.

Content

LT00BX30 Competition in the market

Competitive means of marketing
Customer relationship management
Service processes and operating environment
Pricing strategies
Development of accessibility
elements of marketing communications

Location and time

Opiskelu tapahtuu kerran kuukaudessa 2,5-tunnin tapaamisissa joko lähitapaamisissa kampuksella tai etätapaamisissa Teamissä.
Teams-tapaamisiin opiskelija voi osallistua tietokoneella tai puhelimella. Opiskelijalla on oltava toimiva mikrofoni ja kamera Teams-tapaamisten aikana, jotta hänet voidaan katsoa läsnäolevaksi.

Tapaamiset keväällä 2025:
pe 24.1. klo 17:30-19 LähiTapiola Kainuu-Koillismaan toimistolla, Kauppakatu 16, Kajaani
pe 21.2. klo 17:30-19 Teams
pe 28.3. klo 14-15:30 Kampus (katso luokka lukujärjestyksestä)
pe 25.4. klo 14-15:30 Teams
la 24.5. klo 8-9:30 Kampus (katso luokka lukujärjestyksestä)

Materials

Reppu: Luentomateriaalit, erikseen ilmoitetut artikkelit, raportit ja muu oheismateriaali.
Kirjallisuus: Bergström, Seija & Leppänen Arja (2015 tai uudempi painos) Yrityksen asiakasmarkkinointi: Markkinoinnin kilpailukeinot.

Teaching methods

Luennot etä- ja lähitapaamisilla, ohjatut harjoitukset, yhteistoiminnallinen opiskelu (esim. pari- ja ryhmätyöskentely) ja itsenäinen opiskelu.

Employer connections

Luennoilla mahdolliset (yrittäjä)vierailijat ja ohjatuttuina harjoituksina yrityksille tehtävät projektit.
Mahdolliset vierailut lähialueen yrityksiin ja tapahtumiin.

Exam schedules

Opintojaksolla ei ole tenttiä.

Completion alternatives

Sovitaan opettajan kanssa tapauskohtaisesti KAMKin pääperiaatteiden mukaisesti:
- Aiemmat opintojakson sisältöihin liittyvät korkeakoulusuoritukset voidaan hyväksilukea tapauskohtaisesti.
- Työelämässä aiemmin hankittua osaamista tunnistetaan (AHOT) tapauskohtaisesti.
- Opinnollistaminen eli nykyisessä työssä hankittava ja osoitettava opintojakson sisältöihin liittyvä osaaminen.

Student workload

5 opintopistettä tarkoittaa noin 135 tuntia opiskelijan työtä.

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

The students are able to use the concepts and elements of the subject area in a variety of ways in practical work and assignments. They use concepts expertly and can justify their use. The students are able to use and compare various theories independently and critically in practical situations, direct the implementation of the assignment, work in a self-directed manner and reflect upon what they have learnt.

Assessment criteria, good (3)

The students are able to use marketing and customer relations concepts systematically and logically. The students are able to use various theories independently in practical situations, give reasons for the implementation of the assignment and choices of solutions and assess whether the solutions have been successful.

Assessment criteria, satisfactory (1)

The students are able to describe the fundamental concepts and contents of the main elements. Some uncertainty in their perception and description of the whole subject is apparent. The students are able to select suitable methods and channels for the situation and can partially employ various theories in practical situations.

Prerequisites

Customer Oriented Marketing

Further information

Work Placement 1 credit

Go back to top of page