Customer Oriented Marketing (5 cr)
Code: BY00BX23-3022
General information
- Enrollment
-
18.08.2025 - 21.09.2025
Registration for introductions has not started yet.
- Timing
-
01.08.2025 - 31.12.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
- Master’s Degree in Tourism
- Degree Programme in Business and Administration
Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 6 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Fri 29.08.2025 time 14:00 - 15:30 (1 h 30 min) |
Asiakassuuntainen markkinointi BY00BX23-3022 |
TA12L130
TA12L130
TA12L128 TA12L128 |
Sat 27.09.2025 time 13:30 - 15:00 (1 h 30 min) |
Asiakassuuntainen markkinointi BY00BX23-3022 |
Teams
|
Fri 24.10.2025 time 16:45 - 18:15 (1 h 30 min) |
Asiakassuuntainen markkinointi BY00BX23-3022 |
Teams
|
Fri 21.11.2025 time 16:45 - 18:15 (1 h 30 min) |
Asiakassuuntainen markkinointi BY00BX23-3022 |
Teams
|
Evaluation scale
0 - 5
Content scheduling
Opintojakso koostuu luennoista, jotka ovat koko ryhmälle yhteiset. Lisäksi opintojakso sisältää tentin ja itsenäisesti tehtäviä oppimistehtäviä. Opetuksessa ei ole pakollista läsnäoloa.
Objective
Student can use the basic concepts of customer-centric marketing and assess the conditions for profitable business of an organization from a marketing perspective. In addition, the student will be able to identify the marketing activities of the organisation and create future opportunities.
The course is common to business administration students and students of sports management and restoration.
Execution methods
Day students have face-to-face lessons once a week.
Multi-disciplinary students have either face-to-face or distance learning once a month, according to the timetable.
Accomplishment methods
The course requires 135 hours of student work.To pass the course, students must pass the exam, complete all course assignments and attend and participate in class. A more detailed description of the course is given in the course implementation plan.
Content
Basic marketing concepts
Evolution of marketing thinking
Marketing environments
Customer behaviour and segmentation
Competitive range of marketing tools
Basics of sales and customer relations
Location and time
Opintojakson opetus järjestetään syyslukukaudella, lukujärjestyksen mukaisesti. Opintojakson opetus tapahtuu hybridinä (sekä lähiopetuksena että Teams-luentojen kautta).
Materials
Oppimateriaalina käytetään kirjaa Bergström & Leppänen (2023) Yrityksen asiakasmarkkinointi. Saatavana KAMK:n kirjastossa painettuna sekä e-kirjana. Oppimateriaalina käytetään myös muuta materiaalia (mm. video), joka löytyy kurssin Reppu-alustalta.
Teaching methods
Opintojakso koostuu kaikille yhtenäisistä luennoista, jotka toteutetaan sekä lähi- että Teams-opetuksena. Opintojaksoon liittyy myös Repussa itsenäisesti suoritettavia oppimistehtäviä. Oppimistehtävien avulla harjoittelet opintojakson keskeisten sisältöjen hallintaa ja ymmärtämistä. Oppimistehtävien laajuus on noin 3 op eli noin 80 h työtä. Osa oppimistehtävistä arvioidaan hyväksytty/hylätty ja osa numeraalisesti, jolloin ne vaikuttavat opintojakson loppuarvosanaan.
Exam schedules
Tentti järjestetään noin viikolla 50. Tentin voi suorittaa tämän viikon aikana. Itse tenttiin on aikaa noin tunti. Uusintatentin mahdollisuuksia on kaksi, viikolla 3 ja viikolla 9. Uusintatenttiin ilmoittaudutaan vähintään viikkoa ennen tenttipäivää.
Completion alternatives
Valinnaisia suoritustapoja ei ole.
Student workload
Opintojakso vaatii noin 135 tuntia opiskelijan työtä. Luentojen osuus on noin 8 tuntia. Loput 127 h tuntia työtä liittyvät itsenäiseen opiskeluun (n. 47 h) ja itsenäisesti suoritettaviin oppimistehtäviin (n. 80 h). Nämä määrät ovat suuntaa antavia ja lopullinen työmäärä määrittyy opiskelijan itsensä käyttämästä ajasta työskentelyyn.
Assessment criteria, satisfactory (1)
The students know the fundamental concepts of marketing. They are able to perceive the core points of marketing competition methods and recognise the basics of customer-oriented marketing. Their assignments demonstrate a single line of thinking and a concrete understanding of the marketing environment.
Assessment criteria, good (3)
The students know the fundamental concepts of marketing and can apply them in practical situations. They are able to identify marketing competition methods and can apply them in a customer-oriented manner to market a company. In their assignments, the students demonstrate initiative, diligent thought and an understanding of the marketing environment.
Assessment criteria, excellent (5)
The students know the fundamental concepts of marketing very well and can apply them in a variety of ways in practical situations. They know and understand marketing competition methods to an excellent degree and can apply them independently and in a customer-oriented manner to market a company. In their assignments, the students demonstrate initiative, conceptual and diligent thought and an extensive understanding of the marketing environment.
Further information
Tekoälyn käyttö on sallittu oppimistehtävissä eli tekoälyä saa käyttää, mutta sen käytöstä pitää kertoa (Arenen tekoälysuosituksen luokitus “keltainen”.) Väärinkäytöksestä seuraa KAMKin ohjeiden mukaisesti opintojakson hylkääminen ja opintojakson tai tehtävän uudelleen suorittaminen.
Teams-oppitunnit tallennetaan, lähiopetusluentoja ei.
Hyväksiluku ja ahot-menettely tapauskohtaisesti.