Skip to main content

Customer Oriented Marketing (5 cr)

Code: BY00BX23-3022

General information


Enrollment
02.07.2025 - 31.07.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0.5 cr
Virtual portion
4.5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master’s Degree in Tourism
Degree Programme in Business and Administration
Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
Teachers
Outi Lundahl
Olli Jääskeläinen
Groups
LLM25SE
LLM25SE
LLM25SH
LLM25SH
Course
BY00BX23
No reservations found for realization BY00BX23-3022!

Objective

Student can use the basic concepts of customer-centric marketing and assess the conditions for profitable business of an organization from a marketing perspective. In addition, the student will be able to identify the marketing activities of the organisation and create future opportunities.

The course is common to business administration students and students of sports management and restoration.

Content

Basic marketing concepts
Evolution of marketing thinking
Marketing environments
Customer behaviour and segmentation
Competitive range of marketing tools
Basics of sales and customer relations

Location and time

Opintojakson opetus järjestetään syyslukukaudella, lukujärjestyksen mukaisesti. Opintojakson opetus tapahtuu hybridinä (sekä lähiopetuksena että Teams-luentojen kautta).

Materials

Oppimateriaalina käytetään kirjaa Bergström & Leppänen (2023) Yrityksen asiakasmarkkinointi. Saatavana KAMK:n kirjastossa painettuna sekä e-kirjana. Oppimateriaalina käytetään myös muuta materiaalia (mm. video), joka löytyy kurssin Reppu-alustalta.

Teaching methods

Opintojakso koostuu kaikille yhtenäisistä luennoista, jotka toteutetaan sekä lähi- että Teams-opetuksena. Opintojaksoon liittyy myös Repussa itsenäisesti suoritettavia oppimistehtäviä. Oppimistehtävien avulla harjoittelet opintojakson keskeisten sisältöjen hallintaa ja ymmärtämistä. Oppimistehtävien laajuus on noin 3 op eli noin 80 h työtä. Osa oppimistehtävistä arvioidaan hyväksytty/hylätty ja osa numeraalisesti, jolloin ne vaikuttavat opintojakson loppuarvosanaan.

Exam schedules

Tentti järjestetään noin viikolla 50. Tentin voi suorittaa tämän viikon aikana. Itse tenttiin on aikaa noin tunti. Uusintatentin mahdollisuuksia on kaksi, viikolla 3 ja viikolla 9. Uusintatenttiin ilmoittaudutaan vähintään viikkoa ennen tenttipäivää.

Completion alternatives

Valinnaisia suoritustapoja ei ole.

Student workload

Opintojakso vaatii noin 135 tuntia opiskelijan työtä. Luentojen osuus on noin 8 tuntia. Loput 127 h tuntia työtä liittyvät itsenäiseen opiskeluun (n. 47 h) ja itsenäisesti suoritettaviin oppimistehtäviin (n. 80 h). Nämä määrät ovat suuntaa antavia ja lopullinen työmäärä määrittyy opiskelijan itsensä käyttämästä ajasta työskentelyyn.

Content scheduling

Opintojakso koostuu luennoista, jotka ovat koko ryhmälle yhteiset. Lisäksi opintojakso sisältää tentin ja itsenäisesti tehtäviä oppimistehtäviä. Opetuksessa ei ole pakollista läsnäoloa.

Further information

Tekoälyn käyttö on sallittu oppimistehtävissä eli tekoälyä saa käyttää, mutta sen käytöstä pitää kertoa (Arenen tekoälysuosituksen luokitus “keltainen”.) Väärinkäytöksestä seuraa KAMKin ohjeiden mukaisesti opintojakson hylkääminen ja opintojakson tai tehtävän uudelleen suorittaminen.

Teams-oppitunnit tallennetaan, lähiopetusluentoja ei.

Hyväksiluku ja ahot-menettely tapauskohtaisesti.

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

The students know the fundamental concepts of marketing very well and can apply them in a variety of ways in practical situations. They know and understand marketing competition methods to an excellent degree and can apply them independently and in a customer-oriented manner to market a company. In their assignments, the students demonstrate initiative, conceptual and diligent thought and an extensive understanding of the marketing environment.

Assessment criteria, good (3)

The students know the fundamental concepts of marketing and can apply them in practical situations. They are able to identify marketing competition methods and can apply them in a customer-oriented manner to market a company. In their assignments, the students demonstrate initiative, diligent thought and an understanding of the marketing environment.

Assessment criteria, satisfactory (1)

The students know the fundamental concepts of marketing. They are able to perceive the core points of marketing competition methods and recognise the basics of customer-oriented marketing. Their assignments demonstrate a single line of thinking and a concrete understanding of the marketing environment.

Assessment methods and criteria

Opintojaksoon sisältyy pakollisia oppimistehtäviä. Osa oppimistehtävistä arvostellaan hyväksytty/hylätty, osa asteikolla 0-5. Tentti arvostellaan asteikolla 0-5. Loppuarvosana (asteikolla 0-5) muodostuu arvioitujen oppimistehtävien ja tentin arvosanoista.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija tuntee hyvin markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa soveltaa niitä monipuolisesti käytännön tilanteissa.
Opiskelija tuntee ja ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinot ja osaa soveltaa niitä itsenäisesti ja asiakaslähtöisesti yrityksen markkinoinnissa.
Opiskelija osoittaa tehtävissä oma-aloitteisuutta, käsitteellistä ja kriittistä pohdintaa sekä laaja-alaista markkinointiympäristön ymmärrystä.

Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija tuntee markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa hyödyntää niitä käytännön tilanteissa.
Opiskelija tunnistaa markkinoinnin kilpailukeinot ja osaa soveltaa niitä asiakaslähtöisesti yrityksen markkinoinnissa.
Opiskelija osoittaa tehtävissä oma-aloitteisuutta, itsenäistä ajattelua ja markkinointiympäristön ymmärrystä.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tunnistaa markkinoinnin peruskäsitteet.
Opiskelija hahmottaa markkinoinnin kilpailukeinojen ydinkohdat ja kykenee selittämään asiakaslähtöisen markkinoinnin perusteet.
Opiskelija tarvitsee ohjausta ratkaisujen löytämisessä ja kykenee tarkastelemaan konkreettisella tasolla markkinointiympäristöä.

Go back to top of page