Siirry suoraan sisältöön

Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi (3 op)

Toteutuksen tunnus: TTAN012-3010

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.12.2024 - 26.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettajat
Mikko Romppainen
Ryhmät
TTV23SP
TTV23SP
Opintojakso
TTAN012

Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 26 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ma 13.01.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3010
TA11L151 TA11L151
Ma 20.01.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3010
TA11L151 TA11L151
Ma 27.01.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3010
TA11L151 TA11L151
Ma 03.02.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3010
TA11L151 TA11L151
Ma 10.02.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3010
TA11L151 TA11L151
Ma 17.02.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3010
TA11L151 TA11L151
Ma 24.02.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3010
TA11L151 TA11L151
Ma 10.03.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3010
TA11L151 TA11L151
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata yksinkertaisen 3D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa

Sisältö

3D-pipeline
Koordinaattimuunnokset
3D-objektit
Mallien lataaminen tiedostosta
Materiaalit
Pelimoottorin testisovelluksen tekeminen

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata itsenäisesti kompleksisen 3D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa.
Opiskelija osoittaa asiantuntijuutta ja pystyy soveltamaan oppimaansa sekä kehittämään uutta tavoitteellisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata itsenäisesti yksinkertaisen 3D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa.
Opiskelija toimii aloitteellisesti ja tavoitteellisesti annetuissa tehtävissä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata ohjatusti yksinkertaisen 3D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa.

Esitietovaatimukset

Grafiikkamoottorin ohjelmointi

Siirry alkuun