Pelialan kesäopinnot (15 op)
Toteutuksen tunnus: AV00CT83-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
10.04.2024 - 26.05.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
28.05.2024 - 31.07.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 - 15
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 15 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Teknologia
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
- Opettajat
- Marika Mustalahti
- Ajoitusryhmät
- Avoin AMK 1 (Koko: 60 . Avoin AMK : 60.)
- Ryhmät
-
AVOINAMK2024AVOINAMK2024
-
AAMKAvoin AMK
- Pienryhmät
- Avoin AMK 1
- Opintojakso
- AV00CT83
Tavoitteet
Opiskelijat toteuttavat ja yksin tai tuotantotiimeissä portfoliotöitä tai pelin.
Sisältö
Hyväksytyn projektisuunnitelman mukainen pelin tai portfoliotyön tekeminen. Pelillä voi osallistua saman vuoden aikana pidettävään pelinkehityskilpailuun tai julkaista peli jossakin kauppapaikassa.
Aika ja paikka
28.5.2024-14.8.2024.
Tiistaina 28.5. opintojaksolla on kick-off aloitus Teamsissa.
Opetusmenetelmät
Kesän aikana voi suorittaa yhteensä 5, 10 tai 15 opintopistettä, kurssit valitaan Pelialan kesäopintoja 1, 2, 3 ja 4 kokonaisuutena sen mukaan.
Kurssilla koostetaan 4 eri vaihtoehdosta haluttu kokonaisuus joko itsenäisesti tai ryhmässä toteutettavaksi. Vaihtoehdot ovat:
- Julkaistu peli
- Pelinkehityskilpailu
- Portfolio
- Rapid Dev
Kurssi suoritetaan täysin etänä. Kurssilla on coach-henkilöitä, mutta opetusta ei ole. Kurssilla vaaditaan itseohjautuvuutta ja perustasoisia taitoja/ymmärrystä joko ohjelmoinnissa, grafiikassa, suunnittelussa ja/tai tuotannossa. Kurssikielenä toimii pääasiassa englanti.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttejä, kurssilla on palautustöitä.
Sisällön jaksotus
1 opintopiste vastaa 27h työskentelyä.
Haluttu opintopistemäärä suoritetaan kurssin aikana.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on palauttanut kaikki kurssin vaaditut tehtävät ajoissa.
Opiskelija on noudattanut kurssin alussa tekemäänsä suunnitelmaa tai kykenee soveltamaan sitä muutosten tapahtuessa ja pysyy aikataulussa.
Opiskelija on dokumentoinut kurssin erinomaisesti.
Opiskelija on suorittanut opintopisteitä vastaavan tuntimäärän.
Arvioinnissa käytetään myös itse- ja vertaisarviointia.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on palauttanut kaikki kurssin vaaditut tehtävät ajoissa.
Opiskelija on noudattanut kurssin alussa tekemäänsä suunnittelmaa tai soveltanut sitä
Opiskelija on dokumentoinut kurssin hyvin.
Opiskelija on suorittanut opintopisteitä vastaavan tuntimäärän.
Arvioinnissa käytetään myös itse- ja vertaisarviointia.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on palauttanut kaikki kurssin vaaditut tehtävät.
Opiskelija on dokumentoinut kurssin työt, mutta dokumentaatio jää vajaaksi.
Opiskelija on suorittanut opintopisteitä vastaavan tuntimäärän.
Arvioinnissa käytetään myös itse- ja vertaisarviointia.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelija suorittaa vaaditut työtunnit ja palauttaa ajallaan kaikki vaaditut palautustyöt.
Kurssilla suoritettavissa tiimivariaatioissa arvosteluun vaikuttaa myös itse- ja vertaisarviointi.
Esitietovaatimukset
Riittävät valmiudet toimia pelikehitystiimissä pelituottajan, -suunnittelijan, -ohjelmoijan tai -graafikon roolissa. Riittävät valmiudet itsenäiseen toimintaan pelituottajan, -suunnittelijan, -ohjelmoijan tai -graafikon roolissa.
Osaamistavoitteet
Opiskelijat toteuttavat ja yksin tai tuotantotiimeissä portfoliotöitä tai pelin.
Suoritustavat
Itsenäisesti tai tiimeissä projektityön mukaisesti.
Sisältö
Hyväksytyn projektisuunnitelman mukainen pelin tai portfoliotyön tekeminen. Pelillä voi osallistua saman vuoden aikana pidettävään pelinkehityskilpailuun tai julkaista peli jossakin kauppapaikassa.
Esitietovaatimukset
Riittävät valmiudet toimia pelikehitystiimissä pelituottajan, -suunnittelijan, -ohjelmoijan tai -graafikon roolissa. Riittävät valmiudet itsenäiseen toimintaan pelituottajan, -suunnittelijan, -ohjelmoijan tai -graafikon roolissa.