Johdanto pelimoottoriohjelmointiin (3 op)
Toteutuksen tunnus: TTAE008-3011
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.07.2025 - 31.07.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
01.08.2025 - 26.10.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Teknologia
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 26 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 26.08.2025 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3011 |
TA11L151
TA11L151
|
Ti 02.09.2025 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3011 |
TA11L151
TA11L151
|
Ti 09.09.2025 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3011 |
TA11L151
TA11L151
|
Ti 16.09.2025 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3011 |
TA11L151
TA11L151
|
Ti 23.09.2025 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3011 |
TA11L151
TA11L151
|
Ti 30.09.2025 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3011 |
TA11L151
TA11L151
|
Ti 07.10.2025 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3011 |
TA11L151
TA11L151
|
Ti 21.10.2025 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3011 |
TA11L151
TA11L151
|
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää erilaiset peli- ja välikerrosmoottoreiden tyypit ja arkkitehtuurit. Opiskelija osaa käyttää yhtä tai useampaa pelimoottoria yksinkertaisen pelisovelluksen tekemiseen.
Sisältö
Pelimoottorityypit
Pelimoottorien arkkitehtuurit
Pelimoottoreihin tutustuminen ohjelmoimalla.
Oman tuotoksen esittely
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija tuntee hyvin erilaiset peli- ja välikerrosmoottoreiden tyypit ja arkkitehtuurit.
Opiskelija osaa käyttää useampaa pelimoottoria kompleksisen pelisovelluksen tekemiseen itsenäisesti ja kehittäen toimintaansa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tuntee hyvin erilaiset peli- ja välikerrosmoottoreiden tyypit ja arkkitehtuurit.
Opiskelija osaa käyttää useampaa pelimoottoria yksinkertaisen pelisovelluksen tekemiseen itsenäisesti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija ymmärtää erilaiset peli-ja välikerrosmoottoreiden tyypit ja arkkitehtuurit.
Opiskelija osaa käyttää yhtä pelimoottoria yksinkertaisen pelisovelluksen tekemiseen ohjatusti.
Esitietovaatimukset
C++ -ohjelmointi
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää erilaiset peli- ja välikerrosmoottoreiden tyypit ja arkkitehtuurit. Opiskelija osaa käyttää yhtä tai useampaa pelimoottoria yksinkertaisen pelisovelluksen tekemiseen.
Sisältö
Pelimoottorityypit
Pelimoottorien arkkitehtuurit
Pelimoottoreihin tutustuminen ohjelmoimalla.
Oman tuotoksen esittely
Esitietovaatimukset
C++ -ohjelmointi