Johdanto pelimoottoriohjelmointiin (3 op)
Toteutuksen tunnus: TTAE008-3011
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
18.08.2025 - 21.09.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
01.08.2025 - 26.10.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Teknologia
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 26 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 26.08.2025 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3011 |
TA11L151
TA11L151
|
Ti 02.09.2025 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3011 |
TA11L151
TA11L151
|
Ti 09.09.2025 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3011 |
TA11L151
TA11L151
|
Ti 16.09.2025 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3011 |
TA11L151
TA11L151
|
Ti 23.09.2025 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3011 |
TA11L151
TA11L151
|
Ti 30.09.2025 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3011 |
TA11L151
TA11L151
|
Ti 07.10.2025 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3011 |
TA11L151
TA11L151
|
Ti 21.10.2025 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3011 |
TA11L151
TA11L151
|
Arviointiasteikko
0 - 5
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää erilaiset peli- ja välikerrosmoottoreiden tyypit ja arkkitehtuurit. Opiskelija osaa käyttää yhtä tai useampaa pelimoottoria yksinkertaisen pelisovelluksen tekemiseen.
Sisältö
Pelimoottorityypit
Pelimoottorien arkkitehtuurit
Pelimoottoreihin tutustuminen ohjelmoimalla.
Oman tuotoksen esittely
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija ymmärtää erilaiset peli-ja välikerrosmoottoreiden tyypit ja arkkitehtuurit.
Opiskelija osaa käyttää yhtä pelimoottoria yksinkertaisen pelisovelluksen tekemiseen ohjatusti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tuntee hyvin erilaiset peli- ja välikerrosmoottoreiden tyypit ja arkkitehtuurit.
Opiskelija osaa käyttää useampaa pelimoottoria yksinkertaisen pelisovelluksen tekemiseen itsenäisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija tuntee hyvin erilaiset peli- ja välikerrosmoottoreiden tyypit ja arkkitehtuurit.
Opiskelija osaa käyttää useampaa pelimoottoria kompleksisen pelisovelluksen tekemiseen itsenäisesti ja kehittäen toimintaansa.
Esitietovaatimukset
C++ -ohjelmointi