Professional Communication (4 cr)
Code: AL00CN24-3001
General information
- Enrollment
-
30.12.2024 - 26.01.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2025 - 29.05.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 4 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Sote
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
- Teachers
- Kirsi Huotari
- Päivi Dahl
- Course
- AL00CN24
Realization has 12 reservations. Total duration of reservations is 18 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Fri 10.01.2025 time 10:00 - 11:30 (1 h 30 min) |
Asiantuntijaviestintä AL00CN24-3001 |
TA21L117 Älysali
TA21L117 Älysali
|
Sat 11.01.2025 time 10:00 - 11:30 (1 h 30 min) |
Asiantuntijaviestintä AL00CN24-3001 |
TA21L158
TA21L158
|
Thu 23.01.2025 time 17:00 - 18:30 (1 h 30 min) |
Asiantuntijaviestintä AL00CN24-3001 |
TA21L146
TA21L146
|
Fri 24.01.2025 time 10:00 - 11:30 (1 h 30 min) |
Asiantuntijaviestintä AL00CN24-3001 |
TA21L143
TA21L143
TA21L142 TA21L142 |
Fri 24.01.2025 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
Asiantuntijaviestintä AL00CN24-3001 |
TA21L143
TA21L143
TA21L142 TA21L142 |
Thu 06.02.2025 time 12:15 - 13:45 (1 h 30 min) |
Asiantuntijaviestintä AL00CN24-3001 |
Teams
|
Sat 22.02.2025 time 10:00 - 11:30 (1 h 30 min) |
Asiantuntijaviestintä AL00CN24-3001 |
TA21L159
TA21L159
|
Sat 22.02.2025 time 12:15 - 13:45 (1 h 30 min) |
Asiantuntijaviestintä AL00CN24-3001 |
TA21L159
TA21L159
|
Sat 15.03.2025 time 12:00 - 13:30 (1 h 30 min) |
Asiantuntijaviestintä AL00CN24-3001 |
Teams
|
Thu 27.03.2025 time 16:15 - 17:45 (1 h 30 min) |
Asiantuntijaviestintä AL00CN24-3001 |
TA21L143
TA21L143
|
Fri 28.03.2025 time 12:15 - 13:45 (1 h 30 min) |
Asiantuntijaviestintä AL00CN24-3001 |
TA21L143
TA21L143
|
Fri 11.04.2025 time 14:15 - 15:45 (1 h 30 min) |
Asiantuntijaviestintä AL00CN24-3001 |
Teams
|
Objective
The student masters various communication situations in studying and working life and develops oral and written communication skills as part of his/her professional competence.
Content
- Basics of communication and responsible communication
- Documentation and use of sources
- Review of language and text management
- Planning, delivering and analysing a speech presentation
- Interaction skills in a group
- Meeting and negotiation skills
- Meeting documents
Location and time
Ryhmän toteutuksen aikataulun mukaan, ks. lukujärjestys.
Materials
Ilmoitetaan Repussa opintojakson yhteydessä.
Teaching methods
Opintojakso koostuu lähi- ja etäopetuksesta sekä itsenäisesti suoritettavista oppimistehtävistä, jotka löytyvät Repusta opintojakson yhteydestä. Oppimistehtävien avulla harjoittelet opintojakson keskeisten sisältöjen hallintaa ja ymmärtämistä.
Exam schedules
Tehtävien palautusten ajankohdat ilmoitetaan Repussa.
Completion alternatives
Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja.
Student workload
Opintojakso vaatii noin 108 tuntia opiskelijan työtä. Määrä on suuntaa antava ja lopullinen työmäärä määrittyy opiskelijan itsensä käyttämästä ajasta työskentelyyn.
Content scheduling
Toteutus yhden lukukauden aikana, painotus opintojen alkuvaiheessa.
Vuorovaikutus 2 op
Viestintä 2 op
Further information
Vuorovaikutus:
AHOT/muut hyväksiluvut: Lukujärjestykseen merkityt lähiopetustunnit (Kirsin tunnit) kuuluvat aina kaikille ryhmäytymisen vuoksi, niistä ei voi saada hyväksilukuja. Muutoin hyväksiluvut katsotaan aina tapauskohtaisesti.
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Student communicates in a variety of ways, both orally and in writing. The student writes excellent factual texts and is fluent in the use of references. The student is able to evaluate realistically his/her own communication and is interested in improving it. The student can work constructively in group communication situations.
Assessment criteria, good (3)
The student copes well both orally and in writing with interaction situations in his/her field. The student writes good factual text and knows how to use references. The student evaluates his/her own communication and identifies areas for improvement. The student actively participates in group communication situations.
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student communicates mainly in an understandable way, both orally and in writing. The student writes satisfactory factual texts and tries to use sources to support his/her thinking. The student tries to evaluate his/her own interpersonal skills and participates in group situations.
Assessment methods and criteria
Molemmat osiot (vuorovaikutus/viestintä) arvioidaan asteikolla hyl/1-5, kokonaisarvosana muodostuu näiden keskiarvosta.