Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00CG92-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
30.12.2024 - 26.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Petri Lintumäki
Ryhmät
-
LLT23SMLLT23SM
-
LLT23SHLLT23SH
- 16.01.2025 12:45 - 16:00, Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002
- 23.01.2025 12:45 - 16:00, Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002
- 27.01.2025 08:30 - 11:45, Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002
- 03.02.2025 08:30 - 11:45, Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002
- 10.02.2025 08:30 - 11:45, Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002
- 20.02.2025 12:45 - 16:00, Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002
- 24.02.2025 08:30 - 11:45, Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002
- 10.03.2025 08:30 - 11:45, Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002
- 20.03.2025 12:45 - 16:00, Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002
- 27.03.2025 12:45 - 16:00, Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002
- 03.04.2025 12:45 - 16:00, Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002
- 10.04.2025 12:45 - 16:00, Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002
- 17.04.2025 12:45 - 16:00, Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002
- 24.04.2025 12:45 - 16:00, Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002
- 08.05.2025 12:45 - 16:00, Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002
- 12.05.2025 08:30 - 11:45, Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002
Tavoitteet
Tavoitteena on, että opiskelija ymmärtää tuotekehityksen perusteet ja osaa hyödyntää palvelumuotoilua tuotekehityksen tukena.
Opiskelija tuntee palveluiden kehittämisen sekä asiakassuhdeajattelun merkityksen osana kannattavan liiketoiminnan toteutusta.
Opiskelija osaa tuotteistaa ja kehittää organisaation palveluja liiketoiminnalliset periaatteet huomioiden
Sisältö
Tuotekehitys
Palvelut, palvelujen tuottaminen ja tuotekehitysprosessi
Palvelujen tuotteistaminen
Palveluinnovaatiot ja palveluliiketoiminnan kehittäminen
Uudet teknologiat ja niiden mahdollisuudet palveluiden kehittämisessä
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee palvelujen suunnittelun ja tuotteistamisen toteutuksen. Hän kykenee arvioimaan tuotteistettujen palvelujen liiketoiminnallisia mahdollisuuksia ja jatkokehitystarpeita sekä reflektoimaan oppimaansa. Annettujen tehtävien ratkaisuissa näkyy monipuolinen perehtyneisyys aihealueeseen.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa hyödyntää oppimaansa ja kykenee suunnittelmaan toteuttamiskelpoisia palvelutuotteita. Hän tunnistaa palvelujen tuotteistamisen ja edelleen kehittämisen mahdollisuuksia, sekä kykenee huomioimaan palvelujen toteuttamisen liiketoiminnalliset kannattavuusvaatimukset.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija kykenee kuvaamaan palvelujen tuotteistamisen etenemisen ja osaa suunnitella palvelutuotteen sisällön.