Psyykkinen valmennus (3 cr)
Code: AL00CF13-3004
General information
Enrollment
11.09.2024 - 03.09.2025
Timing
04.09.2025 - 14.12.2025
Number of ECTS credits allocated
3 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Sote
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
Teachers
- Mikko Törmälehto
Groups
-
ALM24KALM24K
-
ALK24SALK24S
Objective
- The student can promote individual psychological well-being and understands the factors related to the concept of mental well-being.
- The student can explain the foundation of psychological coaching and the key concepts of psychological coaching.
- The student can use their knowledge and skills to promote psychological coaching safely, ethically, and effectively.
- The student understands the sub-skills of psychological skills training and how these sub-skills are interconnected.
- The student understands how developing psychological flexibility can support both general well-being and quality of life, as well as peak performance.
Content
Goal-setting process
Motivation
Psychological flexibility
Competition stress and coping with it
Coach/Instructor interaction
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija ymmärtää psykologisen joustavuuden ja psyykkisen hyvinvoinnin ydintekijöitä sekä ilmiöitä. Opiskelija osaa kiitettävällä tasolla analysoida omaa oppimistaan. Opiskelija ymmärtää, kuinka psyykkisen hyvinvoinnin teemat linkittyvät yleiseen hyvinvointiin. Opiskelija osaa ohjata psyykkisen valmennuksen harjoitteita tavoitelähtöisesti.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija tunnistaa psykologisen joustavuuden ja psyykkisen hyvinvoinnin ydintekijöitä sekä ilmiöitä. Opiskelija osaa hyvällä tai tyydyttävällä tasolla analysoida omaa oppimistaan. Opiskelija tunnistaa, kuinka psyykkisen hyvinvoinnin teemat linkittyvät yleiseen hyvinvointiin. Opiskelija osaa ohjata psyykkisen valmennuksen harjoitteita tavoitelähtöisesti.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa nimetä psykologisen joustavuuden ja psyykkisen hyvinvoinnin ydintekijöitä sekä ilmiöitä. Opiskelija osaa välttävällä tasolla analysoida omaa oppimistaan. Opiskelija tietää, kuinka psyykkisen hyvinvoinnin teemat linkittyvät yleiseen hyvinvointiin. Opiskelija osaa ohjata psyykkisen valmennuksen harjoitteita, mutta on ohjaamisessaan epävarma.