Siirry suoraan sisältöön

Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00CG92-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

30.12.2024 - 26.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Petri Lintumäki

Ryhmät

  • LLT23SM
    LLT23SM
  • LLT23SH
    LLT23SH
  • 16.01.2025 12:45 - 16:00, Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002
  • 23.01.2025 12:45 - 16:00, Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002
  • 27.01.2025 08:30 - 11:45, Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002
  • 03.02.2025 08:30 - 11:45, Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002
  • 10.02.2025 08:30 - 11:45, Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002
  • 20.02.2025 12:45 - 16:00, Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002
  • 24.02.2025 08:30 - 11:45, Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002
  • 10.03.2025 08:30 - 11:45, Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002
  • 20.03.2025 12:45 - 16:00, Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002
  • 27.03.2025 12:45 - 16:00, Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002
  • 03.04.2025 12:45 - 16:00, Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002
  • 10.04.2025 12:45 - 16:00, Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002
  • 17.04.2025 12:45 - 16:00, Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002
  • 24.04.2025 12:45 - 16:00, Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002
  • 08.05.2025 12:45 - 16:00, Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002
  • 12.05.2025 08:30 - 11:45, Palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen LT00CG92-3002

Tavoitteet

Tavoitteena on, että opiskelija ymmärtää tuotekehityksen perusteet ja osaa hyödyntää palvelumuotoilua tuotekehityksen tukena.
Opiskelija tuntee palveluiden kehittämisen sekä asiakassuhdeajattelun merkityksen osana kannattavan liiketoiminnan toteutusta.
Opiskelija osaa tuotteistaa ja kehittää organisaation palveluja liiketoiminnalliset periaatteet huomioiden

Sisältö

Tuotekehitys
Palvelut, palvelujen tuottaminen ja tuotekehitysprosessi
Palvelujen tuotteistaminen
Palveluinnovaatiot ja palveluliiketoiminnan kehittäminen
Uudet teknologiat ja niiden mahdollisuudet palveluiden kehittämisessä

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee palvelujen suunnittelun ja tuotteistamisen toteutuksen. Hän kykenee arvioimaan tuotteistettujen palvelujen liiketoiminnallisia mahdollisuuksia ja jatkokehitystarpeita sekä reflektoimaan oppimaansa. Annettujen tehtävien ratkaisuissa näkyy monipuolinen perehtyneisyys aihealueeseen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa hyödyntää oppimaansa ja kykenee suunnittelmaan toteuttamiskelpoisia palvelutuotteita. Hän tunnistaa palvelujen tuotteistamisen ja edelleen kehittämisen mahdollisuuksia, sekä kykenee huomioimaan palvelujen toteuttamisen liiketoiminnalliset kannattavuusvaatimukset.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija kykenee kuvaamaan palvelujen tuotteistamisen etenemisen ja osaa suunnitella palvelutuotteen sisällön.