Motor Learning (3 cr)
Code: AL00CF01-3007
General information
- Enrollment
-
30.12.2024 - 26.01.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2025 - 25.04.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Sote
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
- Teachers
- Tiina Virtanen
- Mikko Törmälehto
- Course
- AL00CF01
Realization has 17 reservations. Total duration of reservations is 24 h 15 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 04.02.2025 time 15:15 - 16:00 (0 h 45 min) |
Motorinen oppiminen AL00CF01-3007 luento, ei liikuntavarusteita |
TA21L117 Älysali
TA21L117 Älysali
|
Wed 05.02.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Motorinen oppiminen AL00CF01-3007 |
Lehtikankaan koulu
|
Thu 06.02.2025 time 08:00 - 09:30 (1 h 30 min) |
Motorinen oppiminen AL00CF01-3007 |
TA21L159
TA21L159
|
Fri 07.02.2025 time 12:15 - 13:45 (1 h 30 min) |
Motorinen oppiminen AL00CF01-3007 |
TA21L159
TA21L159
|
Wed 12.02.2025 time 08:30 - 10:00 (1 h 30 min) |
Motorinen oppiminen AL00CF01-3007 |
TA21L142
TA21L142
|
Fri 14.02.2025 time 08:00 - 09:30 (1 h 30 min) |
Motorinen oppiminen AL00CF01-3007 |
TA21L142
TA21L142
|
Thu 20.02.2025 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
Motorinen oppiminen AL00CF01-3007 |
TA21L159
TA21L159
|
Fri 21.02.2025 time 12:15 - 13:45 (1 h 30 min) |
Motorinen oppiminen AL00CF01-3007 |
TA21L147
TA21L147
|
Mon 24.02.2025 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
Motorinen oppiminen AL00CF01-3007 |
TA21L157
TA21L157 Suomen kieli
|
Mon 24.02.2025 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
Motorinen oppiminen AL00CF01-3007 |
TA21L147
TA21L147
|
Tue 25.02.2025 time 08:15 - 09:45 (1 h 30 min) |
Motorinen oppiminen AL00CF01-3007 |
Lehtikankaan koulu
|
Thu 27.02.2025 time 08:15 - 09:45 (1 h 30 min) |
Motorinen oppiminen AL00CF01-3007 |
Kajaanihalli
Kajaanihalli
|
Thu 27.02.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Motorinen oppiminen AL00CF01-3007 |
TA21L159
TA21L159
|
Thu 13.03.2025 time 08:15 - 09:45 (1 h 30 min) |
Motorinen oppiminen AL00CF01-3007 |
Kajaanihalli
Kajaanihalli
|
Fri 28.03.2025 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
Motorinen oppiminen AL00CF01-3007 |
Kajaanihalli
Kajaanihalli
|
Fri 25.04.2025 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
Motorinen oppiminen AL00CF01-3007 |
Kajaanihalli
Kajaanihalli
|
Fri 25.04.2025 time 14:30 - 15:30 (1 h 0 min) |
Palautetunti_Motorinen oppiminen AL00CF01-3007 |
TA21L159
TA21L159
|
Objective
The students will be able to describe human motor development and skills practice at different stages of motor learning. They will be able to explain the basic methods of movement analysis.
Content
Stages in motor development
Observing motor skills
Learning and practising skills
Location and time
Tammi-maaliskuu
Materials
Materiaali Repussa
Teaching methods
Kontaktiopetus, itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt
Exam schedules
Ei tenttimahdollisuutta. Opintojakso suoritetaan osallistumalla lähiopetukseen tai opinnollistamalla.
Completion alternatives
Opinnollistaminen mahdollista
Student workload
Kontaktiopetusta noin 30h, itsenäinen opiskelu noin 50h.
Content scheduling
Motorisen kehityksen vaiheet
Motoristen taitojen luokittelu
Taidon oppiminen ja taitoharjoittelu
Motorisen oppimisen teoriat
Oman taidon analysointi ja reflektointi
Kts. tarkempi sisällön jaksotus opintojakson Reppualustalta
Evaluation scale
0 - 5
Assessment methods and criteria
Läsnäolo opetuksessa 80%: hyväksytty-hylätty
Taitoharjoittelutehtävä: 0-5
Oppimisen raportointi: 0-5
Ohjaus & tuntisuunnitelma: hyväksytty-hylätty
Assessment criteria, fail (0)
Arvosanan 1 kriteerit eivät toteudu.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa suunnitella sekä toteuttaa yksilöllisiä, tavoitteellisia ja tarkoituksenmukaisia taitoharjoittelun ohjaustilanteita erinomaisella tasolla.
Opiskelija osaa suunnitella yksilöllisiä, tavoitteellisia ja tarkoituksenmukaisia taitoharjoitteluohjelmia erinomaisella tasolla.
Opiskelija kykenee syvällisesti analysoimaan ja soveltamaan oppimaansa.
Opiskelija ymmärtää erilaisia motorisen oppimisen teorioita sekä niiden välisiä eroja.
Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa suunnitella sekä toteuttaa yksilöllisiä, tavoitteellisia ja tarkoituksenmukaisia taitoharjoittelun ohjaustilanteita tyydyttävällä tai hyvällä tasolla.
Opiskelija osaa suunnitella yksilöllisiä, tavoitteellisia ja tarkoituksenmukaisia taitoharjoitteluohjelmia tyydyttävällä tai hyvällä tasolla.
Opiskelija kykenee analysoimaan ja soveltamaan oppimaansa tyydyttävällä tai hyvällä tasolla.
Opiskelija ymmärtää erilaisia motorisen oppimisen teorioita.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa suunnitella sekä toteuttaa tavoitteellisia taitoharjoittelun ohjaustilanteita, mutta ohjauksessa on epävarmuutta.
Opiskelija osaa suunnitella taitoharjoittelun harjoitusohjelmia, mutta kehittävän harjoittelun periaatteet eivät täysin toteudu.
Opiskelija osaa nimetä erilaisia motorisen oppimisen teorioita.