Skip to main content

Global Markets and Product Commercialization (5 cr)

Code: LT00BX71-3004

General information


Enrollment

02.07.2025 - 31.07.2025

Timing

01.08.2025 - 31.12.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Business

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • BACHELORS DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION

Teachers

  • Outi Lundahl

Groups

  • LLT23SM
    LLT23SM

Objective

The student is familiar with the special features and challenges of international business
The student identifies market opportunities for products and services in the international market.
The student is able to make development and implementation solutions that meet customer needs and evaluate their profitability effects
The student manages the launch of a product / service for a selected target market.

Content

The importance of foreign trade for the Finnish economy
Challenges of the global operating environment for the company and global marketplaces
The company's internationalization paths and internationalization strategy
Analysis and utilization of market information
Commercialization planning: making full use of competitive means
Marketing and sales planning

Location and time

Opintojakson opetus järjestetään lähiopetuksena syyslukukaudella, lukujärjestyksen mukaisesti.

Materials

Oppimateriaalina käytetään soveltuvin osin seuraavia kirjoja:
-Vahvaselkä (2009) Kansainvälinen liiketoiminta ja markkinointi.
-Tienari & Meriläinen (2021) Johtaminen ja globaali talous.

Teaching methods

Opintojakso koostuu kaikille pakollisista luennoista, joihin liittyy itsenäisesti suoritettavia oppimistehtäviä. Oppimistehtävien avulla harjoittelet opintojakson keskeisten sisältöjen hallintaa ja ymmärtämistä. Lisäksi opintojaksoon kuuluu ryhmässä tehtävä projektityö, jonka laajuus on noin 1,5 op eli noin 40 h työtä. Projektityö ohjaa sinua opitun tiedon soveltamiseen. Projektitehtävä arvioidaan numeraalisesti ja se on osa opintojakson arviointia.

Exam schedules

Tentti järjestetään viimeisen lähioppitunnin aikana. Uusintatentin mahdollisuuksia on kaksi KAMKin yleisinä tenttipäivinä. Uusintatenttiin ilmoittaudutaan vähintään viikkoa ennen tenttipäivää.

Completion alternatives

Valinnaisia suoritustapoja ei ole.

Student workload

Opintojakso vaatii noin 135 tuntia opiskelijan työtä. Luentojen osuus on noin 45 tuntia. Loput 90 h tuntia työtä liittyvät itsenäiseen opiskeluun (n. 20 h), itsenäisesti suoritettaviin oppimistehtäviin (n. 30 h) sekä projektityöhön (n. 40 h). Nämä määrät ovat suuntaa antavia ja lopullinen työmäärä määrittyy opiskelijan itsensä käyttämästä ajasta työskentelyyn.

Content scheduling

Opintojakso koostuu lähiopetuksessa toteutettavista luennoista, jotka ovat koko ryhmälle yhteiset. Lähiopetuksen luentoja ei tallenneta.

Lisäksi opintojakso sisältää oppimistehtäviä, joista osassa opiskelijat ovat jaettuna ryhmiin. Ryhmäjako tehdään opintojakson alkaessa. Oppimistehtävät ja projektityö sisältävät kirjallisen osion sekä suulliset esitykset.

Lähiopetuksessa vaadittu läsnäolo on 50 %. Liialliset poissaolot korvataan ylimääräisellä oppimistehtävällä.

Further information

Tekoälyn käyttö on sallittu eli tekoälyä saa käyttää, mutta sen käytöstä pitää kertoa (Arenen tekoälysuosituksen luokitus “keltainen”.) Väärinkäytöksestä seuraa KAMKin ohjeiden mukaisesti opintojakson hylkääminen ja opintojakson tai tehtävän uudelleen suorittaminen.

Lähiopetusluentoja ei tallenneta.

Hyväksiluku ja ahot-menettely tapauskohtaisesti.

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

To achieve grade 5 students must be able to
- analyze the acquired information, draw conclusions, and combine theoretical knowledge with experiential knowledge
- evaluate the applicability of produced knowledge, skill, or idea to other contexts as well as their impact
- anticipate needs of customers and/or co-operation partners

Assessment criteria, good (3)

To achieve grade 3-4 students must be able to
- critically evaluate information and justify their actions with science-based knowledge
- propose creative solutions at work
- promote professional co-operation and enhance customer and partner relationships

Assessment criteria, satisfactory (1)

To achieve grade 1-2 (or pass) students must be able to
- use professional concepts in a consistent manner and demonstrate his/her familiarity with the knowledge basis
- report and communicate in a professional manner
- act independently considering the operating environment
- take responsibility for interaction with customers and/or co-operation partners and for responding to their need

Assessment methods and criteria

Opintojaksoon sisältyy pakolliset oppimistehtävät sekä itsenäinen projektityö. Oppimistehtävät arvostellaan hyväksytty/hylätty, projektityö asteikolla 0-5. Tentti arvostellaan asteikolla 0-5. Loppuarvosana muodostuu projektityön ja tentin arvosanoista.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija hyödyntää, vertailee ja soveltaa keskeisiä liittyviä sisältöjä ja peruskäsitteitä. Käsitteiden käyttö on monipuolista, asiantuntevaa ja perusteltua.

Opiskelija kykenee tehokkaasti yhdistämään aikaisempaa markkinointiosaamistaan.

Opiskelija osoittaa tehtävien laatimisessa, analysoinnissa ja johtopäätöksissä kriittistä arviointia ja huomioi tulevaisuuden haasteet. Opintojaksolle asetetut tavoitteet saavutetaan oma-aloitteisesti ja itseohjautuvasti

Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija kuvaa ja selittää keskeiset sisällöt ja peruskäsitteet. Käsitteiden käyttö ja teorian hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.

Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa parhaiten soveltuvia manetelmiä.

Opiskelija toimii itsenäisesti ja osaa perustella tehtävissä tehdyt ratkaisut.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija nimeää, ymmärtää ja osittain hyödyntää keskeisiä sisältöjä ja peruskäsitteitä. Tehtävien taso on vielä kuvaileva ja selkeän kokonaisuuden muodostamisessa ja analysoinnissa on puutteita.

Aiemmin opittujen tietojen ja taitojen hyödyntäminen toteutuu osittain tehtävientekemisessä.

Opiskelija tarvitsee vielä ohjausta tehtävien tekemisessä