Brand Strategy (5 cr)
Code: LT00CF24-3003
General information
- Enrollment
-
18.08.2025 - 21.09.2025
Registration for introductions has not started yet.
- Timing
-
01.08.2025 - 31.12.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- BACHELORS DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION
Realization has 14 reservations. Total duration of reservations is 45 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 28.08.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Brändistrategia LT00CF24-3003 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Thu 04.09.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Brändistrategia LT00CF24-3003 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Thu 11.09.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Brändistrategia LT00CF24-3003 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Thu 18.09.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Brändistrategia LT00CF24-3003 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Thu 02.10.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Brändistrategia LT00CF24-3003 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Thu 09.10.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Brändistrategia LT00CF24-3003 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Thu 30.10.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Brändistrategia LT00CF24-3003 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Thu 06.11.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Brändistrategia LT00CF24-3003 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Thu 13.11.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Brändistrategia LT00CF24-3003 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Thu 20.11.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Brändistrategia LT00CF24-3003 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Thu 27.11.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Brändistrategia LT00CF24-3003 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Thu 04.12.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Brändistrategia LT00CF24-3003 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Thu 11.12.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Brändistrategia LT00CF24-3003 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Mon 15.12.2025 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Brändistrategia LT00CF24-3003 |
TA12L117 Mark
TA12L117 Mark
|
Evaluation scale
0 - 5
Content scheduling
Opintojakso koostuu lähiopetuksessa toteutettavista luennoista, jotka ovat koko ryhmälle yhteiset. Lisäksi opintojakso sisältää oppimistehtäviä ja projektityön, joissa opiskelijat ovat jaettuna ryhmiin. Ryhmäjako tehdään opintojakson alkaessa. Oppimistehtävät ja projektityö sisältävät kirjallisen osion sekä suulliset esitykset. Lähiopetuksessa vaadittu läsnäolo on 50 %. Liialliset poissaolot korvataan ylimääräisellä oppimistehtävällä.
Objective
The student understands how branding functions as a strategic tool for a company. He/she learns to identify, analyze, and solve branding-related tasks and objectives. He/she develops the ability to compare and utilize brand theories and theoretical frameworks in a practical manner linked to specific branding goals.
Execution methods
Face-to-face teaching
Accomplishment methods
Final assignment 40%
Group work 50%
Active participation in face-to-face teaching, class exercises 10%
The course requires the student to complete 135 hours of work = 5 ECTS credits.
Content
Symbolic and cultural meanings of brands
Brand identity, brand image, brand promise, brand equity
Processes and models of brand building
Creating brand strategy and brand management
Measuring the effectiveness of branding
Current trends, megatrends, and practices in branding
Location and time
Opintojakson opetus järjestetään lähiopetuksena syyslukukaudella, lukujärjestyksen mukaisesti.
Materials
Oppimateriaalina käytetään (soveltuvin osin) kirjaa Keller, K.L. (2019) Strategic Brand Management: building, measuring and managing brand equity. Pearson.
Teaching methods
Opintojakso koostuu kaikille pakollisista luennoista, joihin liittyy itsenäisesti, ryhmässä suoritettavia oppimistehtäviä. Oppimistehtävien avulla harjoittelet opintojakson keskeisten sisältöjen hallintaa ja ymmärtämistä. Lisäksi opintojaksoon kuuluu ryhmässä tehtävä projektityö, jonka laajuus on noin 1,5 op eli noin 40 h työtä. Projektityö ohjaa sinua opitun tiedon soveltamiseen. Projektitehtävä arvioidaan numeraalisesti ja se on osa opintojakson suoritusta.
Employer connections
Kurssin projektityö sisältää vapaasti valittavan yrityksen markkinointivastaavan haastattelun.
Exam schedules
Kurssiin ei sisälly tenttiä.
Completion alternatives
Valinnaisia suoritustapoja ei ole.
Student workload
Opintojakso vaatii noin 135 tuntia opiskelijan työtä. Luentojen osuus on noin 45 tuntia. Loput 90 h tuntia työtä liittyvät itsenäisesti suoritettaviin oppimistehtäviin (n. 50 h) sekä arvioitavaan projektityöhön (n. 40 h). Nämä määrät ovat suuntaa antavia ja lopullinen työmäärä määrittyy opiskelijan itsensä käyttämästä ajasta työskentelyyn.
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student is able to broadly describe the basic concepts and their contents within the subject area. However, their understanding of the overall scope of the subject and the use of concepts is lacking. The student utilizes the necessary concepts to some extent in task solving, but their application of concepts in practical exercises is only partially successful.
Assessment criteria, good (3)
The use and utilization of brand strategy concepts are consistent, and structuring of the overall framework is logical. The student can also effectively employ and apply key concepts and elements when analyzing or solving practical case situations and tasks.
Assessment criteria, excellent (5)
The student is able to describe the contents of brand strategy concepts and elements in a versatile and knowledgeable manner. They can comprehensively evaluate strategic choices made and the resulting outcomes, as well as future prospects for various example companies, comparing different alternatives in practical situations and reflecting on their learning. Their solutions to given tasks demonstrate a diverse understanding of the subject matter.
Further information
Tekoälyn käyttö on sallittu eli tekoälyä saa käyttää, mutta sen käytöstä pitää kertoa (Arenen tekoälysuosituksen luokitus “keltainen”.) Väärinkäytöksestä seuraa KAMKin ohjeiden mukaisesti opintojakson hylkääminen ja opintojakson tai tehtävän uudelleen suorittaminen.
Lähiopetusluentoja ei tallenneta.
Hyväksiluku ja ahot-menettely tapauskohtaisesti.