Siirry suoraan sisältöön

Pelituotannon perusteet (3 op)

Toteutuksen tunnus: TTAE009-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2025 - 31.07.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.08.2025 - 26.10.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettajat
Janne Remes
Ryhmät
TTV24SP
TTV24SP
Opintojakso
TTAE009

Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 26 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ke 27.08.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Pelituotannon perusteet TTAE009-3011
Teams opetus
Ke 03.09.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Pelituotannon perusteet TTAE009-3011
Teams opetus
Ke 10.09.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Pelituotannon perusteet TTAE009-3011
Teams opetus
Ke 17.09.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Pelituotannon perusteet TTAE009-3011
Teams opetus
Ke 24.09.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Pelituotannon perusteet TTAE009-3011
Teams opetus
Ke 01.10.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Pelituotannon perusteet TTAE009-3011
Teams opetus
Ke 22.10.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Pelituotannon perusteet TTAE009-3011
Teams opetus
Ke 29.10.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Pelituotannon perusteet TTAE009-3011
Teams opetus
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

- Opiskelija ymmärtää pelituottajan työtoimenkuvan ja roolin
- Opiskelija osaa peliprojektin elinkaaren eri vaiheineen
- Opiskelija osaa prototypoinnin perusteet
- Opiskelija osaa projektinhallinan metodeja:
- Scrum
- Kanban
- Scrumban

Sisältö

Pelituottajan roolin ja työtoimenkuvan esittely
Peliprojektin elinkaaren esittely (pre-production, production, post-production jne.)
Projektinhallinnan metodit
- Miksi ja miten käytetään
- Miten ne eroavat
Prototypoinnin perusteet (miksi tehdään, millä tavalla)
- Harjoitustehtävä: Lautapeli

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee pelituotannon eri vaiheet ja osaa soveltaa oppimaansa käytännössä.
Opiskelija osaa toimia vastuullisesti sekä esimerkillisesti ja soveltaa KAMK:in pelituotannon käytänteitä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa hyvin pelituotannon eri vaiheet.
Opiskelija hallitsee KAMK:in pelituotannossa käytettävän projektinhallinnan käytänteet.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija hahmottaa pelituotannon eri vaiheet.
Opiskelija tuntee KAMK:in pelituotannossa käytettävän projektinhallinnan perusteet.

Lisätiedot

Kurssissa voidaan hyödyntää 10 Polkua verkko-opetusmateriaalia "Pelituotannon perusteet"

Osaamistavoitteet

- Opiskelija ymmärtää pelituottajan työtoimenkuvan ja roolin
- Opiskelija osaa peliprojektin elinkaaren eri vaiheineen
- Opiskelija osaa prototypoinnin perusteet
- Opiskelija osaa projektinhallinan metodeja:
- Scrum
- Kanban
- Scrumban

Sisältö

Pelituottajan roolin ja työtoimenkuvan esittely
Peliprojektin elinkaaren esittely (pre-production, production, post-production jne.)
Projektinhallinnan metodit
- Miksi ja miten käytetään
- Miten ne eroavat
Prototypoinnin perusteet (miksi tehdään, millä tavalla)
- Harjoitustehtävä: Lautapeli

Siirry alkuun