Skip to main content

Brand Strategy (5 cr)

Code: LT00CF24-3003

General information


Enrollment
02.07.2025 - 31.07.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
BACHELORS DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION
Teachers
Outi Lundahl
Groups
AMA24S
AMA24S
LLT24SM
LLT24SM
Course
LT00CF24
No reservations found for realization LT00CF24-3003!

Objective

The student understands how branding functions as a strategic tool for a company. He/she learns to identify, analyze, and solve branding-related tasks and objectives. He/she develops the ability to compare and utilize brand theories and theoretical frameworks in a practical manner linked to specific branding goals.

Content

Symbolic and cultural meanings of brands
Brand identity, brand image, brand promise, brand equity
Processes and models of brand building
Creating brand strategy and brand management
Measuring the effectiveness of branding
Current trends, megatrends, and practices in branding

Location and time

Opintojakson opetus järjestetään lähiopetuksena syyslukukaudella, lukujärjestyksen mukaisesti.

Materials

Oppimateriaalina käytetään (soveltuvin osin) kirjaa Keller, K.L. (2019) Strategic Brand Management: building, measuring and managing brand equity. Pearson.

Teaching methods

Opintojakso koostuu kaikille pakollisista luennoista, joihin liittyy itsenäisesti, ryhmässä suoritettavia oppimistehtäviä. Oppimistehtävien avulla harjoittelet opintojakson keskeisten sisältöjen hallintaa ja ymmärtämistä. Lisäksi opintojaksoon kuuluu ryhmässä tehtävä projektityö, jonka laajuus on noin 1,5 op eli noin 40 h työtä. Projektityö ohjaa sinua opitun tiedon soveltamiseen. Projektitehtävä arvioidaan numeraalisesti ja se on osa opintojakson suoritusta.

Employer connections

Kurssin projektityö sisältää vapaasti valittavan yrityksen markkinointivastaavan haastattelun.

Exam schedules

Kurssiin ei sisälly tenttiä.

Completion alternatives

Valinnaisia suoritustapoja ei ole.

Student workload

Opintojakso vaatii noin 135 tuntia opiskelijan työtä. Luentojen osuus on noin 45 tuntia. Loput 90 h tuntia työtä liittyvät itsenäisesti suoritettaviin oppimistehtäviin (n. 50 h) sekä arvioitavaan projektityöhön (n. 40 h). Nämä määrät ovat suuntaa antavia ja lopullinen työmäärä määrittyy opiskelijan itsensä käyttämästä ajasta työskentelyyn.

Content scheduling

Opintojakso koostuu lähiopetuksessa toteutettavista luennoista, jotka ovat koko ryhmälle yhteiset. Lisäksi opintojakso sisältää oppimistehtäviä ja projektityön, joissa opiskelijat ovat jaettuna ryhmiin. Ryhmäjako tehdään opintojakson alkaessa. Oppimistehtävät ja projektityö sisältävät kirjallisen osion sekä suulliset esitykset. Lähiopetuksessa vaadittu läsnäolo on 50 %. Liialliset poissaolot korvataan ylimääräisellä oppimistehtävällä.

Further information

Tekoälyn käyttö on sallittu eli tekoälyä saa käyttää, mutta sen käytöstä pitää kertoa (Arenen tekoälysuosituksen luokitus “keltainen”.) Väärinkäytöksestä seuraa KAMKin ohjeiden mukaisesti opintojakson hylkääminen ja opintojakson tai tehtävän uudelleen suorittaminen.
Lähiopetusluentoja ei tallenneta.

Hyväksiluku ja ahot-menettely tapauskohtaisesti.

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

The student is able to describe the contents of brand strategy concepts and elements in a versatile and knowledgeable manner. They can comprehensively evaluate strategic choices made and the resulting outcomes, as well as future prospects for various example companies, comparing different alternatives in practical situations and reflecting on their learning. Their solutions to given tasks demonstrate a diverse understanding of the subject matter.

Assessment criteria, good (3)

The use and utilization of brand strategy concepts are consistent, and structuring of the overall framework is logical. The student can also effectively employ and apply key concepts and elements when analyzing or solving practical case situations and tasks.

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student is able to broadly describe the basic concepts and their contents within the subject area. However, their understanding of the overall scope of the subject and the use of concepts is lacking. The student utilizes the necessary concepts to some extent in task solving, but their application of concepts in practical exercises is only partially successful.

Assessment methods and criteria

Opintojaksoon sisältyy pakolliset oppimistehtävät sekä itsenäinen projektityö. Oppimistehtävät arvostellaan hyväksytty/hylätty, projektityö asteikolla 1-5. Kurssin loppuarvosana (asteikolla 0-5) muodostuu projektityön arvosanasta.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa kuvailla brändistrategian käsitteiden ja elementtien sisältöjä monipuolisesti ja asiantuntevasti. Hän kykenee arvioimaan laaja-alaisesti tehtyjä strategisia valintoja ja niiden pohjalta saavutettua lopputulosta sekä tulevaisuuden näkymiä erimerkkiyritysten osalta, ja vertailemaan eri vaihtoehtoja käytännön tilanteissa sekä reflektoimaan oppimaansa. Annettujen tehtävien ratkaisuissa näkyy monipuolinen perehtyneisyys asiaan.

Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Brandistrategian käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja kokonaisuuksien jäsentäminen on loogista. Opiskelija osaa myös hyödyntää ja soveltaa keskeisiä pääkäsitteitä ja -elementtejä analysoidessaan tai ratkaistessaan käytännön case-tilanteita ja tehtäviä.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija kykenee pääpiirteissään kuvaamaan aihealueen peruskäsitteet ja niiden sisällöt. Aihealueen kokonaisuuden hahmottaminen ja käsitteiden käyttö on puutteellista. Opiskelija hyödyntää tehtävänratkaisussa tarvittavia käsitteitä jossain määrin, käsitteiden käyttö sovellustehtävissä onnistuu joiltain osin.

Go back to top of page