Siirry suoraan sisältöön

Johdanto pelimoottoriohjelmointiin (3 op)

Toteutuksen tunnus: TTAE008-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2025 - 31.07.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.08.2025 - 26.10.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettajat
Mikko Romppainen
Ryhmät
TTV24SP
TTV24SP
Opintojakso
TTAE008

Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 26 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 26.08.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3011
TA11L151 TA11L151
Ti 02.09.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3011
TA11L151 TA11L151
Ti 09.09.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3011
TA11L151 TA11L151
Ti 16.09.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3011
TA11L151 TA11L151
Ti 23.09.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3011
TA11L151 TA11L151
Ti 30.09.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3011
TA11L151 TA11L151
Ti 07.10.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3011
TA11L151 TA11L151
Ti 21.10.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3011
TA11L151 TA11L151
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää erilaiset peli- ja välikerrosmoottoreiden tyypit ja arkkitehtuurit. Opiskelija osaa käyttää yhtä tai useampaa pelimoottoria yksinkertaisen pelisovelluksen tekemiseen.

Sisältö

Pelimoottorityypit
Pelimoottorien arkkitehtuurit
Pelimoottoreihin tutustuminen ohjelmoimalla.
Oman tuotoksen esittely

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tuntee hyvin erilaiset peli- ja välikerrosmoottoreiden tyypit ja arkkitehtuurit.
Opiskelija osaa käyttää useampaa pelimoottoria kompleksisen pelisovelluksen tekemiseen itsenäisesti ja kehittäen toimintaansa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee hyvin erilaiset peli- ja välikerrosmoottoreiden tyypit ja arkkitehtuurit.
Opiskelija osaa käyttää useampaa pelimoottoria yksinkertaisen pelisovelluksen tekemiseen itsenäisesti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija ymmärtää erilaiset peli-ja välikerrosmoottoreiden tyypit ja arkkitehtuurit.
Opiskelija osaa käyttää yhtä pelimoottoria yksinkertaisen pelisovelluksen tekemiseen ohjatusti.

Esitietovaatimukset

C++ -ohjelmointi

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää erilaiset peli- ja välikerrosmoottoreiden tyypit ja arkkitehtuurit. Opiskelija osaa käyttää yhtä tai useampaa pelimoottoria yksinkertaisen pelisovelluksen tekemiseen.

Sisältö

Pelimoottorityypit
Pelimoottorien arkkitehtuurit
Pelimoottoreihin tutustuminen ohjelmoimalla.
Oman tuotoksen esittely

Esitietovaatimukset

C++ -ohjelmointi

Siirry alkuun