Pelituotannon perusteet (3 op)
Toteutuksen tunnus: TTAE009-3011
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.07.2025 - 31.07.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
01.08.2025 - 26.10.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Teknologia
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 26 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ke 27.08.2025 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
Pelituotannon perusteet TTAE009-3011 |
Teams opetus
|
Ke 03.09.2025 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
Pelituotannon perusteet TTAE009-3011 |
Teams opetus
|
Ke 10.09.2025 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
Pelituotannon perusteet TTAE009-3011 |
Teams opetus
|
Ke 17.09.2025 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
Pelituotannon perusteet TTAE009-3011 |
Teams opetus
|
Ke 24.09.2025 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
Pelituotannon perusteet TTAE009-3011 |
Teams opetus
|
Ke 01.10.2025 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
Pelituotannon perusteet TTAE009-3011 |
Teams opetus
|
Ke 22.10.2025 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
Pelituotannon perusteet TTAE009-3011 |
Teams opetus
|
Ke 29.10.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelituotannon perusteet TTAE009-3011 |
Teams opetus
|
Tavoitteet
- Opiskelija ymmärtää pelituottajan työtoimenkuvan ja roolin
- Opiskelija osaa peliprojektin elinkaaren eri vaiheineen
- Opiskelija osaa prototypoinnin perusteet
- Opiskelija osaa projektinhallinan metodeja:
- Scrum
- Kanban
- Scrumban
Sisältö
Pelituottajan roolin ja työtoimenkuvan esittely
Peliprojektin elinkaaren esittely (pre-production, production, post-production jne.)
Projektinhallinnan metodit
- Miksi ja miten käytetään
- Miten ne eroavat
Prototypoinnin perusteet (miksi tehdään, millä tavalla)
- Harjoitustehtävä: Lautapeli
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee pelituotannon eri vaiheet ja osaa soveltaa oppimaansa käytännössä.
Opiskelija osaa toimia vastuullisesti sekä esimerkillisesti ja soveltaa KAMK:in pelituotannon käytänteitä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa hyvin pelituotannon eri vaiheet.
Opiskelija hallitsee KAMK:in pelituotannossa käytettävän projektinhallinnan käytänteet.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija hahmottaa pelituotannon eri vaiheet.
Opiskelija tuntee KAMK:in pelituotannossa käytettävän projektinhallinnan perusteet.
Lisätiedot
Kurssissa voidaan hyödyntää 10 Polkua verkko-opetusmateriaalia "Pelituotannon perusteet"
Osaamistavoitteet
- Opiskelija ymmärtää pelituottajan työtoimenkuvan ja roolin
- Opiskelija osaa peliprojektin elinkaaren eri vaiheineen
- Opiskelija osaa prototypoinnin perusteet
- Opiskelija osaa projektinhallinan metodeja:
- Scrum
- Kanban
- Scrumban
Sisältö
Pelituottajan roolin ja työtoimenkuvan esittely
Peliprojektin elinkaaren esittely (pre-production, production, post-production jne.)
Projektinhallinnan metodit
- Miksi ja miten käytetään
- Miten ne eroavat
Prototypoinnin perusteet (miksi tehdään, millä tavalla)
- Harjoitustehtävä: Lautapeli