Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi (3 op)
Toteutuksen tunnus: TTAN012-3010
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
30.12.2024 - 26.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2025 - 31.07.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Teknologia
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 26 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 13.01.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3010 |
TA11L151
TA11L151
|
Ma 20.01.2025 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3010 |
TA11L151
TA11L151
|
Ma 27.01.2025 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3010 |
TA11L151
TA11L151
|
Ma 03.02.2025 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3010 |
TA11L151
TA11L151
|
Ma 10.02.2025 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3010 |
TA11L151
TA11L151
|
Ma 17.02.2025 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3010 |
TA11L151
TA11L151
|
Ma 24.02.2025 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3010 |
TA11L151
TA11L151
|
Ma 10.03.2025 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3010 |
TA11L151
TA11L151
|
Tavoitteet
Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata yksinkertaisen 3D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa
Sisältö
3D-pipeline
Koordinaattimuunnokset
3D-objektit
Mallien lataaminen tiedostosta
Materiaalit
Pelimoottorin testisovelluksen tekeminen
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata itsenäisesti kompleksisen 3D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa.
Opiskelija osoittaa asiantuntijuutta ja pystyy soveltamaan oppimaansa sekä kehittämään uutta tavoitteellisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata itsenäisesti yksinkertaisen 3D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa.
Opiskelija toimii aloitteellisesti ja tavoitteellisesti annetuissa tehtävissä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata ohjatusti yksinkertaisen 3D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa.
Esitietovaatimukset
Grafiikkamoottorin ohjelmointi