Pelituotannon perusteet (3 op)
Toteutuksen tunnus: TTAE009-3011
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.07.2025 - 31.07.2025
Ajoitus
01.08.2025 - 26.10.2025
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Janne Remes
Ryhmät
-
TTV24SPTTV24SP
Tavoitteet
- Opiskelija ymmärtää pelituottajan työtoimenkuvan ja roolin
- Opiskelija osaa peliprojektin elinkaaren eri vaiheineen
- Opiskelija osaa prototypoinnin perusteet
- Opiskelija osaa projektinhallinan metodeja:
- Scrum
- Kanban
- Scrumban
Sisältö
Pelituottajan roolin ja työtoimenkuvan esittely
Peliprojektin elinkaaren esittely (pre-production, production, post-production jne.)
Projektinhallinnan metodit
- Miksi ja miten käytetään
- Miten ne eroavat
Prototypoinnin perusteet (miksi tehdään, millä tavalla)
- Harjoitustehtävä: Lautapeli
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee pelituotannon eri vaiheet ja osaa soveltaa oppimaansa käytännössä.
Opiskelija osaa toimia vastuullisesti sekä esimerkillisesti ja soveltaa KAMK:in pelituotannon käytänteitä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa hyvin pelituotannon eri vaiheet.
Opiskelija hallitsee KAMK:in pelituotannossa käytettävän projektinhallinnan käytänteet.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija hahmottaa pelituotannon eri vaiheet.
Opiskelija tuntee KAMK:in pelituotannossa käytettävän projektinhallinnan perusteet.
Lisätiedot
Kurssissa voidaan hyödyntää 10 Polkua verkko-opetusmateriaalia "Pelituotannon perusteet"