Siirry suoraan sisältöön

Johdanto pelimoottoriohjelmointiin (3 op)

Toteutuksen tunnus: TTAE008-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
18.08.2025 - 21.09.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.08.2025 - 26.10.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettajat
Mikko Romppainen
Ryhmät
TTV24SP
TTV24SP
Opintojakso
TTAE008

Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 26 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 26.08.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3011
TA11L151 TA11L151
Ti 02.09.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3011
TA11L151 TA11L151
Ti 09.09.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3011
TA11L151 TA11L151
Ti 16.09.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3011
TA11L151 TA11L151
Ti 23.09.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3011
TA11L151 TA11L151
Ti 30.09.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3011
TA11L151 TA11L151
Ti 07.10.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3011
TA11L151 TA11L151
Ti 21.10.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin TTAE008-3011
TA11L151 TA11L151
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

0 - 5

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää erilaiset peli- ja välikerrosmoottoreiden tyypit ja arkkitehtuurit. Opiskelija osaa käyttää yhtä tai useampaa pelimoottoria yksinkertaisen pelisovelluksen tekemiseen.

Sisältö

Pelimoottorityypit
Pelimoottorien arkkitehtuurit
Pelimoottoreihin tutustuminen ohjelmoimalla.
Oman tuotoksen esittely

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija ymmärtää erilaiset peli-ja välikerrosmoottoreiden tyypit ja arkkitehtuurit.
Opiskelija osaa käyttää yhtä pelimoottoria yksinkertaisen pelisovelluksen tekemiseen ohjatusti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee hyvin erilaiset peli- ja välikerrosmoottoreiden tyypit ja arkkitehtuurit.
Opiskelija osaa käyttää useampaa pelimoottoria yksinkertaisen pelisovelluksen tekemiseen itsenäisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tuntee hyvin erilaiset peli- ja välikerrosmoottoreiden tyypit ja arkkitehtuurit.
Opiskelija osaa käyttää useampaa pelimoottoria kompleksisen pelisovelluksen tekemiseen itsenäisesti ja kehittäen toimintaansa.

Esitietovaatimukset

C++ -ohjelmointi

Siirry alkuun