Kilpailukykyä markkinoille (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00BX30-3011
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
30.12.2024 - 26.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2025 - 31.05.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 2.5 op
- Virtuaaliosuus
- 2.5 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Business
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Kirsi Meriläinen
- Pia Kuittinen
- Ryhmät
-
LLM24SELLM24SE
-
LLM24SHLLM24SH
- Opintojakso
- LT00BX30
Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 7 t 30 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Pe 24.01.2025 klo 17:30 - 19:00 (1 t 30 min) |
Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3011 |
TA12L125
TA12L125
|
Pe 21.02.2025 klo 17:30 - 19:00 (1 t 30 min) |
Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3011 |
Teams
|
Pe 28.03.2025 klo 14:00 - 15:30 (1 t 30 min) |
Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3011 |
TA12L119
TA12L119
|
Pe 25.04.2025 klo 14:00 - 15:30 (1 t 30 min) |
Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3011 |
Teams
|
La 24.05.2025 klo 08:00 - 09:30 (1 t 30 min) |
Kilpailukykyä markkinoille LT00BX30-3011 |
TA21L146
TA21L146
|
Tavoitteet
Opiskelija tuntee markkinoinnin peruskilpailukeinot ja ymmärtää asiakkuuksien hallinnan ja johtamisen merkityksen osana kannattavaa liiketoimintaa. Opiskelija osaa kehittää ja soveltaa asiakaslähtöisiä käytännön ratkaisuja sekä oppii arvioimaan ja hyödyntämään markkinointia organisaation kilpailukeinona.
Sisältö
Markkinoinnin kilpailukeinot
Asiakkuuksien hallinta
Palveluprosessit ja toimintaympäristö
Hinnoittelustrategiat
Saatavuuden kehittäminen
Markkinointiviestinnän osat
Aika ja paikka
Opiskelu tapahtuu kerran kuukaudessa 2,5-tunnin tapaamisissa joko lähitapaamisissa kampuksella tai etätapaamisissa Teamissä.
Teams-tapaamisiin opiskelija voi osallistua tietokoneella tai puhelimella. Opiskelijalla on oltava toimiva mikrofoni ja kamera Teams-tapaamisten aikana, jotta hänet voidaan katsoa läsnäolevaksi.
Tapaamiset keväällä 2025:
pe 24.1. klo 17:30-19 LähiTapiola Kainuu-Koillismaan toimistolla, Kauppakatu 16, Kajaani
pe 21.2. klo 17:30-19 Teams
pe 28.3. klo 14-15:30 Kampus (katso luokka lukujärjestyksestä)
pe 25.4. klo 14-15:30 Teams
la 24.5. klo 8-9:30 Kampus (katso luokka lukujärjestyksestä)
Oppimateriaalit
Reppu: Luentomateriaalit, erikseen ilmoitetut artikkelit, raportit ja muu oheismateriaali.
Kirjallisuus: Bergström, Seija & Leppänen Arja (2015 tai uudempi painos) Yrityksen asiakasmarkkinointi: Markkinoinnin kilpailukeinot.
Opetusmenetelmät
Luennot etä- ja lähitapaamisilla, ohjatut harjoitukset, yhteistoiminnallinen opiskelu (esim. pari- ja ryhmätyöskentely) ja itsenäinen opiskelu.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Luennoilla mahdolliset (yrittäjä)vierailijat ja ohjatuttuina harjoituksina yrityksille tehtävät projektit.
Mahdolliset vierailut lähialueen yrityksiin ja tapahtumiin.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sovitaan opettajan kanssa tapauskohtaisesti KAMKin pääperiaatteiden mukaisesti:
- Aiemmat opintojakson sisältöihin liittyvät korkeakoulusuoritukset voidaan hyväksilukea tapauskohtaisesti.
- Työelämässä aiemmin hankittua osaamista tunnistetaan (AHOT) tapauskohtaisesti.
- Opinnollistaminen eli nykyisessä työssä hankittava ja osoitettava opintojakson sisältöihin liittyvä osaaminen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 opintopistettä tarkoittaa noin 135 tuntia opiskelijan työtä.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa monipuolisesti aihealueen käsitteitä käytännön työ- ja tehtävätilanteiden ratkaisuissa. Käsitteiden käyttö on perusteltua ja asiantuntevaa.
Opiskelija osaa itsenäisesti ja kriittisesti hyödyntää ja vertailla eri teoriataustoja käytännön tilanteissa, ohjata tehtäväkokonaisuuden toteutusta, toimia itseohjautuvasti sekä reflektoida oppimaansa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa itsenäisesti hyödyntää teoriataustoja käytännön tilanteissa, perustella tehtäväkokonaisuuden toteutusta ja ratkaisujen valintaa sekä arvioida ratkaisujen onnistuneisuutta.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija kykenee kuvaamaan aihealueen peruskäsitteet ja pääelementtien sisällöt. Kuvaus vielä irrallista ja kokonaisuuden muodostaminen puutteellista.
Opiskelija osaa valita tilanteeseen sopivia keinoja ja kanavia sekä hyödyntää ainakin osittain eri teoriataustoja käytännön tehtävässä.
Esitietovaatimukset
Asiakassuuntainen markkinointi
Lisätiedot
Päivätoteutuksessa opintojakso sisältää kevään Työelämäjakson (1 op). TKI 1 op